Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Hun er 2 år og 3 mnd. Er ikke så kjent med hva som er normalt at de skal kunne nå.. Men hun kan si feks "nei du kan ikke, du må vente på tur" Og "det er lettere å spise på gulvet" "Husker du at vi spiste pepperkaker i bilen" Osv.. Haha.. Ja spesielle ting hun sier:p Hvordan er det med den alderen? Anonymous poster hash: 3d37b...3ac
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Hun er like gammel som min datter og hun har sagt ting som din ganske lenge. Vil tippe på at hun er litt over middels langt framme. Anonymous poster hash: a6d7e...1fe
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har ei som blir to i mars, og hun har lite språk. Sier relativt mange ord (men som jeg leser her inne, eier hun ikke ord heller omtrent i forhold til "normalen"...), og av og til 2 og 3-ordssetninger, men det er ikke mer enn et par av dem. Så jeg vil tro ditt barn er litt lengre fremme enn normalen, og jeg tror mitt barn er litt tregere enn normalen... Anonymous poster hash: 456b4...205
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Hmm okei.. Husker ikke når hun begynte slik da, men det har jo bare gått fremover.. Ikke helt oversikt på hvordan det feks var bare for 3 mnd siden.. Vanskelig å få tilbakemelding på hs da hun ikke viser det like godt der.. Får regne med at hun er ganske normal da:) Anonymous poster hash: 3d37b...3ac
Fashionista Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Min toåring er like gammel som din og er på samme stadie som din toåring HI:) Sier ofte ting som f.eks hvis jeg ber henne synge en sang eller noe kan hun si" Nei, jeg er opptatt med å male mamma" (det er å gni skum på badekarskanten😂)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Min toåring er like gammel som din og er på samme stadie som din toåring HI:) Sier ofte ting som f.eks hvis jeg ber henne synge en sang eller noe kan hun si" Nei, jeg er opptatt med å male mamma" (det er å gni skum på badekarskanten😂) Hahah 😂😂 de er så morsomme de små altså!! Anonymous poster hash: 3d37b...3ac
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Jenta mi er 2 år og 1 mnd. Hun kan si setninger og spørre spørsmål. F. eks: Skal vi bygge, mamma? Nå skal bamsen sove i vognen. Eg vil ha melk, mamma. Nei, du kan ikke det. Eg må hjelpe deg. Skal jeg hjelpe deg, pappa? Hun kan også synge sanger delvis, og husker mange tekster. Eller om det er en film/serie hun har sett mange ganger så kan hun si det de sier samtidig som de sier det. Anonymous poster hash: b6e26...219
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Min var veldig sen med språket, og sa så å si ingenting ved 2 års alderen. Vi måtte tilbake til kontroll på helsestasjonen når han var 2,5 år, og da hadde det løsnet litt, men var langt fra det du beskriver. Men 1 år senere, var det ingen tegn til forsinkelse lenger, han snakket med fulle setninger og tilnærmet perfekt uttale. Han hoppet helt over babyspråk til "normal" språk. Nå er han 6 år gammel og 4-språklig med nokså avansert språk. På motsatt side, var han veldig tidlig ute motorisk som liten, og nå er han tilbake til helt normal for alderen Anonymous poster hash: 8ee49...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå