Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Har ei venninne som nå har blitt gravid. Hun har vært sykmeldt siden uke 4, og har ikke hatt det greit. Men det som irriterer meg er at dama tror at ingen har hatt vonter i sine svangerskap. Hun har nå sagt hypermesis gravidarum konsekvent i 14 uker. Om noen kaller det hypermesis eller svangerskapskvalme får de så hatten passer. Hun har nemlig hypermesis gravidarum. Ultralyd-Hun har tross alt fått tidlig ul, så når andre nevner sine ultralyder får de bare "jammen du forstår ikke, du har nemlig ikke hatt tidlig ul som meg og ***, dere som hadde lette svangerskap aner ikke hva dere snakker om". Dermed er det ingen andre som sliter som hun. Bekkenløsning. Startet i uke 9. Det er bare å glemme å komme med råd, hun fikk det tross alt i uke 9! Jada, jeg har sitter å sover gjennom to svangerskap pga halsbrann, gått på krykker for bekkenløsning, som fortsatt kan sitte igjen nå mange år i ettertid. Prøv å si det går over, men herregud ingen har det så fælt som henne så nå vil hun bare ha det hele overstått, 14 uker på vei. Hovne ben, trangt for organer, vann i kroppen, kløe, kynnere, osv. Hun har såvidt startet! Og jeg kjenner jeg bare har lyst til å gni det opp i tryne på a. Det har så vidt startet. Bare vent! Fint, du er gravid, Gratulerer. Men verden handler fortsatt ikke bare om deg! Anonymous poster hash: f7414...b9d
BareMas Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 "Åh, bare vent... Det du opplever nå er iiiiingenting!! Vent til du er skikkelig svær, tenk når gubben både må ta på deg skoa og tørke deg bak ettersom du ikke kommer til å å frem. Fått strekkmerker eller? Du kommer til å se ut som en zebra innen uke 30. Tar du magnesium? Det MÅÅ du gjøre, eller får du restless legs herfra og til h******. Og vet du hva? Det er ingen ting! Tenk deg når babyen kommer. Gulping og bæsjing, våkennetter og kolikk. Jeg kjenner en baby som ikke sov en hel natt før han begynte på storbarn jeg!" Bare noen forslag til hvordan du kan fyre mer på bålet 😁
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Hvis hun virkelig har hyperemesis så skjønner jeg at hun vil bare få det overstått. Hyperemesis er helt jævlig og etter flere måneder isolert på et kaldt og mørkt rom, ikke orke lyd-lys-lukter, utmattet etter å ikke holde på næring, spy titalls ganger om dagen, sykehusinnleggelser...osv osv, så ønsker du bare en ting, og det er å få ut ungen så du blir normal igjen. Folk med vanlig svangerskapskvalme skjønner ikke hvordan det er i det hele tatt. Anonymous poster hash: 312e5...ca8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Hvis hun virkelig har hyperemesis så skjønner jeg at hun vil bare få det overstått. Hyperemesis er helt jævlig og etter flere måneder isolert på et kaldt og mørkt rom, ikke orke lyd-lys-lukter, utmattet etter å ikke holde på næring, spy titalls ganger om dagen, sykehusinnleggelser...osv osv, så ønsker du bare en ting, og det er å få ut ungen så du blir normal igjen. Folk med vanlig svangerskapskvalme skjønner ikke hvordan det er i det hele tatt. Anonymous poster hash: 312e5...ca8 Hun tok toget til og fra sykehuset da hun var innlagt for hypermesis. Hun besøkte sine foreldre på vei hjem. Hun gikk tur med hunden på kvelden. Hun legger ut bildet av seg selv fresht sminket og fin i klærne hver tredje dag for å dokumentere sin vektnedgang. Jeg hadde ikke orka togturen til sykehuset engang med min kvalme, uten diagnose. Hvorfor må det alltid handle om å ha det verst? Hvorfor er det ingen andre som kan forstå? Anonymous poster hash: f7414...b9d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 "Åh, bare vent... Det du opplever nå er iiiiingenting!! Vent til du er skikkelig svær, tenk når gubben både må ta på deg skoa og tørke deg bak ettersom du ikke kommer til å å frem. Fått strekkmerker eller? Du kommer til å se ut som en zebra innen uke 30. Tar du magnesium? Det MÅÅ du gjøre, eller får du restless legs herfra og til h******. Og vet du hva? Det er ingen ting! Tenk deg når babyen kommer. Gulping og bæsjing, våkennetter og kolikk. Jeg kjenner en baby som ikke sov en hel natt før han begynte på storbarn jeg!" Bare noen forslag til hvordan du kan fyre mer på bålet 😁Hihi:) Hittil har jeg sendt litt linker på sånne fine ironiske skriv som "graviditet er ingen sykdom" om du har lest det. Sender titt og ofte ting i den gaten til hennes fortvilelse Tror ikke hun evner å se at flere enn hun har Vært gravide. Anonymous poster hash: f7414...b9d
MammantilNurket Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 https://m.youtube.com/watch?v=tJRzBpFjJS8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Tenkte også på det med hyperemesis... De jeg kjenner som har hatt det, har ikke hatt krefter til og klage. De har vært for syke og kvalme.... God idet og tømme litt bensin på bålet likte den Anonymous poster hash: bd196...218
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå