Gå til innhold

For tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg permisjon. Datteren vår begynner i barnehage til høsten, da er hun 10,5 måneder. En av oss skulle gjerne tatt ulønnet permisjon for å tilbringe mer tid med henne, men vi ser oss nødt til å droppe det da det ville være svært ugunstig for oss mtp økonomien. Samboer studerer deltid og jobber halv stilling, mens jeg til høsten når datter går i barnehage studerer fulltid og skal jobbe annenhver lørdag og søndag. Er nødt til å jobbe ved siden av studier for å få hjulene til å gå rundt.

Snakket med moren min og hun sa at vi kommer til å gå glipp av mye av utviklingen til datteren vår når hun får lange dager i barnehagen og vi "nesten ikke ser henne". Jeg begynner 2.studieår og det er ett krevende år med mye praksis og de få studiedagene vi har, skal jeg bruke på å studere, for å ha sjans for å få en grei karakter på eksamen.

Jeg får så vondt i hjertet mitt av å tenke på at fom høsten av får jeg sett atskillig mindre til datteren vår. Har ikke lyst til at hun skal ha 100 % plass i barnehagen og ha så lange dager der når hun er så lita. Flere som har hatt det på samme måte? Er det "usunt" for barn å begynne tidlig i barnehage?

Trenger ulike synspunkter.

Flere her som studerer fulltid / studerer fulltid + jobber deltid med barn?

Anonymous poster hash: 8fa06...dbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yngste vår måtte begynne da hun var 9,5 mnd. Vi hadde da fortsatt mulighet til å ha henne hjemme en dag i uken og kunne hente kl.15.00-15.15 de andre dagene.

Det har gått veldig fint med henne både i bhg og nå i 1.klasse.

Det går nok veldig fint skal du se. Små unger tilpasser seg også lettere en de litt eldre når de begynner i bhg. 

Anonymous poster hash: 54585...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...