Gå til innhold

Fødsel nr 4!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vert gjennom fire eller flere fødsler? Hvordan var nr fire sammenlignet med de andre? Jeg vet at dette er individuelt, men kjekt å høre andres erfaring siden vi venter nr fire selv :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nummer 4 var den letteste! Nå føder jeg fort. Nummer 2 og 3 kom på under 2 timer fra jeg kjente det murret i magen. Med nummer 4 kjente jeg for første gang kynnere noen dager før fødselen. Hugser jeg stod opp den tredje natten jeg opplevde dette. Var ikke vondt, men irriterende nok til at jeg ikke fikk sove.

Vasket opp, brettet klær og ryddet, mens jeg kjente det kom murringer med jevne mellomrom. Gikk fra 4 minutter, men ble sjeldnere og sjeldnere. Ikke kom det noe blod heller. Ringte føden, og fikk beskjed om  komme inn om det tok seg opp.

Etter 1 time kom det noen "kynnere" som varte opp mot 2 minutter. Tenkte at dette gidder jeg ikke. Ringte jm for å høre om hun kunne sette noen nåler eller strippe meg iløpet av dagen. Forsikret henne om at dette ikke var fødsel. For man vet jo når man er i dette sant ;)

Hun ba meg komme inn med engang. Fikk dårlig samvittighet for å ha vekket henne kl.07.00 en lørdags morgen, og vurderte å ringe henne og avlyse.. Fikk vekt mannen og reiste inn. Jm så overrasket på mannen da hun undersøkte meg, or hadde 8 cm åpning. Og da stod jeg og leste da riene kom. Var jo ikke vondt!

Fødte vesla 1 timer senere. To pressrier og hun var ute. Min letteste fødsel.

Anonymous poster hash: 0e6c4...c94
Skrevet

Mine 3 første fødsler var ganske like. Lange og vonde åpningsfaser, men gikk kjapt å presse dem ut ;)

Med nr 4 gikk vannet, men ingen rier. Ble lagt inn på kvelden for igangsettelse morgenen etter. Hele kvelden på sykehuset var rolig. Ingen rier, bare litt "gnikkefølelse" nederst ved skambeinet.

Litt utpå natta måtte jeg på do, og i det jeg reiste meg fra doen så hogg det til. Klarte ikke røre meg, måtte bare ta sats å hive meg mot tråden man bruker for å tilkalle pleieren :P

Jeg rakk ikke engang komme over i fødestolen (ble lagt i vanlig seng først for å få sjekket åpningen) før ungen bare seilte ut :P

Anonymous poster hash: a041d...2a7

Skrevet

Henger meg på tråden, skal ha nr 4 om et par måneder. Håper det blir lettere enn fødsel nr 1 og 3, som var lange og vonde.

Skrevet

Fantastisk å høre så gode erfaringer :-D !! Håper jeg er like heldig. Her var nr en ganske normal førstegangsfødsel, men litt lang utdrivningsfase.. Nr to en drømmefødsel (intens men kjapp og fin form etterpå). Og nr tre var et langdrygt mareritt :-/

Skrevet

Jeg venter nr 4, og fikk høre fra jordmor at det nok ville bli en blanding av fødsel nr2 og3.
Hadde vært perfekt om det hadde vært sånn.
Men disse andre fødslene her over høres jo magiske ut!
Tenk å hatt en slik en :)
Min nadre var nræmest slik, men intens vondt i en halvtime, så var han ute.
KJente så å si ingenting før det.

Skrevet

Jeg venter også nummer fire og håper den fødselen blir like bra som de tre første! Førstemann tok lang tid, måtte hjelpes ut og jeg ble klipt, men flott fødsel. Andre og tredje gikk fort og greit, noen få pressrier og de var ute. Kjempeform etterpå! Satser på reprise :)

Skrevet

Den letteste, men lengste.

Stol på kroppen din.

Skrevet

De to første var relativt lange stjernekikkerfødsler (hhv 34 og 26 timer). Nr tre kom som ei kule. Ute på 45 min, og definitivt den beste fødselen. Intens og vondt mens det stod på, men utrolig deilig å bli så raskt ferdig. Nr fire brukte litt lenger tid. Vil tro ca tre timer. Han var en liten tjukkas på nesten 3900 g og 52 cm, så han var vond å trykke ut :)

Anonymous poster hash: 1409e...64d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...