Gå til innhold

Nå er jeg sinna nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fibromyalgi som jeg "krangler" med hver dag. Men jeg biter tenna sammen og går på jobb. Der sitter jeg og smiler, ler, skravler og gjør oppgavene mine. Enkelte dager er jeg "høyere" oppe enn andre og det er på disse dagene jeg har det helt jævlig med smertene. Uansett hvor ille det er eller ikke så slapper jeg ikke av før jeg kommer hjem. Enkelte dager er det ikke kontakt å få med meg før langt på kvelden.

Nå har jeg vært sykemeldt i en uke og skal i morgen på jobb igjen 50%. Tryna på isen og fikk store problemer med ene kneet som jeg har kraftig artrose i (finnes ikke brusk igjen) i det.

Fikk for litt siden i dag en tlf. fra en kollega som jeg har veldig god kontakt med. Konen hans har ME så han vet litt om hvordan jeg har det i forhold til smerter og utmattelsen som følger med. Han hadde fått med seg at ei som jobber hos oss (ikke fast da) hadde sagt til en av de andre at hun hadde snakket med sjefen i dag og fortalt han sannheten om fibromyalgi at det bare er en psykisk og at det ikke er faktiske smerter. Bare innbilning hadde hun sagt. Og sjefen hadde vist nok vært enig med henne, han har nada peil på dette men lat seg ofte tvinne rundt lillefingeren av hun her.

Sitter her og koker. Merkelig at to revmatologer har gitt meg diagnosen og veldig merkelig at HUN liksom skal være kompetent til å uttale seg.

Kollegaen min rådet meg til å umiddelbart sende mail til dagligleder, HR/personal sjefen og min sjef og innkalle til møte i morgen tidlig. Han mener jeg skal slå til med en gang og virkelig forklare i klar tekst hvordan jeg har det og at jeg vil ha meg frabedt at denne andre går rundt og sprer løgner. Han vil gjerne bli med meg på møtet for å være backup for meg. Vi er et lite firma og daglig leder har selv en kone med fibromyalgi.

Hvordan bør jeg ordlegge meg i denne mailen?

Anonymous poster hash: 73f2b...5a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tuller???

Du skal innkalle til stort og sinna oppvaskmøte på grunn av et rykte du hørt???

Er du 15 år???

Anonymous poster hash: 59878...d7e

Skrevet

Jeg ville anbefale deg å ikke innkalle til noe sånt. Det er et svært usaklig grunnlag, og du vil ikke komme godt ut av det.

Skjønner at du er sint, men tenk deg godt om.

Anonymous poster hash: fe225...f56

Skrevet

Snakk om sladrehøl!

Glem hele greia. Så lenge sjefen din ikke sier noe direkte til deg eller liknende så bare overse hele greia. Ta eventuelt en prat med den kolegaen du tror har snakket med sjefen, på tomannshånd, og forklar hvordan sykdomen arter seg på en nøytral hyggelig måte.

Anonymous poster hash: 86410...d1a
Skrevet

Du har veldig feil vinkling på dette. Å kalle inn til et stort oppvaskmøte og bed deg frabedt høres helt tullete ut. Du kan be om et møte med sjefen og den nevnte kollegaen og si hva du har hørt og forklare dem om hvordan sykdommen din fungerer, eller snakke med kollegaen på tomannshånd. Å møte opp full av rettferdig harme, slik du planlegger, vil bare få deg til å virke småsprø.

Anonymous poster hash: 3f1bd...c23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...