Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 I 5 uke av graviditeten fant jeg ut at jeg var gravid, jeg har gått på Marevan i flere år, og gikk på det før jeg fant ut at jeg ble gravid. Er det noen som vet hvor stor sannsynlighet det er barnet mitt ikke blir velskapt når jeg sluttet såpass fort på Marevan? Hilsen en bekymret snart førstegangs Mamma på 18 år. Anonymous poster hash: 39017...638 Anonymous poster hash: 39017...638
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Dette står i felleskatalogen: Passerer placenta raskt. Skal ikke benyttes hvis ikke strengt nødvendig. Warfarin kan under hele svangerskapet forårsake alvorlige misdannelser, samt blødninger hos fosteret og fosterdød. Bruk under svangerskap kan resultere i føtalt warfarinsyndrom. Anonymous poster hash: db913...9db
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Hvis du ikke er troll: Oi, har ikke legene dine forklart deg at du IKKE må bli gravid på Marevan? Dessverre viser forskning at det påvirker fosteret. Men siden du oppdaget det tidlig, er det ikke sikkert at skade har skjedd, du må nesten be om ekstra ultralyder og tett oppfølging... Anonymous poster hash: 18a5d...616
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Hei. Ta kontakt med legen din med en gang det åpner i morgen. Du skal ikke bruke marevan under svangerskapet, og får sikkert andre medisiner istedenfor. Jeg gikk på klexane. Lykke til, dette går nok helt fint. Og gratulerer. Anonymous poster hash: c6a39...70d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Forresten, blodfortynnende under graviditet tror jeg først er farlig når hjertet til fosteret har begynt å slå. Men vet ikke hvordan det er med akkurat marevan. Anonymous poster hash: 18a5d...616
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Hei. Ta kontakt med legen din med en gang det åpner i morgen. Du skal ikke bruke marevan under svangerskapet, og får sikkert andre medisiner istedenfor. Jeg gikk på klexane. Lykke til, dette går nok helt fint. Og gratulerer. Anonymous poster hash: c6a39...70d Jeg har allerede slutter på Marevan, sluttet på det i 5 uke, jeg er på i uke 6, og har begynt på Klexane nå. Men det jeg er redd for er at det allerede har blitt en skadet på barnet.. Det hadde vært helt forferdelig.. Men jo takk, håper alt går som det skal og at det lille nurket har det som plummen i egget inni der Anonymous poster hash: 39017...638
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Forresten, blodfortynnende under graviditet tror jeg først er farlig når hjertet til fosteret har begynt å slå. Men vet ikke hvordan det er med akkurat marevan. Anonymous poster hash: 18a5d...616 Får håpe det er slik med Marevan også, hjertet begynnte jo ikke å slå nå før i 6 uke, og sluttet med marevan i 5 uke Anonymous poster hash: 39017...638
Salomine Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 Ta kontakt med legen din og snakk med han/henne om dine tanker og bekymringer. Siden du skriver at du sluttet såpass fort med Marevan når du ble gravid, går jeg ut fra at du nå har fått noe annet i stedet. Dersom legene var redd for at noe skal være galt, får du sikkert tidlige kontroller. Men det går nok bra, ønsker deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 Da går det nok fint. Anonymous poster hash: c6a39...70d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Forresten, blodfortynnende under graviditet tror jeg først er farlig når hjertet til fosteret har begynt å slå. Men vet ikke hvordan det er med akkurat marevan.Anonymous poster hash: 18a5d...616 Får håpe det er slik med Marevan også, hjertet begynnte jo ikke å slå nå før i 6 uke, og sluttet med marevan i 5 uke Anonymous poster hash: 39017...638 Da går det nok fint. Men i fremtiden: vær obs og ta heller en graviditetstest for mye... Anonymous poster hash: 18a5d...616
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 Ta kontakt med legen din og snakk med han/henne om dine tanker og bekymringer. Siden du skriver at du sluttet såpass fort med Marevan når du ble gravid, går jeg ut fra at du nå har fått noe annet i stedet. Dersom legene var redd for at noe skal være galt, får du sikkert tidlige kontroller. Men det går nok bra, ønsker deg lykke til. Ja, jeg er under tett oppfølging, var hos legen på mandag, og skal på sykehuset på enda en sjekk allerede til fredagen Tusen takk, krysser fingrene og alt jeg har Anonymous poster hash: 39017...638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå