Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Det skal dekke mat/drikke/is, buss eller evt taxi hvis vi skal noe sted og evt inngangsbilletter til museer. Aner ikke hvor mye penger det er normalt å bruke... Hvor mye bruker dere? Anonymous poster hash: 1e31a...f68
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Glemte helt å skrive at vi er to voksne og to barneskolebarn. Anonymous poster hash: 1e31a...f68
Gjest Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Vi pleier å sette av 20.000 + på 14 dager. Og det holder for 2 voksne, 2 åring, 15 åring og 19 åring. Eldste betalte for maten sin selv i fjor. Men når gutta var mindre, så spiste de gratis tom 12 år på hotellet. Skal dere ligge på et slikt hotel kanskje?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Vi har ikke bestemt oss for hotell enda, så vet ikke om det vil bli gratis mat for barna. Antakelig blir det ikke det, siden de hotellene er mye dyrere. Anonymous poster hash: 1e31a...f68
3barnsmamma'n:-) Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Vi har vert både på Mallorca og på en av de greske øyene (Rhodos). Nå vet jeg ikke helt i kroner og øre hva vi brukte, men at det gikk mer penger på en uke i Spania enn der gjorde på to uker i Hellas er det ingen tvil om. Stor prisforskjell på de to landene...
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Vi har ikke vært på Mallorca, men generelt på ferie i syden regner vi 1000kr i mat til dagen. Så kommer resten utenom. Hadde nok regnet ca. 20 000kr for 14 dager. Shopping utenom.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Vi har vert både på Mallorca og på en av de greske øyene (Rhodos). Nå vet jeg ikke helt i kroner og øre hva vi brukte, men at det gikk mer penger på en uke i Spania enn der gjorde på to uker i Hellas er det ingen tvil om. Stor prisforskjell på de to landene... Må bare spørre om du skrev riktig: gikk det mer penger på en uke i Spania enn to uker i Hellas, altså? Høres ut som om vi da bør gå for Hellas, siden økonomien ikke er på topp. Flere som har erfart at Spanias typiske feriesteder er dyrere enn Hellas' typiske feriesteder? Anonymous poster hash: 1e31a...f68
3barnsmamma'n:-) Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 Vi har vert både på Mallorca og på en av de greske øyene (Rhodos). Nå vet jeg ikke helt i kroner og øre hva vi brukte, men at det gikk mer penger på en uke i Spania enn der gjorde på to uker i Hellas er det ingen tvil om. Stor prisforskjell på de to landene...Må bare spørre om du skrev riktig: gikk det mer penger på en uke i Spania enn to uker i Hellas, altså? Høres ut som om vi da bør gå for Hellas, siden økonomien ikke er på topp. Flere som har erfart at Spanias typiske feriesteder er dyrere enn Hellas' typiske feriesteder? Anonymous poster hash: 1e31a...f68 Ja skrev riktig. Vi opplevde iallefall Spania som mye dyrere enn Hellas. Likte også grekerene best som folkeslag, imøtekommende og serviceinnstilte (spanjolene også, for all del, men ikke fullt så personlige..). Blir Hellas igjen her hvis/når vi tar oss en sydentur igjen
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 På ei gresk øy ville jeg satt av 500 per dag. På ei spansk øy 600. Muligens 550 på ei karibisk halvøy. Anonymous poster hash: 82113...618
Gjest Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Ja, te gjerne en "ukjent" gresk øy som ferievalg. Mye billigere å leve der enn andre øyer. Var for 1 år siden på noen øyer utenfor Athen, og betalte 5-6 Euro for en middag. Vi var 3 voksne, 1 baby og en 13 åring. Og aldri klarte vi å komme over 200 kr for middag med drikke til oss alle Norwegian har billlige flyreiser om du bestiller nå og kontakt gjerne hotellene selv for bookin. Ferjebilletter kan nå også bestilles på web
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 Jeg og mine 2 skolebarn var på Mollorca i fjor en uke. Brukte ca 3000 kr på mat og lommepenger. Vi lever ikke i sus og dus da. Så var vi i Italia, Monaco og Frankrike og i fjor, der brukte vi vel ca 1000 kr om dagen, men da gjorde vi hva vi ville. Jeg synes ikke det er mye billigere i Hellas enn i Spania. Kanskje litt, men ikke halvparten så billig. Anonymous poster hash: 0887d...2af
lover Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Over 1.000,- kroner dagen i mat, bruker ikke vi når vi er på tur i Norge engang. Sist jeg sjekka var ting betraktelig mye billigere på greske øyer. Den svære greske salaten og noe kebab kjøtt til 30 kroner eller sånn. Vi har alltid egne koke muligheter, da vi foretrekker det. Vi spiser også mye ute, men ikke hele veien.
geitemarken Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 Vi regner 1200 kr dagen ca. med utflukter etc. For oss var Hellas mye billigere enn Mallorca.
Snuppa09 Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Vi er fem og bruker ca 500,- pr pers hver dag når vi er i Hellas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå