Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Nevnte det for fastlegen at jeg tror jeg er i ferd med å få en spiseforstyrrelse.. Og spurte om jeg kunne bli henvist videre for å få noen å snakke med.. Han så på meg, og sa det ikke var noe fare på ferde ennå... Er 170 og 50 kg... Skjønner selv at tallene ikke ser bra ut, men føler allikevel at jeg har litt å ta av.. Kan legen nekte å henvise meg videre? Vet jeg trenger hjelp.. Anonymous poster hash: c1b2c...135
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Da får du gå privat da. Anonymous poster hash: 52a86...76c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Legen kan absolutt ikke nekte å henvise deg, du veier veldig lite! Det var frekt å si det på den måten, og du er kjempeflink som tar grep selv!! Det er utrolig viktig. Det at du selv ser at du trenger hjelp er jo kjempebra! Du kan kontakte Rådgivning om Spiseforstyrrelser eller Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser. De vet hvordan du kan få hjelp. Anonymous poster hash: 88672...4b5
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 En spiseforstyrrelse er vel en psykisk lidelse med fysiske følger. Mange kan være radmagre uten å ha spiseforstyrrelser og omvendt. Sier ikke at dette gjelder deg og din situasjon, men bare sånn generelt. Jeg ville bestilt en ny time hos lege for og prøvd å forklare mer om hva som gjør at du føler det sånn, ikke bare basere deg på kg og cm. Jeg har selv slitt (og sliter vel enda) med spiseforstyrrelser. Har vært radmager og ikke fullt så mager, uten at problemene er borte av den grunn. Jeg gikk lenge til legen min hvor han fulgte meg opp (uten videre henvisning, fordi jeg ikke ville). Føler du at du ikke kommer gjennom hos lege din kan du undersøke om det er mulig å ta direkte kontakt med noen som kan hjelpe med spisefortyrrelser, for eks IKS eller private for eks spiseforstyrrelsesklinikken. Lyke til! Anonymous poster hash: b1139...009
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Takk for svar og linker! Jeg må nok ta dette videre, sliter virkelig med å få i meg mat og det er flere ting som ligger bak. Må nesten bare ta tak før ting blir for ille.. Takk igjen.. Anonymous poster hash: c1b2c...135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå