Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Frokost: 2 rugsprø med kokt skinke og agurk og paprika 2 kopper kaffe med litt melk og akasiehonning (10 gram-30kcal) Lunsj: 2 rugsprø med banan eller kalkunpålegg+agurk og paprika. 1-2 gulrøtter Mellom: En frukt Middag: En normal posjon av vanlig middag. Mer grønnsaker enn ris/pasta/potet Kvelds: En frukt og gulrøtter Anonymous poster hash: 80e21...0a9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Frokost: 2 rugsprø med kokt skinke og agurk og paprika 2 kopper kaffe med litt melk og akasiehonning (10 gram-30kcal) Lunsj: 2 rugsprø med banan eller kalkunpålegg+agurk og paprika. 1-2 gulrøtter Mellom: En frukt Middag: En normal posjon av vanlig middag. Mer grønnsaker enn ris/pasta/potet Kvelds: En frukt og gulrøtter Anonymous poster hash: 80e21...0a9 Ville kutta ut på rugsprø. Ja, de er vel fullkorn, men de inneholder stort sett bare karbohydrater som ikke er så bra ved slanking.. De har forskjellige lavkarbo-knekkebrød i butikkene som inneholder masse kjerner og frø. (Evt kan du lage dem selv) Mye sunnere! Og få inn proteiner i kosten 😉 Kyllingfilet, karbonadedeig, litt egg, fisk, brokkoli osv. Anbefaler deg å laste ned lifesum appen hvis du ikke har den allerede 😉 Anonymous poster hash: 1ef66...2eb
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Frokost: 2 rugsprø med kokt skinke og agurk og paprika 2 kopper kaffe med litt melk og akasiehonning (10 gram-30kcal) Lunsj: 2 rugsprø med banan eller kalkunpålegg+agurk og paprika. 1-2 gulrøtter Mellom: En frukt Middag: En normal posjon av vanlig middag. Mer grønnsaker enn ris/pasta/potet Kvelds: En frukt og gulrøtter Anonymous poster hash: 80e21...0a9 Ville kutta ut på rugsprø. Ja, de er vel fullkorn, men de inneholder stort sett bare karbohydrater som ikke er så bra ved slanking.. De har forskjellige lavkarbo-knekkebrød i butikkene som inneholder masse kjerner og frø. (Evt kan du lage dem selv) Mye sunnere! Og få inn proteiner i kosten 😉 Kyllingfilet, karbonadedeig, litt egg, fisk, brokkoli osv. Anbefaler deg å laste ned lifesum appen hvis du ikke har den allerede 😉 Anonymous poster hash: 1ef66...2eb Ja, jeg bruker lifesum appen ja, pleier å lage lavkarboknekkebrød. Men er såå lei av de. Kanskje jeg skal finne en annen oppskrift jeg kan prøve ut Anonymous poster hash: 80e21...0a9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Frokost: 2 rugsprø med kokt skinke og agurk og paprika 2 kopper kaffe med litt melk og akasiehonning (10 gram-30kcal) Lunsj: 2 rugsprø med banan eller kalkunpålegg+agurk og paprika. 1-2 gulrøtter Mellom: En frukt Middag: En normal posjon av vanlig middag. Mer grønnsaker enn ris/pasta/potet Kvelds: En frukt og gulrøtter Anonymous poster hash: 80e21...0a9 Ville kutta ut på rugsprø. Ja, de er vel fullkorn, men de inneholder stort sett bare karbohydrater som ikke er så bra ved slanking.. De har forskjellige lavkarbo-knekkebrød i butikkene som inneholder masse kjerner og frø. (Evt kan du lage dem selv) Mye sunnere! Og få inn proteiner i kosten 😉 Kyllingfilet, karbonadedeig, litt egg, fisk, brokkoli osv. Anbefaler deg å laste ned lifesum appen hvis du ikke har den allerede 😉 Anonymous poster hash: 1ef66...2eb Ja, jeg bruker lifesum appen ja, pleier å lage lavkarboknekkebrød. Men er såå lei av de. Kanskje jeg skal finne en annen oppskrift jeg kan prøve ut Anonymous poster hash: 80e21...0a9 Okei, skjønner du er lei da 😜 Tips til lunsj: Tacosalat ca 300 kcal (isbergsalat, tomat, rødløk, paprika, agurk. 100 g karbonadedeig med litt tacokrydder, en liten håndfull revet ost og en ss rømme. Såå deilig, sunt og mettende!) Eller speltlompepizza med f.eks kylling på ;-) Anonymous poster hash: 1ef66...2eb
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Ville heller spist mer protein til kvelds istedenfor frukt. Kyllingsalat, magerkesam med blåbær, el Anonymous poster hash: 5dc10...b0f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Frokost: 2 rugsprø med kokt skinke og agurk og paprika 2 kopper kaffe med litt melk og akasiehonning (10 gram-30kcal) Lunsj: 2 rugsprø med banan eller kalkunpålegg+agurk og paprika. 1-2 gulrøtter Mellom: En frukt Middag: En normal posjon av vanlig middag. Mer grønnsaker enn ris/pasta/potet Kvelds: En frukt og gulrøtter Anonymous poster hash: 80e21...0a9 Ville kutta ut på rugsprø. Ja, de er vel fullkorn, men de inneholder stort sett bare karbohydrater som ikke er så bra ved slanking.. De har forskjellige lavkarbo-knekkebrød i butikkene som inneholder masse kjerner og frø. (Evt kan du lage dem selv) Mye sunnere! Og få inn proteiner i kosten 😉 Kyllingfilet, karbonadedeig, litt egg, fisk, brokkoli osv. Anbefaler deg å laste ned lifesum appen hvis du ikke har den allerede 😉 Anonymous poster hash: 1ef66...2eb Ja, jeg bruker lifesum appen ja, pleier å lage lavkarboknekkebrød. Men er såå lei av de. Kanskje jeg skal finne en annen oppskrift jeg kan prøve ut Anonymous poster hash: 80e21...0a9 Okei, skjønner du er lei da 😜 Tips til lunsj: Tacosalat ca 300 kcal (isbergsalat, tomat, rødløk, paprika, agurk. 100 g karbonadedeig med litt tacokrydder, en liten håndfull revet ost og en ss rømme. Såå deilig, sunt og mettende!) Eller speltlompepizza med f.eks kylling på ;-) Anonymous poster hash: 1ef66...2eb Mmmm speltlompepizza hørtes godt ut Anonymous poster hash: 80e21...0a9
Villbringebringebær Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Ikke spis 3 frukt om dagen, så dropp banan på knekkebrødet. Dropp banan i det hele tatt. Spis heller eple som frukt og bær til kvelds. Spis mindre knekkebrød, hva med en rundball salat? Salaten skinke g egg? Proteiner er viktig og du holder deg mett lenger også
DramaMama Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Det er da ikke noe problem å spise knekkebrød. Hovedsaken er kcal inn vs kcal ut. Bruker du LifeSum-appen har du god kontroll. Jeg har gått ned 4 kg siden nyttår, og har spist rugsprø med pålegg hver dag. Litt fiber er godt for magen. Så lenge du ikke spiser lavkarbo er det ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Jeg ville heller spist vanlig grovbrød enn rugsprø. De gjør meg ikke mett. Generelt ville jeg spist litt mer, men kuttet ut honningen. Til kvelds ville jeg heller valgt ting som semuliegrøt med usøtede bær eller en god grønnsaksuppe. Jeg hadde sprukket etter 2 dager på din meny, men det viktigste er å finne noe du kan trives med og som gir deg de næringsstoffene du trenger. Anonymous poster hash: 04ce3...18a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Frokost: 2 rugsprø med kokt skinke og agurk og paprika 2 kopper kaffe med litt melk og akasiehonning (10 gram-30kcal) Lunsj: 2 rugsprø med banan eller kalkunpålegg+agurk og paprika. 1-2 gulrøtter Mellom: En frukt Middag: En normal posjon av vanlig middag. Mer grønnsaker enn ris/pasta/potet Kvelds: En frukt og gulrøtter Anonymous poster hash: 80e21...0a9 Ville kutta ut på rugsprø. Ja, de er vel fullkorn, men de inneholder stort sett bare karbohydrater som ikke er så bra ved slanking.. De har forskjellige lavkarbo-knekkebrød i butikkene som inneholder masse kjerner og frø. (Evt kan du lage dem selv) Mye sunnere! Og få inn proteiner i kosten 😉 Kyllingfilet, karbonadedeig, litt egg, fisk, brokkoli osv. Anbefaler deg å laste ned lifesum appen hvis du ikke har den allerede 😉 Anonymous poster hash: 1ef66...2eb Ærlig talt, det er 6 gram karbohydrater per Rugsprø. Lavkarbohysteri... Anonymous poster hash: 4f9e2...a7a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Dersom du skal slanke deg en liten periode må du huske å ha en daglig kalsiumkilde. Anonymous poster hash: 28d03...33c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Frokost: 2 rugsprø med kokt skinke og agurk og paprika 2 kopper kaffe med litt melk og akasiehonning (10 gram-30kcal) Lunsj: 2 rugsprø med banan eller kalkunpålegg+agurk og paprika. 1-2 gulrøtter Mellom: En frukt Middag: En normal posjon av vanlig middag. Mer grønnsaker enn ris/pasta/potet Kvelds: En frukt og gulrøtter Anonymous poster hash: 80e21...0a9 Ville kutta ut på rugsprø. Ja, de er vel fullkorn, men de inneholder stort sett bare karbohydrater som ikke er så bra ved slanking.. De har forskjellige lavkarbo-knekkebrød i butikkene som inneholder masse kjerner og frø. (Evt kan du lage dem selv) Mye sunnere! Og få inn proteiner i kosten 😉 Kyllingfilet, karbonadedeig, litt egg, fisk, brokkoli osv. Anbefaler deg å laste ned lifesum appen hvis du ikke har den allerede 😉 Anonymous poster hash: 1ef66...2eb Ærlig talt, det er 6 gram karbohydrater per Rugsprø. Lavkarbohysteri... Anonymous poster hash: 4f9e2...a7a Jeg driter i lavkarbo. Men bedre å spise seg mett på proteiner/skikkelig mat enn å sulte seg på knekkebrød. Var bare det jeg mente 😉 Anonymous poster hash: 1ef66...2eb
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Høres usigelig kjedelig ut synes jeg, klarer du virkelig å holde på dette kostholdet i lengden? Hva med en salat, omelett e.l til lunsj, knekkebrød er så tørt og kjedelig synes jeg Til kvelds ville jeg laget en smoothie på frosne bær istedenfor frukten. Kanskje en skyr, skyr i smoothie er godt. Jeg lager "is" av å ha en 0% yoplait yoghurt og frosne bær i blenderen, når det blir most sammen får du en kjempegod myk is du kan spise med skje. Anonymous poster hash: 400a3...194
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Høres usigelig kjedelig ut synes jeg, klarer du virkelig å holde på dette kostholdet i lengden? Hva med en salat, omelett e.l til lunsj, knekkebrød er så tørt og kjedelig synes jeg Til kvelds ville jeg laget en smoothie på frosne bær istedenfor frukten. Kanskje en skyr, skyr i smoothie er godt. Jeg lager "is" av å ha en 0% yoplait yoghurt og frosne bær i blenderen, når det blir most sammen får du en kjempegod myk is du kan spise med skje. Anonymous poster hash: 400a3...194 Ja, kanskje jeg skal prøve det. Men holder meg langt unna kunstig søtning, den inneholder vel det? Anonymous poster hash: 80e21...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå