Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har en liten gutt på 3 år som er redd rommet sitt om kveldene. Han sier det er monster utenfor vinduet sitt. Og noen ganger er han redd det er monster under skap/i skapet/under senga og slik. Han holder seg for ørene å er ganske så redd. Er det flere som har hatt slike problemer? Han kan også komme inn på rommet vårt i full fart midt på natten og da får han lov til å sove med oss. Men disse monsterne skulle vi blitt kvitt da, jeg sjekker under senga og i skapet med han og jeg sjekker ut av vinduet å ser at det ikke er noen monster der. Men virker ikke til at det hjelper så mye. Noen tips? Anonymous poster hash: e41b1...5b2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Ikke sjekk at det ikke er monster der - da kan det jo hende at de finnes men at de ikke var der akkurat i det du kikket. Fortell han heller igjen og igjen at monster ikke finnes. Rent bortsett fra det så er det vel ganske vanlig med mørkeredsel/monsterredsel i den alderen. Gjør det du kan for å gjøre han trygg. De vokser det av seg etterhvert. Anonymous poster hash: 5ca53...c83
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Når du spiller med på fantasien hans så bekrefter du jo at du også tror det finnes monstre. Det gjør jeg aldri med mine barn. Anonymous poster hash: b3f30...1ad
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Eller delta i fantasiverden. Ta en tom jif-flaske med vann. Ta av etiketten og lag ny med tegning av monster på og kall den monsterspray. Spray litt i rommet før natta sammen, for å fjerne alle monster Anonymous poster hash: cb24e...2d2
BareMas Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Vi ga trollene(vi har ingen monstre, desto flere troll) en funksjon. F.eks mente jentungen at d krøp troll i taket hennes sist hun var syk, så da var dette troll som kom for å hente vondtene hennes slik at hun bli frisk. Så tenk om minstruere i skapet hans er der for å passe på at han har rene klær til neste dag? De under senga skal hjelpe han å sove godt?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Sjekke etter monster gjorde jeg ikke før jeg fikk tips om at det hjalp noen andre. Men nå skal jeg altså forsøke det motsatte, med å si de ikke finnes. Uansett, takk for tips Anonymous poster hash: e41b1...5b2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Vi ga trollene(vi har ingen monstre, desto flere troll) en funksjon. F.eks mente jentungen at d krøp troll i taket hennes sist hun var syk, så da var dette troll som kom for å hente vondtene hennes slik at hun bli frisk. Så tenk om minstruere i skapet hans er der for å passe på at han har rene klær til neste dag? De under senga skal hjelpe han å sove godt? Ja, det var i grunn et flott tips. Kan jo forsøke å se om det hjelper. Takk Anonymous poster hash: e41b1...5b2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Eller delta i fantasiverden. Ta en tom jif-flaske med vann. Ta av etiketten og lag ny med tegning av monster på og kall den monsterspray. Spray litt i rommet før natta sammen, for å fjerne alle monster Anonymous poster hash: cb24e...2d2 At jeg ikke har tenkt på det Det er også noe jeg kan prøve Takk Anonymous poster hash: e41b1...5b2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Her er det bare sjekking som hjelper. Det at jeg sa at det ikke finnes monstre(eller troll i dette tilfellet), gjorde bare at barnet ble frustrert fordi hun ikke ble trodd, for henne var jo frykten helt reel. Jeg sjekket hver kveld,og sa også etterpå at klart det ikke var noe troll der, for det finnes jo egentlig ikke,og da var det heeelt greit. Anonymous poster hash: dd61a...7a4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Her er det bare sjekking som hjelper. Det at jeg sa at det ikke finnes monstre(eller troll i dette tilfellet), gjorde bare at barnet ble frustrert fordi hun ikke ble trodd, for henne var jo frykten helt reel. Jeg sjekket hver kveld,og sa også etterpå at klart det ikke var noe troll der, for det finnes jo egentlig ikke,og da var det heeelt greit. Anonymous poster hash: dd61a...7a4 Ja for han er overbevist om at det finnes monstre der. Han er jo redd. Det går bedre sånn etterhvert, etter litt trøst fra mamma og pappa og sett etter flere ganger. Men har fått et par tips som jeg skal prøve ut hvert fall Anonymous poster hash: e41b1...5b2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Vi satte opp monser-feller Tomme pappesker med luke i ( som jeg fortalte monstrene ikke kom seg ut av igjen). Om morgenen ble fellene tømt i søpla ute, og satt opp igjen. Skapet fylte jeg med kofferter, esker, klær osv slik at det rett og slett ikke ble plass til noen monster der Tok ett par dager så var han enig i at alle monster var fanget og/ eller funnet ut det var for farlig å være hos oss. Siden da har han aldri vært redd for de Anonymous poster hash: edc12...eb5
oslofrk Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Vi satte opp monser-feller Tomme pappesker med luke i ( som jeg fortalte monstrene ikke kom seg ut av igjen). Om morgenen ble fellene tømt i søpla ute, og satt opp igjen. Skapet fylte jeg med kofferter, esker, klær osv slik at det rett og slett ikke ble plass til noen monster der Tok ett par dager så var han enig i at alle monster var fanget og/ eller funnet ut det var for farlig å være hos oss. Siden da har han aldri vært redd for de Anonymous poster hash: edc12...eb5 Herlig! Det er så nydelig å lese om folk som deg, som tar barna på alvor og hjelper dem å finne løsningen 😃
Villbringebringebær Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Vi har en lysslynge på rommet hennes med ulike farger; lys rosa holde ALLE monsterene borte, lilla lus gir gode drømmer, hvite lyset passer på at ingen skumle dyr kommer inn og mørkerosa er lyset for alle hun er glad i og alle som er glade i henne. Sovet som en stein siden den slyngen kom opp ( er fler av hver farge tilfelle en slutter )
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Dere kommer med så mange fantastiske tips her Tusen takk Jeg vil jo hjelpe han på best mulig måte sånn at han kan sovne uten noe redsel for monstre som han tror er der. Anonymous poster hash: e41b1...5b2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Søk etter monster spray på google bilder, og lag en slik. Hjalp her Anonymous poster hash: eedc2...cfd
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Her dro jeg monstrene ut fra gjemmestedet, putta dem i en pose eller kurv for så å kaste dem ut. Anonymous poster hash: 51c82...c17
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 Her dro jeg monstrene ut fra gjemmestedet, putta dem i en pose eller kurv for så å kaste dem ut. Anonymous poster hash: 51c82...c17 haha ser för meg monsterjakten, "kampen" for å holde de i posen og den store lettelsen når alle var fanget. Nesten så jeg håper minste også får monster slik at jeg får prøvd denne metoden jada, kan være jeg er litt barnslig.... Anonymous poster hash: edc12...eb5
QueeenBeee Skrevet 29. januar 2015 #18 Skrevet 29. januar 2015 vi ga opp å prøve å overbevise at monstre ikke fantes. Så vi tiktet en historie om at alle bamsene var beskyttere som holdt monstrene borte for altid. Funka fjell.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #19 Skrevet 29. januar 2015 Her sier jeg at monstrene skal bli med meg og få kveldsmat, og at bare de snille monstrene som kan være stille og høre på gutten får lov til å være der på natta. Det er veldig viktig for gutten vår at vi passer på at monstrene får mat så de ikke blir sultne i løept av natta (det begynte med at han var redd for at de skulle spise han, og at jeg fortalte at jeg kunne lage brødskiver til de i steden for, for det var ikke lov til å spise hverandre her i huset). Så det er nå en fast del av nattaritualet, at jeg spør om det skal være med noen monstre å få brødskiver før det er sovetid. Ofte sier treåringen hvem som skal ha mat, peker de ut og forteller hva de skal ha på brødskiven. Han passer også på å si at jeg må huske å sende de opp på rommet hans etterpå sånn at de kan sove i senga sammen med han. Han har blitt god venn med monstrene på rommet nå Det nytter ikke å fortelle at det ikke finnes monstre, for de finnes i høyeste grad i fantasien hans, og han er overbevist om at de er på rommet, i alle størrelser og fasonger. Vil ikke begrense fantasien hans, så vi jobber heller med å få monstrene på lag med oss, at de er snille og passer på. Anonymous poster hash: 9587d...f72
pifi med tre nurk Skrevet 29. januar 2015 #20 Skrevet 29. januar 2015 Ingen av mine har noen gang trodd de har hatt monstre på rommet. Det er jo nesten litt trist. Så mange koselige historier her inne.
skinnfilla Skrevet 29. januar 2015 #21 Skrevet 29. januar 2015 Vi hadde en gjenstridig løve under senga en periode. Prøvde først å si at det ikke finnes løver i Norge , men hun hadde jo en under senga.... Jeg kikket under senga og sa at dette måtte være en babyløve ,for den var så liten, kanskje den lette etter mamman sin? Vi snakket med den og fulgte den ut , med et kart og veivisning til Afrika , så den kunne finne hjem igjen. Har ikke vært redd etter det, men kom stadig med spørsmål om den var kommet hjem til mamman. La et postkort i postkassa, med bilde av en løve, og skrev en takkehilsen. Lenge siden jeg har hørt noe om løver nå, 2 år siden vi gjorde dette
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #22 Skrevet 29. januar 2015 vi ga opp å prøve å overbevise at monstre ikke fantes. Så vi tiktet en historie om at alle bamsene var beskyttere som holdt monstrene borte for altid. Funka fjell. Anonymous poster hash: 87c34...53f Så sant, så sant. Anonymous poster hash: 87c34...53f Anonymous poster hash: 87c34...53f Anonymous poster hash: 87c34...53f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #23 Skrevet 29. januar 2015 Vi hadde spøkelser og edderkopper som han var redd for. Det hjalp å kaste de ut vinduet. og be de dra hjem til mammaen sin! Så hadde vi litt spray sånn at de ikke turde å komme tilbake.. Så på nanny911 at de hadde det der. Der hadde de lavendellukt i, for det er avslappende. Ikke prøvd med lavendel selv da. Når de er så små, så tror jeg det er bedre å spille med, og heller ufarligjøre det med at monstrene er snille, passer på, at man som mamma har kastet dem ut osv. Anonymous poster hash: 7546c...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå