Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 En ansatt (ikke utdannet) på sfo fortalte rett og slett løgner om meg til felles bekjente..jeg sa ifra til sfo leder og den ansatte fikk en advarsel. Vet at den ansatte ikke er til å stole på og sladrer fortsatt her i "bygda", hva kan jeg gjøre med dette? Blir det ikke bare mitt ord mot hennes? Er ikke egentlig dette straffbart? Hvem kan jeg snakke med da jeg føler lederen ikke tar meg seriøst? Føler meg uglesett hver gang jeg skal hente mitt barn på sfo da denne ansatte kikker stygt på meg og unngår meg. Synes ikke dette er greit i deg heletatt, kan jeg gjøre noe? Anonymous poster hash: 5849c...7da
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Den ligger i grenseland. Usikker på om hun er taushetsbelagt iht til deg, siden jeg regner med at du ikke går på SFO? Men iht barna dine har hun taushetsplikt. Derimot har hun dårlig etikk og moral! Anonymous poster hash: 4be5f...4ef
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Den ansatte har jo ikke BRUTT noe taushetsplikt her?! Alle står "fritt" til å snakke dritt om hvem de vil.. Anonymous poster hash: b1e51...9b9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Hva har hun sagt da? Hun har jo taushetsplikt når det kommer til barnet, men har hun egentlig det når hun som privatperson ønsker å sladre om deg når det hun sier ikke har noe med sfo og barnet ditt å gjøre? Om hun har sagt til en felles bekjent at du stjeler på butikken fordi hun har sett det er jo ikke det noe hun har taushetsplikt på. Men har hun sagt noe om problemer i deres familie som hun har fått vite på sfo for å best mulig kunne ta vare på barnet ditt, da bryter hun taushetsplikten. Anonymous poster hash: 34455...ae2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Den ansatte har jo ikke BRUTT noe taushetsplikt her?! Alle står "fritt" til å snakke dritt om hvem de vil.. Anonymous poster hash: b1e51...9b9 Er du bare dum eller tuller du?? Du mener da også at jeg som lærer kan snakke "dritt" om elevers foreldre på bygda? Håper ikke du jobber i et yrke hvor du har med andre mennesker å gjøre. Anonymous poster hash: 9334f...5ac
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Jeg og barnets far er ikke sammen, men har et godt forhold. Det hun sa var til han og omhandlet barnet iforhold til min rolle ovenfor skolen og han. Han ble sint selvfølgelig men vi skværet opp da han skjønte at alt var løgn fra hennes side. Og nå gjelder det "ufarlige" ting som hun har fått vite om oss gjennom å snakke med barnet. så det var værst første gangen, men jeg mener at dette blir en prinsippsak, at jeg som forelder skal kunne stole på de som jobber på sfo. ? Det må også sies at dette er en person som er godt kjent for å være bråkmaker her i "bygda" 😉 Hi Anonymous poster hash: 5849c...7da
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Jeg og barnets far er ikke sammen, men har et godt forhold. Det hun sa var til han og omhandlet barnet iforhold til min rolle ovenfor skolen og han. Han ble sint selvfølgelig men vi skværet opp da han skjønte at alt var løgn fra hennes side. Og nå gjelder det "ufarlige" ting som hun har fått vite om oss gjennom å snakke med barnet. så det var værst første gangen, men jeg mener at dette blir en prinsippsak, at jeg som forelder skal kunne stole på de som jobber på sfo. ? Det må også sies at dette er en person som er godt kjent for å være bråkmaker her i "bygda" 😉 Hi Anonymous poster hash: 5849c...7da uff da. Høres ut som en idiotisk dame. Men noen er slik. Du får nok ikke gjort så mye med det. Hva med å ta en snakk med henne ? spørre hvorfor hun løy til eksmannen din ? er jo et ganske godt og normalt spm det. slike mennesker trenger og bli konfrontert med løgnene sine. Anonymous poster hash: ad7d5...a7d
Iiiiik Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Hun opptrer helt klart uprofesjonelt, men er enig i at det nok ikke er snakk om brudd på taushetsplikt. Så lenge du og faren har felles foreldreansvar, har han rett på å få informasjon som vedkommer barnet. Dessuten er det vel ikke informasjon det er snakk om, det er ikke ting hun vet, det er ting hun tror eller finner på. Jeg synes du skal skrive en klage til SFO-leder. Den kan ikke avfeies på samme måte, som offentlig instans er SFO regulert av forvaltningsloven og en skriftlig klage må besvares skriftlig. Hvis svaret ikke er som du mener det burde, kan det dessuten påklages.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Den ansatte har jo ikke BRUTT noe taushetsplikt her?! Alle står "fritt" til å snakke dritt om hvem de vil.. Anonymous poster hash: b1e51...9b9 Er du bare dum eller tuller du?? Du mener da også at jeg som lærer kan snakke "dritt" om elevers foreldre på bygda? Håper ikke du jobber i et yrke hvor du har med andre mennesker å gjøre. Anonymous poster hash: 9334f...5ac Så lenge den dritten du skal spre ikke er hentet til din arbeidshverdag så står du fritt til å snakke nedsettende om hvem du ønsker. Derimot hvis du videreformidler hendelser og oppfatninger av familier, situasjoner du har ervervet deg igjennom virke på skolen så bryter du taushetsplikten. Anonymous poster hash: 161ab...fdc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Om det er forhold som er av så alvorlig grad at barnefar bør vite det, så skal vel han innkalles til møte av sfo-lederen, og ikke få det slengt i fleisen på fritiden av assistenten. Jeg ville gått videre med saken. Anonymous poster hash: fb1fd...eb2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Hun skal ikke snakke om deg i det hele tatt til andre. Dersom du opplever det ubehagelig å møte henne, så tar du det opp med SFO-leder. Har du akseptert at en skriftlig advarsel var tilstrekkelig? Hvis det er den andre foreldren som har fått feilaktig informasjon, så må SFO sørge for å rydde opp i dette. Anonymous poster hash: c86c8...623
skjotta Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Den ansatte har jo ikke BRUTT noe taushetsplikt her?! Alle står "fritt" til å snakke dritt om hvem de vil.. Anonymous poster hash: b1e51...9b9 Er du bare dum eller tuller du?? Du mener da også at jeg som lærer kan snakke "dritt" om elevers foreldre på bygda? Håper ikke du jobber i et yrke hvor du har med andre mennesker å gjøre. Anonymous poster hash: 9334f...5ac er du bare dum da? her er det snakk om taushetsplikt. denne omfatter det du vet/hører i kraft av din stilling. altså ting som skjer i din arbeidstid. at hun er ei sladrekjerring er der ikke tvil om, men det er ikke nødvendigvis brudd på taushetsplikten dersom hun sladrer om noe hun har hørt på byen en fuktig lørdagskveld... om man skal sladre om andre er en moral og etikk sak, og nei, jeg synes ikke du skal sladre om elevers foreldre, men taushetsplikten har ikke nødvendigvis noe med det å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Jeg jobber i bhg, og ville fått tilsnakk om jeg hadde pratet slik om foreldre! Nulltoleranse for sladder på min arb.plass! Og tar det som en selvfølge at man ikke prater slik om foreldre! Anonymous poster hash: 9fb03...bf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå