Gå til innhold

Periodevis kvalme. Pga spisevaner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har perioder hvos jeg sliter med kvalme. Som i dag. Fryktelig kvalm og ingen appetitt, selv om jeg forsåvidt kjenner meg sulten. Blir kvalm av å spise. Kjenner på meg at det ikke er omgangssyke eller noe sånt. Har en litt besk metallsmak i munnen. Jeg har vel en form for spiseforstyrrelser må jeg innrømme, selv om jeg ikke helt liker å gjøre det. Jeg føler selv jeg spiser mye og er redd for å miste kontrollen og å legge på meg. Er nå ganske tynn ser jeg selv (av andre får jeg høre jeg er mager), aner ikke vekt siden jeg ikke våger å veie meg.

Jeg spiser vanligvis dette i løpet av en vanlig hverdag:

Starter dagen med å drikke 1 liter vann.

På jobb går det i grønn te og etter noen timer spiser jeg gulerøtter og som regel litt nøtter (nøtteblanding uten salt med valnøtter, mandler, hasselnøtter paranøtter)

Drikker 0,5l vann til

lunsj/brunsj i 13-tiden er mitt største måltid for dagen. Da lager jeg til en stor bolle med diverse frokostblandinger (havrefras, firekorn, havre flakes og all bran) sammen med tørkede gojibær og tranebær og solsikkefrø, gresskarfrø, linfrø og sesamfrø. Over dette har jeg Cultura Naturell.

Drikker 0,5l vann når jeg kommer hjem fra jobb og spiser egentlig ikke før etter ungene har lagt seg. Da går det i Solruta knekkebrød eller hjemmebakte knakkebrød med diverse pålegg, som skinke, hvitost, mager salami og tomat agurk. Drikker grønn te til.

Spiser en Skys Kirsebærkyss til "dessert" før jeg legger meg.

Jepp, jeg VET jeg har et noe merkelig forhold til mat og tenker hver dag på hva jeg kan gjøre med det, men enklere sagt enn gjort. jeg VET ungene sikkert tar skade av det bla bla bla, så det er ikke nødvendig å belære meg om det. Spørsmålet mitt er egentlig bare om dette kostholdet til kan føre til kvalme perioder nå og da? Og på hvilket grunnlag? jeg trenger nok en konkret grunn for å klare å legge om dette her, så om jeg slipper unna kvalmen kan jo det være noe.

Er slett ikke noe som skjer ofte da, denne kvalmen, men inni mellom, og da som regel kombinert med denne bitre metallsmaken i munnen.

Grunnen til at jeg ikke spiser middagsmat er rett og slett at jeg ikke klarer det. Brekker meg nesten bare ved tanken på all mulig varmmat. Spiser i helgene diverse salater med skinke i og pasta til osv, men det er det. Klarer bare ikke vanlig middagsmat. Har aldri vært glad i det, men etter jeg gikk gravid med yngste slo det helt ut etterpå, fordi jeg slet med ekstrem kvalme under svangerskapet og hadde bare lyst på middag i de verste perooden, som jeg da kastet rett opp igjen, så middag minner meg om å kaste opp rett og slett. Det er 8 år siden nå, men ikke blitt bedre.

Anonymous poster hash: 2cdb0...a56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...