mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Vurderer be om 2 dager i forbindelse med vinterferien, har dere gjort det før?
Honningmelon Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Vi ba begge skolebarna fri fra skolen en uke i desember.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2015 Vi ba begge skolebarna fri fra skolen en uke i desember.Ok😊 sjekke med skolen😊 en av dem skal på fjell tur med besteforeldre💕
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 Det er noe man bør ungå i det lengste og det er ikke sikkert skolen vil invilge fri. Noen steder er de veldig strenge, andre steder ser de det mer an slik at det går bra for faglig sterke elever som ikke er så avhenige av undervisningen som de mindre faglig sterke, atter andre steder får alle fri så mye de vil omtrent. Akkurat en fjelltur bør det jo være mulig å legge i skolens ferie. Hadde det vært en mulighet for å besøke familie i andre land ol hadde jeg forstått det bedre. Anonymous poster hash: 41a5c...d4b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Får aldri ungene dine ha ferie sammen? At dere koser dere som en hel familie alle fire hele ferien? Ungene ble vel delt både i juleferien og til sommeren (syden/båt). Og nå også vinterferien. Anonymous poster hash: 8ab90...308
beef sister Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Vi får ikke innvilget fri med mindre det er særskilt grunn (for eksempel dødsfall). Det har derfor kun skjedd én gang, selv om jeg egentlig fikk avslag (kun snakk om en dag). Vi kan i verste fall miste skoleplassen. Synes på generelt grunnlag at man bør klare å legge ferier til når barna har fri fra skolen.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Sjekk nettsiden til din skole, dette praktiseres litt forskjellig fra sted til sted. Her må vi søke rektor om det er mer enn en dag, men de sier nei om formålet med fridagene er ferie. De gjør unntak fra regelen om det er snakk om bryllup, begravelse e.l i familie som bor langt borte. I følge opplæringsloven (eller en lignende lov, husker ikke helt) mister barnet skoleplassen om det blir borte mer enn 10 skoledager. Anonymous poster hash: fe24d...afd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2015 Sjekk nettsiden til din skole, dette praktiseres litt forskjellig fra sted til sted. Her må vi søke rektor om det er mer enn en dag, men de sier nei om formålet med fridagene er ferie. De gjør unntak fra regelen om det er snakk om bryllup, begravelse e.l i familie som bor langt borte. I følge opplæringsloven (eller en lignende lov, husker ikke helt) mister barnet skoleplassen om det blir borte mer enn 10 skoledager. Anonymous poster hash: fe24d...afd Ser nå at lærer kan innvilge en dag og man må søke om mer utover det .
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #9 Skrevet 27. januar 2015 Sjekk nettsiden til din skole, dette praktiseres litt forskjellig fra sted til sted. Her må vi søke rektor om det er mer enn en dag, men de sier nei om formålet med fridagene er ferie. De gjør unntak fra regelen om det er snakk om bryllup, begravelse e.l i familie som bor langt borte. I følge opplæringsloven (eller en lignende lov, husker ikke helt) mister barnet skoleplassen om det blir borte mer enn 10 skoledager. Anonymous poster hash: fe24d...afd Ser nå at lærer kan innvilge en dag og man må søke om mer utover det . Du må søke om den første dagen også. Læreren kan, og bør ofte også, si nei. Anonymous poster hash: 41a5c...d4b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #10 Skrevet 27. januar 2015 Her får alle fri når de vil. Rektor har sagt de skal stramme inn og oppfordret foreldrene til å kun dra på ferie i skolens ferier, men spør man så får man fri likevel. Nevøen min (som sliter veldig på skolen) får f.eks. fri en uke et par ganger i året for å reise til syden. Eneste begrunnelse er at de ikke har råd til å dra i skoleferien... med mindre de skjuler noe da. Anonymous poster hash: d4b20...b9e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2015 Sjekk nettsiden til din skole, dette praktiseres litt forskjellig fra sted til sted. Her må vi søke rektor om det er mer enn en dag, men de sier nei om formålet med fridagene er ferie. De gjør unntak fra regelen om det er snakk om bryllup, begravelse e.l i familie som bor langt borte. I følge opplæringsloven (eller en lignende lov, husker ikke helt) mister barnet skoleplassen om det blir borte mer enn 10 skoledager. Anonymous poster hash: fe24d...afd Ser nå at lærer kan innvilge en dag og man må søke om mer utover det . Du må søke om den første dagen også. Læreren kan, og bør ofte også, si nei. Anonymous poster hash: 41a5c...d4b Holder visst med en text mld til kontakt lærer for ene dagen. Og kan be om intil 14 dager.😊
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #12 Skrevet 27. januar 2015 Fylte inn et lett skjema. Skjedd 2 ganger. Tatt barnet ut 3 dager i pinsen å reist til varmere strøk ei uke:) Anonymous poster hash: f7117...148
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #13 Skrevet 27. januar 2015 Kan den fjellturen ikke tas i vinterferien da? Det er vel fri 9 dager? Her på skolen hadde man ikke fått lov og det skjønner jeg veldig godt. Anonymous poster hash: 2b888...381
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #14 Skrevet 27. januar 2015 Får aldri ungene dine ha ferie sammen? At dere koser dere som en hel familie alle fire hele ferien? Ungene ble vel delt både i juleferien og til sommeren (syden/båt). Og nå også vinterferien. Anonymous poster hash: 8ab90...308 Vi ferierer slik det fungerer for oss😊 vinterferie hos besteforeldre er stas og ungene gleder seg til å få all oppmerksomhet en uke annethvert år😊
*Lissi* Skrevet 27. januar 2015 #15 Skrevet 27. januar 2015 Her vi bor kan vi be om fri i inntil 3 dager mener jeg. Mer enn det så må vi søke. To dager går sikkert fint. Hør med læreren om de kan jobbe inn de to dagene.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #16 Skrevet 27. januar 2015 Her vi bor kan vi be om fri i inntil 3 dager mener jeg. Mer enn det så må vi søke. To dager går sikkert fint. Hør med læreren om de kan jobbe inn de to dagene. Ja tenker jeg ber om arbeid for ene dagen, andre dagen er utedag😊
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #17 Skrevet 27. januar 2015 Her får vi ikke fri til ferie, bare helt eksepsjonelle ting som dødsfall o.l. Anonymous poster hash: 7c0ac...237
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #18 Skrevet 27. januar 2015 Kan den fjellturen ikke tas i vinterferien da? Det er vel fri 9 dager? Her på skolen hadde man ikke fått lov og det skjønner jeg veldig godt. Anonymous poster hash: 2b888...381 de vil svært gjerne ha disse dagene , og verste som kan skje er at skolen sier nei
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #19 Skrevet 27. januar 2015 Men er det ikke nok med 9 dager på fjellet? Hvorfor trenger dere ekstra fri for det? Anonymous poster hash: 41a5c...d4b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #20 Skrevet 27. januar 2015 Men er det ikke nok med 9 dager på fjellet? Hvorfor trenger dere ekstra fri for det? Anonymous poster hash: 41a5c...d4b De kan ikke fra helg til helg pga jobb.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #21 Skrevet 27. januar 2015 hvorfor sjekker du ikke opp på skolen det gjelder, før du spør her? Du er vel klar over at det er like mange forskjeller rundt dette som det er skoler? Eller var det ment som et forsøk på en brannfakkel i håp om oppmerksomhet rundt din person? Med det tenker jeg ekstra fri til barn som allerede sliter faglig/sosialt og den evige kampen for å nevne flest mulig ganger at barna skal ha ferier separat? Litt lei av spørsmål man meget enkelt kan finne svar på selv med. Anonymous poster hash: 0aa86...ab2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #22 Skrevet 27. januar 2015 hvorfor sjekker du ikke opp på skolen det gjelder, før du spør her? Du er vel klar over at det er like mange forskjeller rundt dette som det er skoler? Eller var det ment som et forsøk på en brannfakkel i håp om oppmerksomhet rundt din person? Med det tenker jeg ekstra fri til barn som allerede sliter faglig/sosialt og den evige kampen for å nevne flest mulig ganger at barna skal ha ferier separat? Litt lei av spørsmål man meget enkelt kan finne svar på selv med. Anonymous poster hash: 0aa86...ab2 Har ikke bedt om fri fra skolen før og var faktisk ikke klar over at det var ulike regler.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #23 Skrevet 27. januar 2015 Men er det ikke nok med 9 dager på fjellet? Hvorfor trenger dere ekstra fri for det? Anonymous poster hash: 41a5c...d4b De kan ikke fra helg til helg pga jobb. Prøv da heller å bruk den 1. helgen i vinterferien plus mandag og tirsdag, eller den siste helgen plus torsdag og fredag, når ungene alikevell har fri. Det blir like mange hverdager for besteforeldrene. Anonymous poster hash: 41a5c...d4b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #24 Skrevet 27. januar 2015 Men er det ikke nok med 9 dager på fjellet? Hvorfor trenger dere ekstra fri for det? Anonymous poster hash: 41a5c...d4b De kan ikke fra helg til helg pga jobb. Prøv da heller å bruk den 1. helgen i vinterferien plus mandag og tirsdag, eller den siste helgen plus torsdag og fredag, når ungene alikevell har fri. Det blir like mange hverdager for besteforeldrene. Anonymous poster hash: 41a5c...d4b Skulle gjerne, men lar seg desverre ikke gjøre...
Gemini77 Skrevet 27. januar 2015 #25 Skrevet 27. januar 2015 Jeg har bedt om 3 dager i tilknytning til vinterferien. Ingen problemer her. Alt utover 3 dager må søkes til rektor. Dette er ikke noe vi gjør ofte. Har skjedd 1 gang før i løpet av disse 3 årene jeg har hatt skolebarn. Og da giftet jeg meg og ville ha med barna på bryllupsreisen. Sønnen min fikk da med en skrivebok som han skulle skrive i hver dag som en dagbok, og fortelle klassen om turen når han kom hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå