Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Svogeren min har blitt pappa for første gang og vi vil gjerne reise å se babyen. De bor i Danmark så vi må evt ha 2-3 overnattinger. Er det ok å komme 4 stk, to voksne og to barn på 8 og 10, å overnatte hos nybakte foreldre? Anonymous poster hash: 3d341...880
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Spør de. Vi fikk besøk av 4 stk rett etter fødsel selvom jeg sa at jeg ikke orka... det ble en uke uten søvn...
Appelsinpiken Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 (endret) Spør veldig pent. Men i utgangspunktet: nei! Endret 27. januar 2015 av Appelsinpiken
Ariel83 Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 Du får spørre de, men faren er kanskje at de ikke vil si nei, selv om de ikke orker? Jeg hadde aldri orket, hadde mer enn nok med baby og nattevåk og en helt ny tilværelse!
skinnfilla Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Jeg ville nok ha leid oss inn et sted i nærheten. Det er ganske overveldende å bli foreldre og man er jo i koma de første ukene. Om vi har folk på overnatting, syns jeg det er koselig å stelle og styre litt for besøket. Det blir gjerne litt mye , rett etter fødsel og mange nye rutiner å forholde seg til. Men for all del, spør om det passer, og pass på å lese mellom linjene.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Hotell!!! Anonymous poster hash: 78c75...9d9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Jeg hadde ikke orket Hadde leid meg inn på ett sted i nærheten. Anonymous poster hash: c1c3d...f38
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Jeg ville heller sagt ifra at dere tok inn på hotell for å ikke være til bry, så kan de heller si ifra hvis de ønsker å ha besøk som overnatter. Hvis dere spør om å få overnatte, så kan det hende de føler på et press og ikke tør å si nei. Men du kjenner dem, så det der har du sikkert noe tanker om selv Anonymous poster hash: c13ed...3ce
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #9 Skrevet 27. januar 2015 Ikke spør. De kan føle seg presset til å si det er greit. Vis hensyn og ta inn på hotell. Det er utrolig slitsomt å ha fremmede barn i hus rett etter fødsel. Anonymous poster hash: 953f8...370
Økonomor Skrevet 27. januar 2015 #10 Skrevet 27. januar 2015 Jeg hadde ikke spurt. Vil ikke presse noen til å ta i mot besøk. Selv om man spør pent er det vanskelig å si nei. La de evt invitere selv.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #11 Skrevet 27. januar 2015 Det kommer an på personene og boligsituasjonen deres. Det er forskjell på om dere skal sove i stuen eller i gjesteleiligheten over garasjen ;-) Jeg har noe familie som når som helst kan komme på besøk uten at det er det minste problem og andre som føles som en jobb å ta seg av. Anonymous poster hash: b276e...d3d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #12 Skrevet 27. januar 2015 Spørs hvor nære dere er I utgangspunktet. Vi hadde besøk I 2 uker ved fødsel, men det hadde kun gått med mine søstre da det var mer hjelp enn belastning. Anbefaler nok hotell Anonymous poster hash: 10d4a...c4c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #13 Skrevet 27. januar 2015 Nei, ikke ok etter min mening. Ta inn på hotell eller annet overnattingssted. Ikke for deres skyld, men for de nybakte foreldrene sine skyld... Anonymous poster hash: ff2fe...352
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #14 Skrevet 27. januar 2015 Det kommer litt an på hvor godt forhold dere har, hvor avslappet dere er rundt hverandre og hvor god plass de har. Men fire personer, der to av de er barn, høres slitsomt ut. Vil i utgangspunktet si at hotell eller liknende er best. Jeg ville sagt nei hvis noen hadde spurt, men ikke alle som tør det. Vet om en som nesten åpnet hotell etter at babyen kom. Alle ville hilse på og måtte overnatte. De klarte ikke å si nei, men syntes det var veldig slitsomt. Anonymous poster hash: 59985...e7f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #15 Skrevet 27. januar 2015 Det kommer helt an på både foreldrene, babyen og besøket mener jeg. Vi hadde besøk av svigers i en uke da vi hadde nyfødt baby, og det var jo ren avlastning. Hadde en baby som ville holdes hele tiden, så med flere hender fikk jeg mulighet til å dusje, vaske klær, spise og andre nødvendigheter. Og svigerfar lagde middag til oss hver dag. Syntes det bare var koselig jeg. Men jeg ville spurt den nybakte moren, dersom hun er av typen som tør å si nei. Ellers ville jeg gått for forslaget til #8, det hørtes lurt ut. Anonymous poster hash: 83a5f...f99
Gjest Julia1984 Skrevet 27. januar 2015 #16 Skrevet 27. januar 2015 Nei! Ta inn på hotell. Hvis du spør er det vanskelig for de å si nei.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #17 Skrevet 27. januar 2015 Nei. Jeg sa nei til min søster og hun ble sur. Det irriterer meg fortsatt. Anonymous poster hash: 517af...c09
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #19 Skrevet 27. januar 2015 Jeg vil si nei. Hotell! Anonymous poster hash: d7d57...604
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #20 Skrevet 27. januar 2015 Du kan jo bare si: "Gi beskjed når der orker å bli invadert av oss et par-tre dager da, så bestiller vi billett. Gleder oss til å se babyen etterhvert" For meg har det overhodet ikke vært noe problem, her kom søsteren min med familie en langhelg tre dager etter at jeg kom hjem fra sykehuset. De campet på gulvet i kjellerstua og var bare koselig å ha i hus. Jeg hadde hatt keisersnitt og satt som en dronning i sofaen mens gjestene handlet, laget middag, moppet over gulvet, skiftet bleier og stelte med de andre barna mine osv. Ikke noe problem i det hele tatt. Men det er jo mennesker som ikke liker å ha besøk, og som ikke klarer slappe av når de liksom skal være vertinner. Så du som kjenner familien kan svare bedre på dette enn vi som ikke ander hvordan de er som personer. Anonymous poster hash: d2cc4...eb7
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #21 Skrevet 27. januar 2015 Det kommer helt an på dere og forholdet deres.. Jeg hadde sagt at vi gjerne ville overnatte hos dem, for da slapp de å tenke på noe, som for eksempel matlaging og husarbeid. Overnatting som ferie hadde vært frekt og på kanten, men som en hjelp i noen dager hadde vært fint. Vi fikk besøk av svigers i en uke etter fødsel. Det var deilig. De vasket, underholdt eldste og lagde mat til oss. De vartet oss opp. Utrolig deilig. Vi fikk og besøk av mannen kamerat og kona hans med førstemann, og de overnattet et døgn.. Helt greit, men de forventet oppvartning og underholdning. Aldri vært så sliten og lei i hele mitt liv. Anonymous poster hash: 238bc...daf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #22 Skrevet 27. januar 2015 Man gjør det bare ikke. Ta inn på hotell. Så får de pusterom. Utrolig at du ikke skjønner det av deg selv. Anonymous poster hash: 739a3...339
HeltAnonym Skrevet 27. januar 2015 #23 Skrevet 27. januar 2015 Nei! Ta inn på hotell.. Jeg hadde syns det var vanskelig med mye besøk rett etter fødsel da man skal hente seg inn igjen og får man besøk føler man nok at man er pliktig å varte opp selv om man ikke trenger det..
Chl85 Skrevet 27. januar 2015 #24 Skrevet 27. januar 2015 Mye billige hytter man kan leie i Danmark Ta det som en liten miniferie! Også slipper dere å tråkke oppå hverandre
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #25 Skrevet 27. januar 2015 Sier som de andre: Ta inn på hotell, lei en hytte eller se om dere finner et hus/leilighet i nærheten av dem på Airbnb.com. Så bor dere for dere selv, stikker innom på besøk. Og hvis de er typen som aksepterer det, så lager dere litt mat og vasker litt gulv og slikt for dem mens dere er på besøk. Anonymous poster hash: a41cb...8d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå