Gå til innhold

Voksesmerter, gutt 2år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke sovet stort de siste nettene, da pjokken plages veldig med voksesmerter. Krøller seg sammen og holder rundt bena, vrir seg og gråter så sårt og sier "auau bena mine, mamma."

Jeg plagdes også med dette når jeg var liten, og husker det hjalp at min mor masserte bena mine. Men jeg får ikke lov å ta på bena til pjokken.

Noen som har noen tips til noe som kan lindre smertene? Han har hatt det to-tre ganger hver natt i snart en uke og hver runde varer i alt fra 15 min til over en time!

Anonymous poster hash: c22e7...2ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen gode forslag eller tips?

Anonymous poster hash: c22e7...2ef

Skrevet

Sånn har min gutt det også i perioder, han er 5 nå, men det begynte nok da han var rundt 2. Synes det oftere kommer de dagene han er sliten, f.eks. etter langtur med barnehagen.

Det skjedde nå i natt også, da masserte jeg ham med olje, og han sovnet av det. Det var kun det éne benet, og jeg holdt tommel og pekefinger på hver side av leggbeinet, og strøk bestemt (men ikke hardt!) oppover og nedover. På forsiden av benet altså. Han synes det er litt spennende å få bruke "mine" saker, så det jeg brukte var en sånn olje jeg egentlig bruker på huden når jeg har solet meg om sommeren, en sånn som lukter godt av kokos. Om ikke massasje funker, gir jeg ham en paracet, det hjelper alltid. Men jeg prøver ihvertfall alltid å massere først.

Det er ihvertfall tydelig at det gjør ordentlig vondt - han ligger ofte og vrir seg og klynker i søvne først. Synes så synd på ham!

Skrevet

Varme kluter, varmt fotbad eller sitter i dusjen i varmt vann har vært ofte til hjelp her. Pakke beina godt inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...