Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har en datter på 12 år. Hun har hatt snapchat og instagram i ca 1 år. I jula kom hun å viste meg at en gutt i klassen over hadde sendt henne noen stygge meldinger på snapchat, blant annet at hun oppfører seg som en idiot, og at hun fortjente at noe hun var glad i ble ødelagt. Jeg vurderte å ringe foreldrene til denne gutten for å snakke med de. Men jeg og datteren min ble enig om at hun skulle slette denne gutten fra snapchat slik at han ikke kunne sende henne meldinger lenger. Noen uker etter juleferien får jeg telefon fra rektor om at mor til denne gutten har tatt kontakt med skolen og fortalt at jenta mi hadde vert frekk med hennes gutt og at hun hadde truet med å fortelle noe om gutten som han ikke ville skulle ut. Jeg føler meg virkelig som en myrsnipe men dette er ikke noe jeg tror min datter har gjort. Hun er alltid snill og grei med andre og hun får alltid skryt fra skolen på at hun er så innkuderende og grei. Rektor var også enig i at det ikke hørtes ut som noe min datter har gjort. Jeg har snakket med min datter og hun er veldig lei seg over å få en slik beskyldning. Hun har fortalt meg hva hun har skrevet som kunne bli tolket slemt, og det var at han kunne være idiot selv, og at hun skulle gi beskjed til foreldrene hans om han ikke sluttet. Hun har siden samtalen med rektor ikke hatt snapchat. Da jeg ville ha mer kontroll. Hun har hatt instagram og jeg har overvåket nøye. Etter det jeg har sett har han lagt igjen noen få vanlige kommentarer på noen av bildene hennes og hun har svart han vanlig. Fikk igjen høre at mor til denne gutten har tatt kontakt med skolen. Der hun mener min datter går etter hennes sønn og at hun har sagt at hun ikke liker klesstilen hans (noe som er rart da min datter har samme stil). Så nå føler jeg at det er moren til denne gutten som går etter jenta vår. Vet at dette har skjedd med andre også før av denne moren. Uff. Beklager dette ble langt. Men føler meg litt maktesløs. Hva gjør vi videre? Anonymous poster hash: 5f33f...7e6
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Min datter fikk noen meldinger på tlf fra en gutt i klassen. Jeg ba henne om å ikke svare, bare ignorere. Hun var helt enig. Akkurat da var hun hos ei venninne, men ringte for å fortelle meg det. Snakket med moren til denne gutten som fortalte at min datter hadde ringt han (sammen med venninna ) og vært stygg med han. Konfronterte begge jentene som nekta. På Hei hjem ble min datter skikkelig fornærma over å ha blitt beskyldt for dette, og hun bedyret sin uskyld. Jeg valgte å stole på henne fordi hun er en pliktoppfyllende jente som vil alle vel. Men så kom det nå for en dag, at hun hadde løyet om alt! Fikk lirka ut av henne at de hadde sletta sms, logg og alt på telefon. Så poenget er at det kan være en ide å snakke med foreldrene fordi det er faktisk flere sider av en og samme sak....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Tusen takk for svar. Jeg har snakket mye med jenta mi og hun var helt knust etter episoden for noen uker siden. Da hun ikke har snapchat lengre og jeg har sjekket instagramkontoen hennes ofte så kan jeg ikke se hvordan hun kunne gjort det igjen. Jeg ser helt klart at hun kan ha skrevet mer enn hun vil fortelle meg da vi hadde den første episoden. Men kan ikke skjønne at hun skulle sende stygge meldinger etter denne episoden. For hun syntes det var kjempe ekkelt og ubehagelig å få slike beskyldninger. Hi Anonymous poster hash: 5f33f...7e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå