Gå til innhold

Vil hjelpe min spysyke venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvor smittsomt er det egentlig? Jeg har ikke planer om å kysse henne akkurat, men hun har en nyfødt baby, og mannen er på jobb, så jeg tror hun trenger hjelp. Vet at omgangssyke er smittsomt, men hvor smittsomt er det?

Anonymous poster hash: 2f37f...0fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig! Det er vel noe av det mest smittsomme som er, så dersom du besøker henne, og i tillegg holder babyen hennes, er det er svært stor sjanse for at du blir smittet.

Anonymous poster hash: dc056...5bd
Skrevet

Det er veldig smittsomt, ville ventet noen dager .

Til nød ville jeg tilbudt meg å trille den lille en tur i vogna om det er mulig.

Du er snill da, som vil hjelpe:)

Skrevet

Super smittsomt! Du er utrolig snill da- det skal du ha! Om hun ikke klarer å ta seg av barnet bør jo mannen trå til, men kan du ikke tilby å ta med baby på trilletur så mor får hvilt seg litt!

Anonymous poster hash: a459e...686

Skrevet

Om jeg bruker hansker og er flink til å sprite hendene, kan jeg fortsatt bli smittet? Kan smitten følge med hjem i klærne mine? :s Hi

Skrevet

Supersmittsomt. Men om hun har omgangsyken og har en liten baby burde far pelle seg hjem fra jobb. Så viktig kan den ikke være. Du kommer garantert til å bli smitta, så får du heller se om det er verdt det :) jeg ville nok risikert det for ei venninne :)

Anonymous poster hash: 29761...84f
Skrevet

Om jeg bruker hansker og er flink til å sprite hendene, kan jeg fortsatt bli smittet? Kan smitten følge med hjem i klærne mine? :s Hi

Ja og ja. Du kan ev. be henne kle på babyen og legge den i en vogn, og så trille en tur med den ute. Da går det antagelig fint. Du er veldig snill som vil hjelpe, men her er det pappaen som burde ta seg fri på grunnlag av at barnepasser er syk. Det har han faktisk lov til, og det kan du jo fortelle venninnen din.

Anonymous poster hash: dc056...5bd

Skrevet

Jeg hadde ikke nølt om det hadde vært min venninne, hadde ringt henne og bedt henne kle på baby, pakke ned noen klær etc og flasker med melk så hadde baby fått blitt meg hjem til pappa kom hjem.

Skrevet

Jeg hadde ikke nølt om det hadde vært min venninne, hadde ringt henne og bedt henne kle på baby, pakke ned noen klær etc og flasker med melk så hadde baby fått blitt meg hjem til pappa kom hjem.

:) Tror jeg kommer til å gjøre det! :) Jeg har barn selv, som går i samme barnehagen og avdeling som hennes eldste, så spysyke kommer jeg ikke unna uansett... 

Skrevet

Du er veldig snill. God håndvask er mer effektivt enn sprit hvis det utføres riktig. Hvisdu bruker sprit, så bruk nok. Hendene skal værefuktige og gnis i 15 sekunder. Pass på å ikke ta deg i ansiktet fordi har vasket/spritet deg, så går det nok bra.

Anonymous poster hash: f0368...239

Skrevet

Snilt☺ Det er veldig smittsomt men ikke alltid man blir smittet. Her har akkurat én av fire i huset vært syk. 3 dager siden, ingen andre smittet. Vasket hender, byttet håndklær og kloret dørhåndtak, badet og gulvet rundt bøtta. Et av barna som var dårlig så ble en del fangsitting og løfting også.

Anonymous poster hash: 2f229...d2a

Skrevet

Ta en lenger trilletur med babyen, slik at hun kan slappe av eller sove noen timer. Hvis babyen tar flaske kan du ta med det også, slik at du får avlastet henne enda litt lenger.

Anonymous poster hash: 5e42f...fa7
Skrevet

Med god hygiene så blir du ikke smittet. Ungene her har det som regel en gang i året. Utrolig sjelden jeg har blitt smittet.

Anonymous poster hash: f28ec...116
Skrevet

Så lenge du er flink å vaske hender og ikke klemmer kan det gå rimelig greit. Jeg får ikke spysyken hver gang ungene har. 

Siste 10 års spysyken i hus:

Mann og et barn.

* Et barn pluss meg.

* Et barnehagebarn.

* Et barnehagebarn.

Prøver å klemme lite og vasker bord, benker, dører og vaskene på badet ofte.

Skrevet

Men hvor smittsomt er det egentlig? Jeg har ikke planer om å kysse henne akkurat, men hun har en nyfødt baby, og mannen er på jobb, så jeg tror hun trenger hjelp. Vet at omgangssyke er smittsomt, men hvor smittsomt er det?

Først ble småen smittet i barnehagen,så smittet han meg så jeg var så dårlig at jeg kastet opp hver gang jeg beveget på meg.

Mamma kom for å ta seg av småen ettersom jeg var så dårlig,å etterpå ble hun smittet.

Dagen etterpå følte jeg meg bra igjen så vi dro inn til barnefaren,å vi var ikke mer enn kommet rett innenfor døren før småen begynte å kaste opp igjen.

Dagen etterpå begynte også barnefaren å kaste opp,

Så kom foreldrene til barnefaren innom å var der sikkert ikke mer enn 15 minutter ettersom både småen og barnefaren var syk.

Dagen etterpå begynte foreldrene hans også å kaste opp.

Så min erfaring er at det er veldig smittsomt!

Anonymous poster hash: 52233...e5a

Skrevet

Så snill du er :-) ville satt utrolig pris på en trilletur eller at du tok med baby bort en tur om jeg hadde vær syk! Det er rimelig utmattende å skulle ta vare på noen andre under spysyke 😥

Anonymous poster hash: 9cfc6...860

Skrevet

Du blor garantert smittet. Men slapp av, når du er syk kan jo hun hjelpe deg tilbake ;)

Anonymous poster hash: c3d9b...039

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...