Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Har en baby på 4 mnd, er ikke med i noen barselgruppe. Hvor gamle er din(e) barn? Var du med i barselgruppe? Er du for/i mot barselgruppe? Anonymous poster hash: f2e40...d5f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Var med i barselgruppe med alle ungne, men hadde ikke noe særlig utbytte av det. Spesielt ikke med nr to og tre. Anonymous poster hash: cf7f2...83b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Var med i barselgruppe med alle ungne, men hadde ikke noe særlig utbytte av det. Spesielt ikke med nr to og tre. Anonymous poster hash: cf7f2...83b Hvorfor følte du ikke at du fikk utbytte av det? Anonymous poster hash: f2e40...d5f
Soon to be mum Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Var/er med i barselgruppe ja. Det har vært delvis nyttig. Har fått god kontakt med en av damene, så sånn sett synes jeg det var verdt det. Vi møtes med (u)jevne mellomrom, og det er veldig hyggelig. Synes det er fint å ha blitt kjent med noen i nærområdet da jeg er nyinnflyttet her. De andre tre jentene har jeg ingen kontakt med. Føler at spesielt to av dem ikke var så interessert i å ha kontakt med oss andre, og de kjente hverandre fra før, så skjønner ikke helt hvorfor de meldte seg på egentlig. Men uansett har det vært fint å ha noen å trille tur med innimellom.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Jeg og mannen ble nærmest tvunget av helsesøster til å være med i en barselgruppe med førstemann. Utrolig dårlig oppmøte, den eneste som gadd å møte uten oss var en harley Davidsen motorsykkelmann med langt hår. Anonymous poster hash: 037b8...f53
Soon to be mum Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Jeg og mannen ble nærmest tvunget av helsesøster til å være med i en barselgruppe med førstemann. Utrolig dårlig oppmøte, den eneste som gadd å møte uten oss var en harley Davidsen motorsykkelmann med langt hår. Anonymous poster hash: 037b8...f53 Det hørtes jo fantastisk ut! Ellers så høres det nå rart ut at mannen din ble "tvunget" med på det, og at det møtte opp en annen mann som eneste andre deltaker... Har aldri hørt om menn i barselgruppe før må jeg innrømme. MEN, når det er sagt, så er jeg veldig for det altså!
BareMas Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Var og er med i barselgruppe. Trivsel det, greit å komme seg ut, men hadde nok ikke savnet det om jeg hadde droppet det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 Det er da ikke noe man er for eller mot på generell basis? Bra for noen, ikke for alle. Bra i blant, ikke alltid. Med første baby hadde jeg ikke behovet, men ble av høflighet med på en gruppegreie på helsestasjonen. Ingen fant tonen med hverandre og ingen tok initiativ til noe mer. Helt greit. Med nummer to var behovet til stede og jeg slengte meg med på en barselgruppe. Den var passe velfungerende, men ikke slik at vi kommer til å møtes alle sammen jevnlig for ever after. I midlertid fikk jeg en god venninne der, og vi tilbragte mye tid sammen i permisjonen og etterpå. Anonymous poster hash: 4a81b...4ea
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 Jeg hadde en sånn verken eller opplevelse med eldste. Vi traff hverandre på helsestasjonen, og ingen andre plasser. Kjenner dem, men har ikke noe å gjøre. Med lillebror var vi også bare på helsestasjonen, men det var en kjempekjekk gruppe. Hadde stort utbytte av det og vi var samlet ofte. Dette var på 2 ulike steder, og jeg fikk være med i en mødregruppe for eldste der vi bodde når vi fikk lillebror. Vi hadde treff kanskje 6-8 ganger i året, hjemme hos oss, på rundgang. Det var utrolig kjekt. Jeg hadde absolutt vært med i en gruppe for å sjekke det ut om jeg hadde muligheten
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Jeg var med i barselgruppe med begge barna mine.. Har vel egentlig ikke fått sånn kjempeutbytte av det. Med førstemann så var de andre andregangsmødre og mye eldre enn meg, så vi hadde ikke noe til felles, ingen møter utenom de vanlige hos hs. Alle begynte å jobbe når ungene var rundt året. Med andremann så var vi bare 4stk i barselgruppa. Tilfeldigvis var hun ene ei bekjent, så vi ble bedre kjent, og dette er ei god venninne i dag. Kontakten med de andre var kun på de møtene på hs, ingen på privaten, selv om vi prøvde å lage til trilleturer osv. Jeg er for barselgrupper, men ikke alltid man klaffer. Jeg hadde nok store forhåpninger til min første gruppe.. Hadde håpet på å bli kjent med andre med barn og få nye venner. Jeg hadde mistet de fleste vennene når jeg ble gravid. Anonymous poster hash: 8fd95...9ff
februarprins2013 Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 min er snart 2 år, aldri vert i barselgruppe og angrer heller ikke på det
LME1001 Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Supert å være med i barselgruppe, spesielt med første barnet. Gruppa fungerte utmerket, vi var 7 stk som trivdes godt sammen. Veldig greit at noen av mødrene hadde flere barn, slik at vi kunne spørre dem om absolutt alt mulig vi lurte på. Flere av dem har blitt gode venninner. Og så er det jo alltid greit å komme på besøk hos andre og la ungene kose seg på gulvet mens vi voksne spiser en haug med god mat 😄
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 Hadde venninner som gikk hjemme på samme tid, så følte ikke behov for å delta i barselgruppe. Men hadde gjort det om jeg ikke kjente andre som var hjemme med barn. Anonymous poster hash: 16d2d...67f
Chl85 Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Er vel ikke så mye det at man er for eller i mot... Enten så gidder du, eller så gidder du ikke He he Jeg hadde utbytte av det med første mann da jeg ikke hadde noen i omgangskretsen med baby. Ble kjedelig å være hjemme alene med baby i 10 mnd. Med nr 2 har jeg ikke følt behovet, har nok å henge fingra i hjemme også har jeg blitt venner med de som jeg ble kjent med i barselgruppa med første
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Er i utgangspunktet for. Med føsrte møttes gruppen en stund, men gled litt fra hverandre. <holdt kontakten med hu ene, så var virkelig verdt det. Med nr to møttes ikke gruppen utover timene på helsestasjonen. Tror det kan være lurt å møte gruppa og se om det er noe for deg, kommer nok mye an på om det er en match mellom dere i gruppa. Anonymous poster hash: bdeb3...1d8
Isola&Lille+julegave Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Min eldste er 4 år. Hadde en fantastisk permisjonstid med henne på grunn av alle de herlige mammaene jeg var sammen med. Vi var 6 stykker som var veldig mye sammen. Vi trillet turer, lagde luncher til hverandre, gikk på babykino, stranda, grillet i hagen osv. Beste tiden i mitt liv, så definitivt FOR barselgrupper!!! Nr 2 er 1 år. Hadde en veldig hyggelig gruppe denne gangen også. Noen samme som forrige, men hadde mye mindre tid til barseltreff. Men det var en fin permisjonstid dette også, men første gangen var helt magisk!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 Vi var 5 i barselgruppa, gikk mye turer enten alle eller bare de det passet for. Vi møtes enda hver 3. Uke! Ungene er 11 år og vi har stort sett møtt hverandre 3.hver uke siden de ble født! Nå er ikke ungene med lenger, vi møtes på kveldstid hjemme hos hverandre. Det fantastiske er at alle er avslappet i forhold til servering og rot. Vi la tidlig en plan på at å møtes var viktigst. Det holder vi på enda og blir det servert noe enkelt som druer og godteri og man kommer til bombet hus så er det ingen som bryr seg! Mens andre ganger får vi middag! :-) Denne gjengen hadde jeg aldri møtt viss vi ikke havnet i barselgruppe sammen. Anonymous poster hash: 09980...d49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå