Gå til innhold

trenger litt råd ang en undulat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt undulat i alle år, og har nå en 1 år gammel undulat..

men i en stund nå syns jeg han virker deppa.. Ja rett og slett. Synger og prater mindre og er liksom stille... 

Jeg vurderte å skaffe en venn til han, men der er jeg usikker for har hørt at de blir mindre tamme osv, samt at den jeg skaffer evt kan jo gå i tottene på den jeg allerede har.Noen råd å komme med? 

Anonymous poster hash: f8e59...932
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går vel bra hvis vennen har motsatt kjønn? Og når den ene er tam allerede tror jeg ikke det blir noe problem😊 kanskje bare lettere å få den andre tam

Anonymous poster hash: 99fcc...e8b

Skrevet

Ok, så da burde det ordne seg, så lenge jeg kjøper ei jente? men... Jeg vil ikke ha undulat unger her altså! hehehe

Skrevet

Vi hadde en av hvert kjønn, men det ble aldri unger. Tror man må legge til rette for det med rugekasse ogsånn, men jeg husker ikke helt... Er så lenge siden nå. Les litt og hør på dyrebutikken:)

Skrevet

Det skal mye til at de formerer seg hvis du ikke legger til rette for det. Men da vi hadde to (en av hvert kjønn) hakket den ene på den andre hele tiden. Til slutt ble den syk og døde, men jeg aner ikke om det var derfor da. Vet ikke hva vi gjorde feil, jeg var bare 10 år. :P

Anonymous poster hash: 3d2cd...282
Skrevet

Det skal jeg absolutt gjøre. Tusen takk! JEg syns bare han fortjener mer enn kun oss, selv om vi er *flokken* hans, men feks nå satt jeg på fuglelyder på data og han synger så mye som han nesten ikke har gjort på mange mnd til sammen....

Skrevet

Åååå han er nok selskapssyk ja:)

Skrevet

huf, jeg vil helst ikke at han skal drepe den andre ( eller i verste fall motsatt!!!) hehe... 

Ja, han er nok kjempe selskapssyk!! derfor fortjener han en venn til...

Men kan noen fortelle hvordan man introduserer de? Som sagt har jeg kun hatt 1 undulat igjennom hele livet, aldri flere på en gang

Skrevet

har hatt undulat i alle år, og har nå en 1 år gammel undulat..

men i en stund nå syns jeg han virker deppa.. Ja rett og slett. Synger og prater mindre og er liksom stille... 

Jeg vurderte å skaffe en venn til han, men der er jeg usikker for har hørt at de blir mindre tamme osv, samt at den jeg skaffer evt kan jo gå i tottene på den jeg allerede har.Noen råd å komme med? 

De vil bruke mer tid på hverandre enn dere, ja, men hvis dere bruker mye tid sammen med dem, er det ikke til hinder for at de blir tamme. Det går jo an å ha dem hver for seg tidvis.

Vi hadde mange undulater når jeg vokste opp, opptil 20 stk samtidig. Mange av dem var tamme, andre mindre tamme. Undulater har like forskjellige personligheter som mennesker. Noen liker nærkontakten mennesker gir, noen takler ensomheten godt, og andre ikke.

Det kan være nettopp deres fugl har et stort "pratebehov" med sin egen art, og at den blomstrer opp og tar i mot deres selskap også når den får det.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: c0c30...059

Skrevet

takk for godt svar! :) ja, han elsker at vi prater med han, samt at han sitter alltid med oss når han er ute og flyr ( og han elsker å sitte på hodet til valpen vår..... Dumme dyr :P :P ), men han trives best å prate med andre fugler og har blitt veldig stille.. 

Jeg håper at hvis vi får en til, så kommer han vi har nå, til å fortsatt ville søke kontakt med oss.

Men hvordan introduserer jeg to stk? 

Skrevet

Vært i 3 dyre butikker og pratet om saken min, og de sa både jente og gutt eller samme kjønn kunne bli gode venner, siden de er selskapsdyr. Så fikk Idag (av ei bekjent) ei jente på 5 mnd , som har flyttet inn. De står i to forskjellige bur ved siden av hverandre, men han min fikk lov å fly rundt og hilse på, jeg åpnet døra til jenta og nå er han i himmelen!!

Han tøffer seg litt, med å "bite" og kjefte, men hun er helt rolig... Nå er det for der meste vasking side om side, prat, sang og hopping frem og tilbake mot hverandre ! Så fort liksom! Men tenkte å la de sove i hver sitt bur i natt ? Han min er jo helt i ekstase! Tror jeg tok et riktig valg.

Han kommer ut av og til for å prate med meg da Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...