Gå til innhold

Få dekket briller fra nav.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min måtte nå ha briller og vi skal få dekket dem fra nav. Er det noen her som vet hvor lang tid det pleier å gå før en får utbetalt pengene etter de har fått papirene?

Anonymous poster hash: b11b7...a2f
Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Dere får ikke ut

Sønnen min måtte nå ha briller og vi skal få dekket dem fra nav. Er det noen her som vet hvor lang tid det pleier å gå før en får utbetalt pengene etter de har fått papirene?

Dere får ikke utbetalt noe som helst. Optiker ordner med papirer og NAV

Vi har aldri fått penger...vi bare henter brillene når de er ferdige hos optiker. Vi får briller til min sønn dekket av NAV

Skrevet

Vi fikk ikke utbetalt penger, fikk papirer av øyelege, leverte de til optiker hos brillebutikk og bestemte oss for briller der, optiker fyllte ut resten av nav papirene, og hentet brillene ca 14 dager etterpå. Egenandelen ble kun 49 kr. 

Men dere har allerede kjøpt brillene, og sendt inn skjema etterpå? Så lenge det er utfylt riktig av dere og optiker har det vel normal behandlingstid, og det varierer vel litt, alt fra fjorten dager til en måned?

Anonymous poster hash: c245d...c18
Skrevet

Dere får ikke ut

Dere får ikke utbetalt noe som helst. Optiker ordner med papirer og NAV

Vi har aldri fått penger...vi bare henter brillene når de er ferdige hos optiker. Vi får briller til min sønn dekket av NAV

Dette er forskjellig fra optiker til optiker. Vår legger ikke ut så vi får tilbakebetalt det Nav dekker fra Nav ila 14 dager.

Anonymous poster hash: 113a4...da0

Skrevet

Vi måtte betale for brillene med en gang, og så ble det fylt ut papirer som optiker skulle sende til nav. På papirene stod det at pengene skulle utbetales til samme konto som barnetrygden utbetales, men det stod ingenting om hvor lang tid dette ville ta.

Det er nå gått 3 uker så får snart høre med nav om de har fått papirene fra optiker.

Hi

Skrevet

Nav kan være veldig trege, jeg ville ventet et par uker til før jeg hadde ringt.

Anonymous poster hash: 13f96...0f8

Skrevet

Hos oss har det gått ganske fort. Jenta har briller til i overkant av 5000. Får de dekket av Nav, men må legge ut for brillene først og får det så refundert. Det er har gått ganske fort, har sendt inn papirene selv, tatt ca 2 uker før pengene er på konto.

Anonymous poster hash: 35678...d96
Gjest Julia1984
Skrevet

Kjedelig. Vi har aldri måtte legge ut penger for briller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...