Gå til innhold

syk vikar og sur sjef

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre her som er vikar/tilkallingsvikar? Får dere kjeft fra sjefen når dere er syk selv? Jeg er lite syk men er det nå, jeg var syk en gang i høst, jeg blir mest sannsynlig syk resten av uken. Kraftig bihulebetennelse med feber og har en jobb hvor jeg må være mye ute. Og sjefen er ikke blid. Joda irriterende når noen er syk, og ekstra når vikaren er syk. Men jeg er på lik linje med den jeg er vikar for kun et menneske, jeg blir syk som alle andre! Eller er det er et uoffisielt (eller hva jeg skal kalle det) krav om at tilkallingsvikarer skal være frisk eller komme på jobb uansett så lenge de jobber som det? Skal vi presse oss på jobb med feber? Diare? Spyr? Bihulebetennelse? Og annen sykdom?

Kan jo nevne at når jeg hadde omgangssyken i høst så spydde jeg + ekstrem diare hele natta fra ca kl 23 til ca kl 6, jeg var på badet hele natta, og våken hele natta. Har aldri opplevd det så heftig før og jeg var slapp i en uke etterpå. Men når jeg ringte sjefen 2 timer (kl 8) etter jeg hadde spydd sist så mente hun at jeg sikkert var frisk og burde komme på jobb med en gang. Kritiserte meg fordi jeg sa nei, og etter samtalen så måtte jeg løpe inn på badet igjen. Hadde diare i et par timer til. Pga hennes press så dro jeg på jobb neste dag men var veldig dårlig (slapp, kvalm og hodepine) og antakelig ennå smittsom, så burde vært hjemme den dagen og. Skal det være sånn å være tilkallingsvikar? Mens fast ansatte får en klapp på skulderen og god bedring.

Jeg har en til leder og hun kom ikke med noe kritikk i dag, sa at jeg må passe på meg selv og vi sees når jeg er frisk. Er vel sånn det skal være? Arbeidsplassen min er delt i to avdelinger med to ledere og jeg jobber for begge.

Jeg vet at noen er "aldri" syk og kanskje sjefen er en av de, men uansett jeg er iallefall ingen superkvinne, jeg kan bli syk som alle andre.

Trenger egentlig bare å få ut frustrasjon! Ikke godt å være syk nå, selv om det aldri er godt.

Anonymous poster hash: e1a01...7d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei den sjefen kan ta seg en bolle! Man kan selvfølgelig ikke noe for at man blir syk, og spesielt med omgangssyken må man jo holde seg hjemme..

Skrevet

Du burde lære deg tegnsetting som punktum og komma!

Anonymous poster hash: 2e20f...f13

Skrevet

Jeg har vært tilkallingsvikar i litt over 2 år og kun vært borte 2 dager pga sykdom. Sjefen ble ikke sur pga det. Hadde jeg vært mye syk så vet jeg ikke hvordan hun hadde reagert.

Men vet at tilkallingsvikarer på jobben min som ofte er syke får mindre vakter. Men hos oss er det som regel de samme som er syke ofte.

Anonymous poster hash: f3771...2bd

Skrevet

Må man stille uansett når man er tilkallingsvikar? De er vel ikke satt opp på en vaktliste? Kan man ikke bare si nei og at det ikke passer når man er tilkallingsvikar?

Skrevet

Må man stille uansett når man er tilkallingsvikar? De er vel ikke satt opp på en vaktliste? Kan man ikke bare si nei og at det ikke passer når man er tilkallingsvikar?

Nei man får forespørsel om man kan jobbe de og de dagene, eller man legger inn en forespørsel i GAT (der jeg jobber) eller man blir ringt til. Når man takker ja til en vakt eller får godkjent en vakt man har satt seg opp på så må man komme. Med mindre man er syk da.

Blir da satt opp på vaktlisten på lik linje som faste ansatte.

Anonymous poster hash: f3771...2bd

Skrevet

HI kan være vikar for en som er syk og dermed vet hi hvordan hun skal jobbe en stund fremover, jeg er tilkallingsvikar og har allerede dekket noen vakter ut i neste uke men blir jeg syk så må jeg ringe og si fra.

Skrevet

HI kan være vikar for en som er syk og dermed vet hi hvordan hun skal jobbe en stund fremover, jeg er tilkallingsvikar og har allerede dekket noen vakter ut i neste uke men blir jeg syk så må jeg ringe og si fra.

Ja jeg er vikar for ei som er langtidssykemeldt, så er i teorien vikar nå og ikke tilkalingsvikar.

Skrevet

Må ringe og si at jeg ikke kommer i morgen heller, gruer meg så til å ringe! Vet at leder blir sur. Og siden jeg har ingen avtalte vakter fra etter i morgen så risikerer jeg å ikke få flere vakter.

HI

Skrevet

Må ringe og si at jeg ikke kommer i morgen heller, gruer meg så til å ringe! Vet at leder blir sur. Og siden jeg har ingen avtalte vakter fra etter i morgen så risikerer jeg å ikke få flere vakter.

HI

Hvordan gikk telefonsamtale?

Anonymous poster hash: 1cc43...2b5

Skrevet

Min første tanke var "pokker at den sjefen ikke selv endte med samme spysyka da hun nærmest tvang deg på jobb" :D

God bedring med bihulebetennelsen! :)

Anonymous poster hash: 67744...3c3
Skrevet

Jeg hadde ein slik sjef og jeg sa det til sjefen kva har jeg gjort deg for å ha eit slikt surt utfall. Du er sur og grinete når du snakker med meg men ikkje til dei som er oppegående pr i dag. Det kommer ein dag der noen andre skal slite så la min menisk skade få ordne seg.

Anonymous poster hash: db4e0...be0

Skrevet

Hun sa bare noe sånt som "greit, vi snakkes". Slapp kjeft iallfall :P Før likte jeg henne kjempe godt så er skuffet over henne nå som jeg er syk :(

HI

Skrevet

Jeg hadde ein slik sjef og jeg sa det til sjefen kva har jeg gjort deg for å ha eit slikt surt utfall. Du er sur og grinete når du snakker med meg men ikkje til dei som er oppegående pr i dag. Det kommer ein dag der noen andre skal slite så la min menisk skade få ordne seg.Anonymous poster hash: db4e0...be0

Bra sagt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...