Gå til innhold

Forundersøkelse I forbindelse med abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har enda ikke bestemt meg og tror innerst inne at jeg ikke klarer å gjennomføre en abort.

Vi har to fra Før. Da vi fant ut at jeg var gravid for 3 uker siden så var vi enige om at abort var det eneste fornuftige I situasjonen vi er i.

Fikk time I morgen, altså 3 uker senere og med dagene og ukene så har usikkerheten kommet og nå står jeg litt der hvor jeg tenker at dette klarer jeg ikke å gjennomføre.

Uansett.. Hva kan jeg forvente på den timen. Har skjønt at man må ta ultralyd. Får man se skjermen? Om man ønsker det selv?

Jeg er bare 7+2 så regner med at det blir snakk om medisinsk abort. Det står I brevet at dato for abort blir avtalt etter timen. Har lest litt rundt på nett og da ser det ut som mange får tilbud om å starte prosessen den samme dagen som forundersøkelsen og gjennomføre en hjemmeabort. Det er jeg ikke forberedt på overhode. Jeg kan ikke ta stilling til det I morgen. Jeg heller nå mot å beholde barnet, men ved å gjøre det så tar jeg ikke hensyn til samboeren min som kun ser abort som løsning. Dette er en situasjon som vil påvirke oss begge uansett hva valget blir.

Går jeg derfra I morgen med ønske om å beholde så overkjører jeg mannen min helt. Og går jeg derfra med en pille som tar livet av fosteret så overkjører jeg mine egne følelser og vil antakeligvis angre.

Hva skjer på forundersøkelsen?

Jeg skal på Drammen. (Om det er noen som har erfaringer derfra)

Anonymous poster hash: bd4bd...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst tar du hensyn til at du ikke ønsker abort, hva mannen din ønsker skal ikke komme først. Han visste at sex kan føre til graviditet - nå må han vise at han er voksen og greier å ta ansvar. 3 unger er absolutt ikke krise, og så steriliserer han seg siden han ikke ønsker flere barn.

Går du gjennom noe slikt når du føler det du beskriver, vil antakeligvis livet ditt bli ødelagt for godt.

Anonymous poster hash: eb0f3...6d5

Skrevet

På en slik undersøkelse sjekker de hva som er i magen på UL, du får se hvis du spør (jeg fikk det). 

Deretter blir du sendt inn på et annet rom, hvor du - hvis du ønsker å gjennomføre aborten, får en pille du må svelge der og da. Den gjør at fosteret dør. Du får ikke lov til å ta med denne hjem, men må svelges foran legen/sykepleieren på sykehuset. Hvis du velger å ta pillen, får du med noen piller som du skal dytte opp i skjeden morgenen etter, og som setter igang en reaksjon så livmoren får tømt seg. 

Anonymous poster hash: be879...d85
Skrevet

Kjære deg. Selvfølgelig skal du ikke ta abort om det føles feil. Den avgjørelsen kan aldri omgjøres og du risikerer å føle en uendelig tomhet inni deg dersom du gjennomfører dette mot din vilje.

Anbefaler at du går på forundersøkelsen. Det kommer til å gå mer opp for deg hvilken situasjon du er i. Kanskje det gjør valget lettere den ene eller andre veien.

Lykke til. Dette er din kropp og ditt valg.

Hilsen trebarnsmor !

Anonymous poster hash: 53628...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...