Gå til innhold

Nå har vi 8500kr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som skal holde i to uker til (til 13 feb)

2 voksne og ett barn på 2 år.

Vi har bensin og betalt regninger...

Skal holde til mat og diverse.. Hadde håpet på få råd til litt shopping til meg selv..

Ville dere tatt dere råd til dette nå?

Anonymous poster hash: 23159...6ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sittet igjen med mindre enn det da jeg har brukt noe på meg selv.

Så ja, det haddet jeg tatt meg råd til :)

Anonymous poster hash: a0408...61e
Skrevet

Det kommer an på hva du mener med "litt shopping". Om du bare har tre hele truser og alle sokkene dine har hull ville jeg prioriter noen truser og sokker, om du planlegger å kjøpe ny vinterjakke fordi du er lei av den gamle eller ny kjole selv om du faktisk har 4 i skapet ville jeg ikke brukt opp pengene på det (selv om den nyeste kjolen er 5 år gammel).

8.500,- er en alt for liten buffer. Det holder ikke til mer enn en uforutsett tannlegeregning eller en enkel reperasjon av bilen.

Anonymous poster hash: cd22a...88d
Skrevet

Synes du har plenty med penger igjen, mye mer enn det jeg er vant til selv. Her måtte vi faktisk klare oss på 1300 kr i 5 dager, vi er fem personer, 2 voksne og 3 barn. Da måtte vi ha bensin også. Gikk greit det.

JEG hadde hatt kjempegod råd og hadde garantert shoppet litt til meg selv 😊

Anonymous poster hash: 0ca9e...73d

Skrevet

Vi har 2000kr som skal vare like lenge, to voksne og en 1-åring. Går helt supert det ;) Tror du bare tuller da 8500kr er mye kr

Anonymous poster hash: 64b70...06a

Skrevet

Du som nevner buffer; jeg har ikke sagt noe om at vi ikke har en buffer. Vi har en sparekonto men den skal jo ikke brukes om det ikke er noe helt spesielt!!

Bruker ikke den fordi jeg skal shoppe :)

Jeg har svært lite klær i skapet, og er 15 uker gravid så skulle hatt noen nye overdeler osv.

Og du andre som sier jeg tuller, nei det gjør jeg ikke.

Forstår jo at vi ikke er blakke,

Men er bare ikke glad i å kjøpe noe til meg selv.. Og må egentlig helst ha overflod av penger for å klare å unne meg noe..

Skrevet

Er mer enn jeg har på en hel måned så bare å shoppe 😊

Anonymous poster hash: e4477...e4c

Skrevet

Hvis du i tillegg har en buffer for uforutsette utgifter er det jo ikke noe problem. Du trenger ikke 8500 til mat for den perioden. Hva er det da du lurer på?

Anonymous poster hash: cd22a...88d
Skrevet

Oi, hva er problemet her da? Med mindre dere regelmessig spiser ute er jo dette masse! Sparekonto har dere også....

Løp og kjøp deg det du trenger. Skjønner at du får litt dårlig samvittighet hvis dere har "felles økonomi" som er det eneste saligjørende ifølge flesteparten av brukerne her inne. En av grunnene til at vi betaler en fast sum på konto når vi får lønn til mat og fellesutgufter. Det som måtte vær igjen gjør vi hva vi vil med. ingen dårlig samvittighet.

Skrevet

Jeg har 3000kr i mnd til mat og diverse, så tror nok dere skal klare dere helt fint + at du kan dra på shopping😃

Skrevet

Er jo ikke masse dette da, hadde fått angst av så lite igjen, ingen stor buffer hvis noe uforutsett oppstår.... Her har jeg alltid minimum 30 tusen på konto før neste lønning.... det er avslappende...

Anonymous poster hash: cd623...dac

Skrevet

Er jo ikke masse dette da, hadde fått angst av så lite igjen, ingen stor buffer hvis noe uforutsett oppstår.... Her har jeg alltid minimum 30 tusen på konto før neste lønning.... det er avslappende...

Hvis du leser hele tråden så sier jeg at vi har buffer. Men den er ikke noe vits å nevne her.. Er snakk om brukspenger..

Du er forresten retard!

Selv om det er jeg som stiller spørsmålet i hovedinnlegget så forstår jeg jo at vi har mer enn nok penger til hva vi trenger.

Jeg bare føler jeg ikke kan unne meg selv noe ..

Skrevet

Hvis du leser hele tråden så sier jeg at vi har buffer. Men den er ikke noe vits å nevne her.. Er snakk om brukspenger..

Du er forresten retard!

Selv om det er jeg som stiller spørsmålet i hovedinnlegget så forstår jeg jo at vi har mer enn nok penger til hva vi trenger.

Ja det er mine brukspenger, bufferen har vi på en annen konto.... Retard? Fordi? He he sorry for at jeg har en annen oppfatning enn deg da lille venn😂

Skrevet

Trenger du 8500 på mat for 14 dager? Jeg har ca 4000 igjen, og det holder lenge.

Skrevet

Du er forresten retard!

Ja det er mine brukspenger, bufferen har vi på en annen konto.... Retard? Fordi? He he sorry for at jeg har en annen oppfatning enn deg da lille venn😂

Dette er en ganske nedlatende måte å skrive på, du er klar over det?

Selv har jeg mindre enn 30k utbetalt før ALT er betalt. Alene med 2 unger.. Jobber 100% og har en god utdanning.. Dere er nok ganske heldige -men du får det til å høres ut som at om en ikke har såpass innen neste lønn (jeg går som regel i null er jeg heldig) -så er man uansvarlig ..

Anonymous poster hash: b008c...036

Skrevet

Ser ikkje poenget med innlegget ditt.  Så lenge du har ein annan bufferkonto kan eg ikkje skjøne at du ikkje klarar å disponere såpass mykje pengar på brukskontoen utan å spørje om råd her.

Du vil nok ha oss til å seie at du skal gå og handle til deg sjølv med godt samvit, og det kan du gjere så lenge du ikkje går bananas, men om du hadde vore ei stund på forumet hadde du skjønt at det er mange her med dårleg råd, som vert provosert over eit liksomproblem som dette.

Skrevet

Hvis du mener det er for lite er du en sak for Luksusfellen.

Det der er mye mer enn hva vi har til gorbruk på en hel mnd.

Du burde klare å spise godt, shoppe litt OG sitte igjen med noen tusen.

Anonymous poster hash: d7537...d1f

Skrevet

Vi bruker 7500 på mat i en mnd. 2 voksne, 3 unger (en som bruker bleier og drikker melk som koster skjorta, samt bare soyaprodukter som er dyre) og 3 katter. Jeg kan ikke se problemet egentlig. Du har vel mat i skuffer og skap? Så det bør absolutt holde til mat og shopping!

Anonymous poster hash: 9d7f1...6e2

Skrevet

Du burde klare å spise godt, shoppe litt OG sitte igjen med noen tusen.

Luksusfellen fordi du mener vi har god råd?? 😂

Skrevet

Du burde klare å spise godt, shoppe litt OG sitte igjen med noen tusen.Anonymous poster hash: d7537...d1f

Luksusfellen fordi du mener vi har god råd?? Anonymous poster hash: 23159...6ad

Luksusfellen fordi du tydeligvis har et for høyt forbruk når du tviler på at 8500,-er nok.

Luksusfellen fordi du ikke klarer å se verdien av så mye penger og hvor langt det faktisk kan strekke.

Skrevet

Vi er to voksne og et bleiebarn, sitter igjen med 3000kr, jeg skal ut og handle en bukse, en genser og noe undertøy i dag. :) Tror dere kan klare dere veeeeldig godt på den summen (inkludert litt shopping til deg selv. ;)

Anonymous poster hash: 1be48...06d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...