Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Jeg ble syk som arbeidsledig, men har nå fått jobb og blitt frisk. Dersom jeg blir sykemeldt fra denne jobben etter kort tid, hvordan vil de da beregne sykepengene? Vil jeg gå tilbake til dagpengetakst eller vil jeg få sykepenger ut i fra lønn på ny jobb? Anonymous poster hash: 0c2d5...974
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 0c2d5...974
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Litt av et spørsmål. Planlegger du å bli syk? Anonymous poster hash: 49524...e48
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 Du må ha jobbet minst 4 uker for å ha rett på sykepenger. Anonymous poster hash: e647d...b00
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Nei, jeg planlegger ikke å bli syk, men realistisk sett så er sjansen stor for at jeg blir det. Ja, jeg er litt utspekulert. Egentlig burde jeg vente til jeg er 100% frisk med å begynne i ny jobb, men livet ble ikke helt som planlagt; bedriften jeg jobbet i gikk konk. Pga mnd med for lite lønn er dagpengegrunnlaget svært lavt. Så blir jeg slått ned i jula av tidligere sjef i forhandlinger om etterbehandling av lønn.. Dette førte til sykemelding fra min side. Jeg vurderer derfor å trosse lege og kjempe meg gjennom den tiden jeg må for å øke inntektene mine, for å kunne ta vare på familien min. Anonymous poster hash: 0c2d5...974
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Du er sykmeldt pga konflikt om etterbetaling av lønn???!! Og du mener du antakelig ikk er frisk nok til å jobbe igjen i en ny jobb?? Er jeg helt på jordet som ikke skjønner dette eller er det du som er helt på jordet her? Anonymous poster hash: 49524...e48
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Tja, det er mer pga skadene jeg fikk da han slo meg ned, mens vi hadde en konflikt ang etterbetaling av lønn... Anonymous poster hash: 0c2d5...974
Ladybird2014 Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Sjefen slo deg ned? Drøyt! Har du forsikring sjølv, eller gjennom jobben du hadde på den tida? Har du anmeldt han?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #9 Skrevet 27. januar 2015 Selvfølgelig burde jeg anmeldt, men når han er typen til å slå ned an tidligere ansatt som gjerne vil ha lønn tørr jeg ikke tenke på hva han gjør om jeg anmelder. Klart det er egoistisk med tanke på hva han da kan gjøre mot andre, men jeg er dessverre ikke så modig og idealistisk. Penger fra han kan jeg se lenge etter og i og med at jeg bare har skadene han påførte som bevis, uten en anmeldelse eller forklaring på hvor skadene kommer fra, vil ikke jeg få noe fra forsikringsselskapet. Dersom jeg evt blir uføretrygdet vil jeg få en forsikringssum, men jeg håper jo ikke det vil skje da.. Men spørsmålet mitt er altså, om enn suspekt; vil jeg økonomisk tjene på å jobbe i 4 uker? Anonymous poster hash: 0c2d5...974
Ladybird2014 Skrevet 27. januar 2015 #10 Skrevet 27. januar 2015 Ja, du vil då få sjukepengar av løna du har i ny jobb. Men sjukmeldt kan ein ikkje vere ubegrensa, berre så det er sagt. Spesiell situasjon...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #11 Skrevet 27. januar 2015 Du må jobbe 6 uker for rett på sykepenger i 1år. Anonymous poster hash: 1c6cc...6be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå