Gå til innhold

Noen her som har søsken som fortsatt bor hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg voksne søsken som aldri har fått ræva i gir og skaffet seg noe eget selv om de har inntekt. Betaler de noe? Dersom nei, får dere andre søsken noe slags hjelp økonomisk av foreldrene deres?

Anonymous poster hash: ad624...c6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men nå finnes det en grunn til det. Hun betaler husleie, strøm, vann osv.

Anonymous poster hash: 54693...450

Skrevet

Ja, har en voksen søster som bor hjemme. Hun er psykisk syk og er ikke sammen med noen andre mennesker enn nærmeste familie. Tror hun ville blitt utrolig ensom og ikke minst sykere om hun måtte bo alene så ingen presset henne litt...

Hun betaler selvfølgelig for seg, kjøper og lager mat, vasker klær og gjør husarbeid. Hun leier et rom og bad, deler kjøkken og stue med mamma. Jeg bekymrer meg for den dagen hun må flytte, er redd hun vil isolere seg helt. Er glad hun kan bo hos mamma.

At jeg som er frisk og klarer meg selv skal ha noen økonomisk kompensasjon for at hun bor hjemme lenger enn jeg gjorde har aldri falt meg inn. Får være måte på hvor langt man skal trekke rettferdighetsprinsippet mellom søsken, forskjellige søsken trenger forskjellige ting.

Anonymous poster hash: 4c5fe...511

Skrevet

Det er klart. Men om den andre bor gratis, tjener bra, ikke hjelper til og rett og slett ikke gidder å bli voksen da? Som er saken her.....

Anonymous poster hash: ad624...c6b

Skrevet

Har en bror som bodde hjemme frem til nå nylig. Han betalte for seg både i form av husleie og han handlet inn mat til seg og mamma. Hun hadde noen å stelle med og hun led ikke noe økonomisk tap på å ha han der. såpass burde voksne unger kunne gjøre når de får bo hjemme.

Skrevet

min eldste bror bor hjemme. han hadde egen leilighet i nesten 10 år, men flyttet inn med pappan sin & min mor etter de giftet seg å kjøpte digert hus. han har nå bodd der i nesten 15 år, jobber mer enn 100% tjener godt, betaler leie, han lager ikke mat men tar dem med ut på restaurant når det er hans tur å lage mat, hjelper til masse hjemme, pusser opp, reparer ting osv. han er min favoritt bror, alltid hjelpsom & gir meg alltid penger når vi treffes, ikke derfor han er min favoritt bror alltså men hyggelig at han vil hjelpe lille søstra si litt extra innimellom. jeg går fortsatt å drømer om at den snille dog noe rare broren min skal få seg en kjæreste, dame eller mann, det fortjener han syntes jeg. traff han første gangen når jeg var 8 år, han har aldri hatt noe kjæreste så vidt jeg vet.

Anonymous poster hash: fa440...3b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...