Gå til innhold

Ang slanking og steking av mat!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser sunt, men når jeg skal steke maten min i stekepanna så steker jeg det med litt rapsolje. Men bare 2 ts tilsvarer jo 300 kcal!!! Hva gjør dere andre? (Steking i stekeovn er ikke aktuelt da det tar for lang tid)

Anonymous poster hash: a52cc...75f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 ts tilsvarer vel ikke 300 kcal? 33 g olje tilsvarer 300kcal. Mye mat som du steker i teflonpanne trenger ikke fett i det hele tatt hvis matvarene inneholder mye fett i segselv. Ellers bør du jo bruke litt ved magre matvarer, men jeg vil ikke tro det utgjør mer enn ca. 100 kcal de to teskjeene

Anonymous poster hash: c286d...bd8

Skrevet

Du bør heller bruke extra virgin olivenolje eller kokosolje til å steke med. Mye sunnere enn rapsolje. Fett som er bra for kroppen

Anonymous poster hash: 48bef...9ce

Skrevet

2 ts tilsvarer vel ikke 300 kcal? 33 g olje tilsvarer 300kcal. Mye mat som du steker i teflonpanne trenger ikke fett i det hele tatt hvis matvarene inneholder mye fett i segselv. Ellers bør du jo bruke litt ved magre matvarer, men jeg vil ikke tro det utgjør mer enn ca. 100 kcal de to teskjeene

Jo jeg sjekket. 1 ts rapsolje (Eldorado) inneholder 135 kcal. Ble litt sjokka :-o

Skrevet

Du bør heller bruke extra virgin olivenolje eller kokosolje til å steke med. Mye sunnere enn rapsolje. Fett som er bra for kroppen

Anonymous poster hash: 48bef...9ce

Ja får heller prøve det da..sikkert litt bedre ;-)

Skrevet

Jo jeg sjekket. 1 ts rapsolje (Eldorado) inneholder 135 kcal. Ble litt sjokka :-o

Tror det må være feil det du har lest. En ts tilsvarer ca. 5 gram som til svarer ca. 45 kcal (prøv å regn ut i forhold til hva som står på rspsoljeflaska)

Skrevet

Tror det må være feil det du har lest. En ts tilsvarer ca. 5 gram som til svarer ca. 45 kcal (prøv å regn ut i forhold til hva som står på rspsoljeflaska)

Jeg bruker en app, var der det stod. Mulig det er feil da.

Skrevet

Når du skal slanke deg så holder det at du spiser mindre/sunnere en før. Trenger ikke kutte ut alt. Fett gir ofte metthetsfølelse og er ikke det verste en kan spise. Prøv heller å kutte ned på sukker/karbohydrater.

Anonymous poster hash: f3269...16d
Skrevet

Sunt fett er ikke nødvendig å kutte ned på med mindre du spiser enorme mengder av det. Sunt fett er faktisk viktig - også når en skal gå ned i vekt. Men moderate mengder, selvfølgelig. Litt i stekepanna skader ikke i det hele tatt. Hadde vært verre om du frityrstekte alt...

Anonymous poster hash: 68672...60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...