Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Fikk dere noen indikasjoner på dette før dere ble fortalt om leie av jordmor eller lege, måten baby lå på feks? Og hvor tidlig merket dere dette evt? Anonymous poster hash: 9f215...9c0
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Her ble det ikke oppdaget før etter at vannet hadde gått og de skulle sjekke åpningen. Anonymous poster hash: 1f224...11d
Lille krøll Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 I uke 28 kjente jeg hvordan hun snudde seg og kjente hennes hode rett under mine ribbein. Satt slik til uke 35 da hun ville ut. Ul dagen før fødsel bekreftet seteleie.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Jeg kjente det hele tiden. Hadde kun spark nedover, og jeg kjente tydelig hodet under ribbeina. Allikevel ville hverken jordmor eller lege høre på meg. ("Neida, han ligger godt plantet med hodet ned") Så 1 uke før termin ba jeg på mine knær om å få avkreftet seteleie på UL. Og joda, han satt med stumpen ned! Så man kan ikke alltid høre på andre 😉 Setefødselen gikk forøvrig kjempefint da! Jeg ville bare være forberedt. Anonymous poster hash: 62d89...024
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Det ble oppdaget på overtidskontroll på sykehuset 14 dager på overtid. Tre jordmødre og en lege var 100 % sikker på hodeleie, helt til de tok UL.... Anonymous poster hash: 34bb9...4e1
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Jeg kjente det også hele tiden. Var hele tiden spark nedover og hode satt godt mot ribbeina. Var flere ganger på UL av andre årsaker og hun lå hele tiden med rompa ned. Jeg fikk planlagt keisersnitt. Anonymous poster hash: e45b6...c35
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Jeg hadde en viss formening da magen kjentes annerledes ut. + at han hikket ofte og da var det ikke tvil. Det var jeg som tok kontakt med lege som videresendte meg til jordmor og sykehus. Den ene gangen jeg var inne for å snu hadde han snudd seg selv. Den andre gangen ble han snudd. Jeg merket bare et par uker før termindato at han lå så og si alltid i seteleie.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Hun lå i seteleie fra første kontroll hvor de undersøkte leiet. Var vel fra uke 30 eller noe slikt. Snudde seg aldri, på tross av vendingsforsøk. :-) Anonymous poster hash: e3bb8...5e9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Hun lå i seteleie fra første kontroll hvor de undersøkte leiet. Var vel fra uke 30 eller noe slikt. Snudde seg aldri, på tross av vendingsforsøk. :-) Anonymous poster hash: e3bb8...5e9 Kan ikke si at jeg merket noe spesielt, men etter å nå ha fått en baby som ligger rett vei, så må jeg si at det er stor forskjell. Sparkingaer helt annerledes , seteleiebarnet sparket kun rett i blæra, det var også svært ubehagelig å ha et hode klemt inntil ribbeina mine. Anonymous poster hash: e3bb8...5e9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Takk for svar alle sammen! HI Anonymous poster hash: 9f215...9c0
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Han lå i tverrleie\seteleie fra uke 30. Oppdaget dette først pga ul, vi hadde ul for å sjekke div ting i forhold til morkake, ingenting med leie.. Hadde en mistanke etter hvor han sparket, og det føltes som han stakk hodet inn i siden min.. Etter hvert var det ganske tydelig at han lå i tverrleie pga magen, og at det bulte på sidene.. Han snudde seg til seteleie i uke 39, og da merket jeg det igjen pga sparkene, og hvor hodet var.. Anonymous poster hash: 9d33e...66b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå