Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Huff. Flaut å spørre. Min lille på tre måneder har stort sett hatt godt sovehjerte. Men de tre siste nettene har hun holdt det gående store deler av natten. Vekselvis sutring (ikke gråt, bare klaging) og latter og smil. I natt har vi kun sovet en time etter klokken ett. Når vi sto opp var hun blid og tok morgen duppen sin som normalt. Jeg har målt tempen og hun har ikke feber og hun har ikke prumpet mye (hun hyler forøvrig de gangene hun har luftsmerter) Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre denne nattlige aktiviteten eller er det bare en normal fase? Jeg forsøkte i går å trekke ut tiden mellom hver sovestund på dagen men det gikk ikke, da ble hun skikkelig grinete. Hun er våken 1,5 - 2 timer mellom hver lur, når hun sover på dagen er det fra 1 - 2,5 time. Sover hun for mye på dagen? Skal på helsestasjonen til uken så skal spørre der også. Tar likevel i mot gode råd. Anonymous poster hash: bcdd7...b58
Chl85 Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Det kan være noe så enkelt som at det er tenner på vei Mine kunne sove urolig av og på i 2-3 uker før tannfrembrudd.... I tillegg ble ihvertfall mine litt løsere i magen, grinete og bæsjet hyppigere. Ville ikke begynt å kutte ned på dagdupper på en så liten baby enda. Da ville jeg ha fulgt rytmen til babyen Jeg har en på snart 8 mnd og hun sover fortsatt 3 dupper på dagen rundt 1 time og har fortsatt det behovet. De fleste rundt meg med babyer på samme alder har fortsatt ikke kuttet noe særlig ned på dagduppene... Urolige netter kan også komme av utviklingssprang, mye som skjer oppi de små hodene på kort tid og det kan komme til uttrykk ved dårlig søvn og urolighet. Klart greit å sjekke med lege/helsesøster dersom du tror baby har andre plager som er medisinske. Husk at babylivet går i perioder Ikke bli super skuffa om det plutselig er uker hvor de sover dårligere, er mer grinete eller generelt mer masete. Det er ihvertfall ikke unormalt
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 En så liten en kan ikke sove for mye, verken natt eller dag. Hadde det vært problemer med innsovning om kvelden, kunne det derimot vært natten hadde vært for tett oppi siste lur, men uansett lite sannsynlig i den alderen. Alt i livet går i faser - hos babyer og småbarn merkes disse fasene ekstra godt. Særlig søvnfasene... Vår ene har vært så frem og tilbake når det gjelder søvn at vi har følt oss fullstendig rådville og fortvilede. Den søvnløse fasen gikk over i "sovebaby-fasen" og omvendt hele tiden. Det kan være mye som gjør at hun våkner på natten. Vår jente våknet myyye på natten i perioder - og ikke lenge etterpå hadde hun lært seg noe nytt. Utviklingssprang. Det kan også være tenner, her var det periodevis søvnløse netter fra 4 mndrs alder, og to mndr senere dukket det to tenner opp og de søvnløse nettene forsvant helt. Helt til neste tann skulle opp - ca 1-2 uker med mindre og variert søvn før tennene dukket opp. Jeg vil bare råde deg til å ta det heeelt med ro og ikke stresse med det Det ordner seg! Anonymous poster hash: 9fd2c...bf5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Tusen takk for fine svar. Da får vi bare være natteravner. Anonymous poster hash: bcdd7...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå