Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Går de inn via skjeden eller stikker de i magen som ved fostervannsprøve? Anonymous poster hash: 43fc3...846
Novemberdama Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 I magen. Verste jeg noen gang har gjort.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Jeg tok på torsdag og da gikk legen opp skjeden, og det var null smerter eller ubehag. Kjente faktisk ingenting, ende de måtte inn tre ganger for å få nok. Absolutt ingenting å grue for, heldigvis. Tydeligvis forskjellig praksis. Anonymous poster hash: 43fc3...846
Novemberdama Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 (endret) For meg var den psykiske smerten verst. Du utsetter tross altbabyen din for en fare. Ikke SÅ liten, heller. Jeg gjorde det på Riksen og de gikk mellom magen fordi morkaken lå høyt. Ligger morkaken nederst så har de en mulighet til å gå inn de. Det vanligste er gjennom magen. Å si at en morkakeprøve ikke er en big deal er, for meg, litt sykt. Endret 31. januar 2015 av Novemberdama
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Det kommer an på hvordan morkaken ligger, samt hva operatør foretrekker. Via magen har mindre risiko for spontanabort. Via livmorhalsen er midre ubehagelig. Anonymous poster hash: eda1c...d6d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Smaksprøve da eller? Unødvendig kommentar! Les deg opp på temaet! Anonymous poster hash: eda1c...d6d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 Smaksprøve da eller? Nei, det er for å fastslå om baby har en dødelig kromosonfeil. Anonymous poster hash: 43fc3...846
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #9 Skrevet 31. januar 2015 For meg var den psykiske smerten verst. Du utsetter tross altbabyen din for en fare. Ikke SÅ liten, heller. Jeg gjorde det på Riksen og de gikk mellom magen fordi morkaken lå høyt. Ligger morkaken nederst så har de en mulighet til å gå inn de. Det vanligste er gjennom magen. Å si at en morkakeprøve ikke er en big deal er, for meg, litt sykt. Jeg sier da ikke at det ikke er en big deal, jeg sier at det ikke var ubehagelig eller vondt. Legen jeg var hos (seksjonsoverlege ved Haukeland) sa at hun alltid tar testen vaginalt - før hun lokaliserte morkaken, så der er det tydeligvis forskjellig praksis. Anonymous poster hash: 43fc3...846
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #10 Skrevet 31. januar 2015 Tok via magen. Det var vondt, men det verste var det psykologiske med det. Vi fikk beskjed om mulig kromosomfeil på 12-ukers UL, derfor de skulle ta prøven. Så det var det verste for meg. Prøven i seg selv går fort. Hvis jeg husker rett er det ca 1% sjanse for abortering etterpå, så den er liten. Anonymous poster hash: 7c865...f98
lover Skrevet 31. januar 2015 #11 Skrevet 31. januar 2015 Smaksprøve da eller? Unødvendig kommentar! Les deg opp på temaet! Anonymous poster hash: eda1c...d6d Skulle ta sånn prøve selv, men det gikk så lang tid, kk måtte argumentere med genetikk avdelingen. det ble fostervannsprøve senere i svangerskapet i stedet. som for mitt vedkommende hadde resultert i sen abort om svaret hadde vært negativt, noe det heldigvis ikke var. ikke nødvendog å være så sur.
Novemberdama Skrevet 31. januar 2015 #12 Skrevet 31. januar 2015 Smaksprøve da eller? Unødvendig kommentar! Les deg opp på temaet! Anonymous poster hash: eda1c...d6d Skulle ta sånn prøve selv, men det gikk så lang tid, kk måtte argumentere med genetikk avdelingen. det ble fostervannsprøve senere i svangerskapet i stedet. som for mitt vedkommende hadde resultert i sen abort om svaret hadde vært negativt, noe det heldigvis ikke var. ikke nødvendog å være så sur. Ærlig talt, ikke meg du svarer her, men dette er ikke noe man tuller med! Det er ikke alle som tar så lett på det å ta abort dersom det er noe feil med fosteret, heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå