Gå til innhold

Løping gir så herlig energi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så deilig etter en økt med løping, kjenner hvordan kroppen livner opp og jeg får sånn energi at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :-D

Kan virkelig anbefales til dere som ikke gjør det allerede.

Skal melde meg på årets KK-mila slik at jeg har noe å strekke meg etter. Var med for to år siden, men i fjor skjedde det så mye annet. Dette året har jeg igjen fokus på løping. Herlig!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra det finnes andre ting som gir meg energi! Kan ikke løpe/jogge.

Men gudd for deg da :)

Anonymous poster hash: a651f...c9d

Skrevet

Enig!! Jeg er blitt litt avhengig, litt FOR avhengig er jeg redd. Får litt panikk viss jeg ikke får trent en dag, og jeg er så glad i løpingen at jeg kutter ut styrketreningen 😏 Men er vel et luksusproblem.

Jeg jobber bare halv stilling, og de dagene jeg har fri tar jeg en løpeøkt med det samme jeg har sendt ungene til skolen. Så tar jeg meg en dusj og frokost i ro og mak, før jeg tar fatt på dagens gjøremål.

Er en skikkelig kickstart på dagen med løpingen, samtidig som det av en eller grunn stresser ned! Og det gjør underverker for humøret 😄

Anonymous poster hash: c2aa5...3cc

Skrevet

Ja, jeg får skikkelig runners high etter en økt, og våkner skikkelig opp. Det hjelper mot stress også. Herrrrlig!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fikk heeeelt dilla i sommer. Løp 5 ganger i uka. Nydelig! (og jeg er feit, og ikke skapt for å trene)
Men nå har jeg forbud mot å jogge, samt at jeg er drit forkjøla og har vært syk i 2 mnd, så det spøker for løpet jeg skulle delta i til sommeren hvis ikke dette går over :/

Skrevet

Jeg elsker å jogge, så lenge det skjer ute (og er opphold).

Skrevet

Endorfinkick de luxe. Kunne godt ha tenkt meg å løpt ett løp jeg også, men bor så ukurant til .... 

Begynnte i mars i fjor å løpe og har nettopp mestret å løpe en mil uten å gå. 

Anonymous poster hash: a1b5b...9b5
Skrevet

Endorfinkick de luxe. Kunne godt ha tenkt meg å løpt ett løp jeg også, men bor så ukurant til ....

Begynnte i mars i fjor å løpe og har nettopp mestret å løpe en mil uten å gå.

Anonymous poster hash: a1b5b...9b5

Bor en flylengde fra Oslo jeg også, så fin anledning til å dra på jentetur med løp, shopping og litt uteliv :-D

Skrevet

Jeg fikk heeeelt dilla i sommer. Løp 5 ganger i uka. Nydelig! (og jeg er feit, og ikke skapt for å trene)

Men nå har jeg forbud mot å jogge, samt at jeg er drit forkjøla og har vært syk i 2 mnd, så det spøker for løpet jeg skulle delta i til sommeren hvis ikke dette går over :/

ouch, god bedring :-)

Skrevet

Jeg elsker å jogge, så lenge det skjer ute (og er opphold).

Er absolutt enig i at det er best ute, men har ikke tid til å vente. Her jeg bor er det et vanvittig vær, og isete overalt. Så mølla duger fint akkurat nå ;-)

Skrevet

Åh, skulle ønske jeg også kunne blitt bitt av løpedilla! Får prøve meg til høsten når babykiloene skal vekk...

Skrevet

Jeg løpet også! Har løpt endel halvmaraton og skal løpe hel maraton til sommeren!

Jeg elsker å løpe! Å legge km etter km bak seg med frisk luft,sol i ansiktet,med musikk på øret.. Det er min tid! Kun til meg selv! Ingen krav,ingen maser,ingen kjefter.. Det er deilig!!!

Anonymous poster hash: d3f7a...d2d

Skrevet

Enig at det er deilig! Bortsett fra i dag.. Regnet piska i ansiktet, skoa var gjennombløte, jeg fikk vann innpå øynene og det var iskaldt!

Mobilen døde ut i lomma pga kuldesjokk og jeg måtte løpe de siste km uten noen form for hjelpemiddel-motivasjon eller egen-motivasjon! Men all så deilig etterpå:))

Skrevet

Jeg har sagt ja til å bli med på kk-mila....skrekk og gru.

Jeg er fullstendig utrent, og orker knapt å løpe om det så sto om livet.

Har du noen tips til hvordan jeg bør starte? hvor skal jeg finne motivasjonen.

Skrevet

Hehe men du må jo ønske det selv da :-D

Hvis du er heeelt utrent må du nesten starte med rask gange. Var sånn jeg atartet for to år siden. Etter noen uker med det var formen så god at det ble kjedelig å gå, så da jogget jeg rolig så lenge jeg orket. Så økte det på gradvis. Pushet jo litt på, men tok hensyn til kroppen min. Jeg var heller aldri ut to dager på rad i starten, godt at musklene får hvile. Og det er det beste rådet mitt for å holde motivasjonen oppe, at man ikke tar det for hardt.

Så kan man begynne å avansere litt med intervall, dvs gå/jogge/spurte om hverandre. Står mye bra info om sånt hvis du googler temaet.

Skal du løpe 5 eller 10 km?

Skrevet

Hehe men du må jo ønske det selv da :-D

Hvis du er heeelt utrent må du nesten starte med rask gange. Var sånn jeg atartet for to år siden. Etter noen uker med det var formen så god at det ble kjedelig å gå, så da jogget jeg rolig så lenge jeg orket. Så økte det på gradvis. Pushet jo litt på, men tok hensyn til kroppen min. Jeg var heller aldri ut to dager på rad i starten, godt at musklene får hvile. Og det er det beste rådet mitt for å holde motivasjonen oppe, at man ikke tar det for hardt.

Så kan man begynne å avansere litt med intervall, dvs gå/jogge/spurte om hverandre. Står mye bra info om sånt hvis du googler temaet.

Skal du løpe 5 eller 10 km?

Jeg vil det jo egentlig, men er utrolig god til å finne på unnskyldninger til å la være :eeeh: Så jeg tenker dette kanskje kan være det puffet jeg trenger til å slutte å finne unnskyldninger til å være lat.

Om det blir 5 eller 10 vet jeg ikke, men sikter nok mot 10 tror jeg...

Takk for tips :)

Skrevet

Løping er kjempeherlig, men jeg er litt værsnobb :P Kan regne litt, men liker ikke å trene ute når det er møkkavær med sidelengs sludd eller pissregn. 

Nå på vinteren får jeg samme deilige følelse av å gå på ski, er det skiføre tar jeg meg gjerne en time i lysløypa etter middag. 

Det beste med løpingen er at tankene flyter og jeg får ut gruff av hodet. Er jeg skikkelig grumpy-humør så får jeg beskjed av mannen om å jogge meg en tur :P 

Skrevet

Løping er herlig! Kan ikke løpe lenger grunnet skade, savner det! Ingenting som en joggetur i småregn en høstkveld- eller tidlig om morgenen om våren/ sommeren- sukk:-)))

Anonymous poster hash: 5e1f9...ae7

Skrevet

Jeg elsker å løpe. I kveld skal jeg løpe halvmaraton på mølla. Løping hjelper mot omtrent alt! Løpeturer i skikkelig ruskete vær, er som regel de aller beste.

Anonymous poster hash: 41aca...ff7

Skrevet

Jeg elsker å løpe. I kveld skal jeg løpe halvmaraton på mølla. Løping hjelper mot omtrent alt! Løpeturer i skikkelig ruskete vær, er som regel de aller beste.

Halv på mølle ? Blir du ikke lei ? 

Anonymous poster hash: d0db3...98e

Skrevet

Jeg blir veldig lei, men god mental trening:) Må ha på tv.

Skrevet

Jeg er ærlig og dypt misunnelig på dere!! Jeg kunne så ønske at jeg hadde det sånn! Men jeg blir sur og får vondt bare av å tenke på det! Og hvis jeg avtaler med en venninne at vi skal løpe sammen en kveld, så bruker jeg bare enormt mye energi på å grue meg og håpe på at det dukker opp noe som gjør at vi ikke kan allikevel. Så all ære til dere :)

Anonymous poster hash: e5fc7...fe9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...