Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Etter 1 år med nattevåk på minste har jeg utviklet et dårlig sovemønster. Jeg er så trøtt så trøtt men sovner ikke igjen når jeg våkner på natta- noe jeg gjør 1-2 ganger hver natt! Føler at jeg har prøvd alt og fulgt alle råd.. Hvis det ikke bedrer seg innen jeg skal jobbe igjen så lurer jeg nesten på om jeg må høre med legen.. Vet at sovemedisin er en dårlig løsning, men hva annet finnes? Og hva vil legen si? "Sånn er det bare! Gå hjem og legg deg!" Føler alle andre mammaer sier at "ja men jeg er SÅ trøtt at jeg sovner bare".. Men hallo, jeg også er SÅ trøtt men sovner ikke:-/ Anonymous poster hash: 907c9...5ab
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Hadde tatt en tur til legen, det er mye forskjellig du kan ta over en kort periode for å få god søvnkvalitet igjen. Anonymous poster hash: 90108...256
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Dra på apoteket eller helsekost og kjøp Valerina Forte eller Valerina natt. Det er det eneste som er av naturmedisin som jeg har prøvd som fungerer på meg. Har hørt om flere som har god effekt av de. Jeg bruker Forte. Har prøvd ikke-avhengighetsskapende medisiner som keg fikk på resept som Vallergan og Cirkadin, men de ga meg begge fæle bivirkninger. Og andre som ga null virkning. Anonymous poster hash: 9323d...fa5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Takk for svar. Ja har tenkt på de preparatene de har på helsekosten men vært usikker siden problemer er at jeg våkner på natta.. Men kanskje de hjelper:) Hvilke bivirkninger fikk du av medisinene? Anonymous poster hash: 907c9...5ab
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Akkurat det har jeg vært gjennom selv og det ble verre når jeg startet på jobb. Slet skikkelig med å sove fordi jeg visste at barnet snart ville våkne. Gikk til legen. Fikk innsovningsmedisin jeg brukte en periode, men fikk beskjed om å sove på eget rom(i praksis på sofaen med ørepropper og mannen sov på rom med barnet og han tok seg av barnet om natten. Det hjalp og etter ca 3-4 uker sluttet jeg med medisinen. Anonymous poster hash: 29746...228
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Takk for svar fra deg også. Jeg sover allerede på eget rom og mannen (som jobber) tar nettene.. Syns det er flaut å si høyt. De gangene mannen skal sove ut så sover jeg ingenting. HI Anonymous poster hash: 907c9...5ab
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Takk for svar. Ja har tenkt på de preparatene de har på helsekosten men vært usikker siden problemer er at jeg våkner på natta.. Men kanskje de hjelper:) Hvilke bivirkninger fikk du av medisinene?Anonymous poster hash: 907c9...5ab Jeg har mest problemer med innsovningen, våkner jeg så sovner jeg fort, men kan våkne 4-5 ganger. Og det merkes det og. Tar jeg Valerina Forte så sovner jeg litt fortere og våkner enten ikke i det hele tatt eller våkner mindre. Verd å prøve Har ingen bivirkninger av disse men om jeg tar magnesium sammen med de så funker de dårlgere, tar magnesium mot rastløse ben og leggkramper på natta. Har prøvd alt jeg har blitt anbefalt på helsekost og ingenting annet har fungert og mye har stive priser. Syns at Valerina absolutt er verd prisen og er ikke så ille pris, jeg kjøper de på apoteket. Vallergan gjorde ikke at jeg sovnet fortere men sov som en stein i ca 10-12 timer før jeg stod opp, men måtte legge meg igjen (hadde heldigvis ferie den uka) og sove 2-3 timer til. Og resten av dagen var jeg zombie i hodet, klarte ikke finne på noe. En pille er altså for sterk for meg. Tror at Vallergan finnes i flytende form så man kan ta mindre men har ikke prøvde, det fantes iallfall før. Cirkadin (som er melatonin som hjernen vår produserer) gjorde at jeg ikke sovnet fortere og ble liggende lenge våken hver gang jeg våknet og sov maks en time i strekk. Og når jeg sov hadde jeg grusomme mareritt og jeg fikk elveblest i ansiktet (aldri hatt elveblest før eller siden) Har hørt at annen melatonin skal fungere bedre men har ikke turt å prøve. Truxal gjorde at jeg følte meg veldig neddopet men sovnet ikke fortere og våknet ikke mindre. Jeg tok den minste dosen men følte meg veldig sløv og fikk et grusomt blodtrykksfall, men jeg får lett blodtrykksfall. Mora tio ei venninne fikk så lavt blodtrykk av Truxal at hun måtte innlegges på sykehuset, blodtrykksfallet hennes gikk ikke over av seg selv. Mitt varte i ca 20 min så holdt nesten på å ringe 113. Og i følge samboer så lå jeg og slo i madrassen i søvne, leeeeeenge. Ekkelt det og. Har prøvd Tolvon og en annen jeg ikke husker hva heter med ingen effekt og ingen bivirkninger. Imovane som er sterkere saker, avhengighetsskapende, får jeg og tar når jeg er utslitt av søvnvansker. Hender at Valerina ikke er nok. Den funker bra og gir litt metallsmak i munnen men ikke noe annet. Men imovane er en innsovningsmedisin. Jeg har slitt med søvnen i snart 20 år, har prøvd alt av kjerring råd og sånt. Men har hørt om de som elsker Vallergan, som har super effekt og ikke blir så trøtt etterpå. Og folk reagerer forskjellig på medisiner, så kan hende at noe får god effekt på deg men dårlig på meg. Jeg ville prøvd Vallerina Forte og dratt til legen om den ikke hjelper. Anonymous poster hash: 9323d...fa5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Remeron har hjulpet meg mot mange oppvåkninger. Anonymous poster hash: 90108...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå