Gå til innhold

Lydbøker i mp3 format- skjønner ikke noe. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde at lydbøker i mp3 format var filer som en kunne laste ned på f.eks mobil. Men så ser jeg på finn.no at flere selger brukte mp3 lydbøker. (Med cover også...?) Hvordan går det an?

Hvis jeg kan kjøpe brukte lydbøker så gjør jeg selvfølgelig det, men jeg er avhengig av å få de inn på min mobil. Noen som kan noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som det er mp3-cder. det vil si at du har én cd med plass til hele boka på, i stedet for de gamle, vanlige cdene der du måtte ha 5-6 cder.. 

Du kan jo legge inn disse i iTunes feks og så føre dem over til mobilen :) ellers finnes det slike lydfiler du snakker om, men ikke alle bøker/lydbøker er lagt over på dette. Vet ikke helt hvordan det fungerer eller hvor du kjøper dem da.

Anonymous poster hash: ec28c...09b
Skrevet

Ellers har du storytel som lar deg abonnere, det gjør også Audible

Skrevet

Ellers har du storytel som lar deg abonnere, det gjør også Audible

Har du prøvd disse?

Skrevet

En mp3-cd spiller du på en cd-spiller som tar det formatet, bilstereoer gjør gjerne det.

Eller du bruker pc'en og spiller den inn som en lydfil der og laster den over til mobilen.

Anonymous poster hash: 411ab...dec

Skrevet

Har du en mp3-cd er det lett å få den inn i telefonen om du også har en pc med cd/dvd-stasjon. Du bare putter cd-en inn. Går til utforsker, åpner cden, kopierer filene inn på maskinen. Deretter kobler du telefonen til maksinen og kopierer over til "musikk" på telefonen din i utforsker.

Er det ikke mp3-cder men andre, så må du rippe dem først. Itunes er den jeg har funnet best å bruke, men det er litt jobb å finne igjen filene første gang, men det lærer man fort. (Du finner dem i utforsker under musikk - itunes og antagelig itunes media - musikk)

Anonymous poster hash: 9cbd6...d24
Skrevet

Har kjøpt bøker fra Audible, det var helt greit, og brukte Storytell før. Den lar deg i alle fall laste ned så du kan spille offline. 

Skrevet

Tror Storytell gir en mnd gratis prøve.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...