Lovemelikeyoudo Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Jeg har litt fryskrekk. Ikke hysterisk, men redd for at flyet faller ned eller at terrorister skal overmanne flyet. Hjelper vel lite at det år mellom hver flyvning.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Jepp, har avbrutt flere turer fordi angsten ble for stor, kom meg ikke inn i flyet. Så ble jeg med på flyskrekkkurset "luften er for alle" i regi av Widerøe, og etter kurset er den helt borte. Fantastisk!! Anonymous poster hash: 0ce97...edd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Jeg har flyskrekk, men reiser flere ganger i året. Svetter oppover med hver minste forskjell i lyd fra motoren eller ved turbulens. Prøver å bite tenna sammen,lese bok og lignende. Tankene som får meg igjennom er diss: det er ti ganger så stor sjanse for en ulykke på bilturen til flyplassen enn at noe skal skje med flyet. Og en flykaptein som snakket igjennom en hel flyvning en gang sammen at nå kommer det en humpete vei, så flyet kommer til å riste, det var da turbulens. Anonymous poster hash: 03eb5...103
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 Jeg slet med enorm flyskrekk men nå klarer jeg å fly og skal snart reise til New York..! Det går opp og ned, selvsagt hvis det er mye turbelens blir jeg urolig men det er viktig å tenke på fakta.. Det hjelper veldig - du kan laste ned app på telefonen som forteller deg hvor trygt det er å fly.. Les bøker, lær deg fakta om fly.. Unngå å lese nyheter evt se på dokumentarer om flyulykker. Det er ikke lett men jeg kan love deg du føler deg mye mer engstelig hvis du leser fakta og jobber med følelsene dine.. Burde kanskje ikke si det men jeg pleier å ta meg et glass vin på flyet, da har jeg noe å se fram til og samtidig så virker det beroligende for meg.. Men for all del ikke drikk deg full.. :S Du kan også se på youtube, video der de lander og tar av... Ta deg en tur til flyplassen og se hvor mangen flyr som tar av hver dag og lander uten at noe skjer:) Anonymous poster hash: b3d1e...6da
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Jeg kjøpe en "flyskrekkdvd" og den har hjulpet meg masse! Man lærer masse om fly og hvordan de er bygd opp, hvordan de kan fly, hva de tåler av turbulens og todenvær o.l. Videre lærer man om all utdannelse flygere må ha, og ikke minst flymekanikerene - hvor ofte de må oppdatere seg (kurs/etterutdanning o.l) og alt flyet skal gjennom før det får lov til å ta av! Det snakkes også om vær og værforhold. Tilslutt følger man en hel flytur - fra kapteiene og crewet kommer på jobb til de går hjem. De tar for seg alle lyder man hører og man får se alt flyet må gjennom før de tar av, underveis og når de lander. Er også en avslapningsdel hvor man kan lære pusteøvelser om man trenger det. For meg holdt det med all info`n om flyet - jeg har blitt mye roligere! Liker fortsatt ikke å fly, men det gjør meg ikke like mye som før. Jeg flyr flere ganger i året, og det er helt greit Anonymous poster hash: edb5a...2d9
Lovemelikeyoudo Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2015 Takk. Hvor kjøpte du dvd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Jeg var en stund preget av moderat flyskrekk. Noe som hjalp meg var å bruke beroligende pusteteknikk jeg lærte på yogakurs. Det som kanskje hjalp enda mer var å få en samboer som elsker å fly, som er skikkelig entusiastisk til det og kan forklare litt hva alle de forskjellige lydene er, Anonymous poster hash: 04bcf...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå