Gå til innhold

Navn som høres ut som navn ...,

Anbefalte innlegg

Skrevet

men som ikke er det.

Her er mine favoritter:

Strule

Drodle

Skurv

Snisa

Skabbe

Knikse

Floppa

Flagre

Lama

Skyra

Sildre

Knupp

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kneppe, Kårde, Karve, Larv, Larve, Larva, Gryllik, Marke, Melke, Bjolle

Du seriøst MTN, er dette en greie? Jeg sitter bare og lirer av meg tøysete ord?

Anonymous poster hash: eab54...204

Skrevet

Jeg kjenner noen gutter som har navn som ikke høres ut som navn, det er da langt verre? Vidje, Kvive og Telje.

Anonymous poster hash: 08f6b...b0f

Skrevet

Vigre

Sante

Kvagne

Aga

Pepe

Talla

Sive

Fridd

Gurle

Man kan jo holde på i det uendelige :P

Skrevet

Noe helt annet, men jeg skjønner ikke greia med navn som ser ut som de er skrevet feil, altså at de mangler en bokstav eller er skrevet i muntlig form. Eksempler på dette: Østen og Tåsten, vanlig i (Nord)Gudbrandsdal.

Skrevet

Kneppa, Ake, Måke, Krispe, Selje, Einer, Frøs, Vann, Rime

Skrevet

Vet om ei Frid og en Ville. Snodige navn..

Anonymous poster hash: 0ce36...bd5

Skrevet

Noe helt annet, men jeg skjønner ikke greia med navn som ser ut som de er skrevet feil, altså at de mangler en bokstav eller er skrevet i muntlig form. Eksempler på dette: Østen og Tåsten, vanlig i (Nord)Gudbrandsdal.

Vel, nå er nå engang Østen og Esten vanlige navn i både Gudbrandsdalen og Østerdalen, Tosten tror jeg er svært sjelden brukt skriftlig, det er også på tur ut av muntlig bruk. I dag heter de Torstein. 

Hvorfor er Østen og Esten "verre" enn Em(b)rik? Akkurat samme opplegg. Em(b)rik er forenkling av Engebret/Ingebrigt. 

Anonymous poster hash: 60d5b...100

Skrevet

Jeg skjønner ikke tråden...?

Anonymous poster hash: f45c2...67f

Skrevet

Grode

Snipe

Snopp

Skrevet

Grode

Snipe

Snopp

...er det navn?

Anonymous poster hash: f45c2...67f

Skrevet

Vel, nå er nå engang Østen og Esten vanlige navn i både Gudbrandsdalen og Østerdalen, Tosten tror jeg er svært sjelden brukt skriftlig, det er også på tur ut av muntlig bruk. I dag heter de Torstein.

Hvorfor er Østen og Esten "verre" enn Em(b)rik? Akkurat samme opplegg. Em(b)rik er forenkling av Engebret/Ingebrigt.

Anonymous poster hash: 60d5b...100

Jeg så et barn som var døpt Tåsten i avisa for senest noen uker siden. Og jeg har ikke sagt at Em(b)rik er noe bedre, det var bare de to navnene som slo meg først som opplagte eksempler.

Skrevet

Tomja

Yre

Malna

Tindre

Loge

Heina

Anonymous poster hash: 64259...a49

Skrevet

Vet om ei Frid og en Ville. Snodige navn..

Anonymous poster hash: 0ce36...bd5

Ville er et svært vanlig navn i Finland. Han du kjenner er kanskje finsk? Like vanlig som feks Mathias er i Norge.

Anonymous poster hash: 65726...681

Gjest Antarctica
Skrevet

Men navn som faktisk bæres av en person, og som klinger som om de er henta fra Nurkemammas påfunn her: 

Tane

Ømjer

Skage

Vinjar

Øde

Rone

Hebe

Libe

...alle disse er autentiske - jeg har møtt de fleste av dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...