Gå til innhold

Begynnende svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt svangerskapsforgiftning? Var inne hos jordmor i går med lett forhøyet blodtrykk og 2+ utslag på protein. Har hatt lett hodepine siste uken, og vært i dårligere form. Var på sykehuset til vanlig vekstkontroll, risikosvangerskap. Regner med blodprøven var fin ettersom eg ike har hørt noe. Hvordan ville dere tolket det videre? Alt ok? Eller fortsatt vært på allerten? Kan svangerskapsforgiftning plutselig eskalere?

Er så usikker på hvor mye man skal "stå på", stoler jo på legene. Fortsatt lett hodepine og dårlig form, men er også litt forkjøla så kan bare være så enkelt.

Ble litt langt det her, håper noen har noen erfaringer.

Anonymous poster hash: 96027...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, svangerskapsforgiftning kan plutselig tilta. Viktig å ta det med ro, og følge med. (Jeg kjøpte meg et blodtrykksapparat på Apoteket, følte meg tryggere da. Jeg fikk gjentatte ganger synsforstyrrelser. Da ble jeg veldig redd, men alt gikk fint. Hatt det sånn med alle tre barn jeg har fått. Ble lagt inn til observasjon noen ganger. 

Anonymous poster hash: 69519...1b0
Skrevet

Jeg ville bedt om hyppigere kontroller. hos meg eskalerte det fra en dag  til den neste. Dro uanmeldt og spurte om en ekstra sjekk dagen etter. Ble sendt rett til sykehuset og ble lagt inn.

Anonymous poster hash: 38054...594
Skrevet

Takk for svar :-) skal på kontroll igjen i morgen, men formen er betraktelig dårligere i dag. Får se det an i morgen og høre da, skal egentlig ha KS om 11 dager så det er uansett nærme :-) HI

Anonymous poster hash: 96027...bbc

Skrevet

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med førstemann, fikk det i uke 34 med et undertrykk på ca. 110 og +1, ble innlagt og medisinert på trandate til uke 36. En dag var jeg plutselig mye verre og hadde 129 i undertrykk og +2 i utslag på protein, da ble jeg igangsatt.

Sørg for at du får hyppige kontroller, og om du føler deg verre så ringer du føden eller obs.klinikk uten å nøle. (Ikke ring legevakten, det tar bare lenger tid) Jeg fikk aldri hodepine, til tross for jeg ble ganske dårlig på slutten, men heller intense magesmerter. Ta det helt rolig, sov og ligg mye!

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 6cda4...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...