Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Jeg har et barn på 1 år som er krevende. Har fått lite søvn i lang tid. Har hus som skal stelles og hele pakken som følger med småbarnslivet. Så sånnsett er det vell ikke rart at man i perioder er mer trøtt og sliten enn andre ganger. Men siste mnd har det tatt helt av. Er stup trøtt på kvelden, selv om jeg får sove til feks 11 på dagen kjenner jeg øynene iblant kan gå i kryss i 5 tiden på ettermiddagen for jeg er så trøtt. Kan da sove en times lur.. I 11 tiden igjen begynner trettheten å melde seg igjen og jeg kan da legge meg og sove igjen til dagen etter. Det har tatt helt av! Er så sinnsykt trøtt og sliten for tiden!! Hva skjer?!??? Har vært å tatt blodprøver, de viste intet negativt. Hmmmm.. Begynte på cerazette piller for ca 3 mnd siden, kan det være dem som gjør det? Men hvorfor skulle den bievirkningen isåfall komme måneder etter oppstart?! Har glemt en pille eller to iløpet av disse månedene, men tror(håper!) ikke jeg er gravid. Noen med erfaringer? Råd? Anything?? Er så lei av å være trøtt, trøtt, trøtt og sliten dagen lang.. Anonymous poster hash: d6e78...214
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Du er utslitt. Helt samme symptomer som meg. Jeg kunne sove 12 timer og våkne opp like uopplagt.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Samme her og har to alene ... Anonymous poster hash: 5f17d...13b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 Hvis du har glemt ett par piller, så ville jeg tatt en graviditetstest for sikkerhets skyld.. Anonymous poster hash: 15ab0...2a8
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Det var sånn jeg ble i 1. trimester, ta en graviditetstest! Hvis den er negativ er du sikkert "bare" utslitt. Har du noen som kan avlaste deg litt? Anonymous poster hash: 591e1...73a
Love my kidz Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Tror du ikke det bare er årstiden da? Jeg er alltid energiløs, trøtt, delvis deprimert og trenger mye søvn i januar hvert år. Tok mange år før jeg skjønte grunnen. Jeg har de siste årene vært så utafor at jeg har fått full sjekk hos lege på evt vitaminmangel, stoffskifte, sukker osv uten at de finner noe galt. Jeg kommer meg alltid i takt med at det blir lysere årstid. Jeg har vurdert å kjøpe meg lysmaskin, det tror jeg kunne hjulpet meg, kanskje noe for deg også? ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Tusen takk for svar alle sammen, fine mennesker Ja kanskje jeg skal ta en graviditetstest bare for sikkerhetsskyld, men tviler sterkt på at jeg er det da jeg ikke har noen andre symptomer og har spotblødning når jeg skal hver mnd. Hvis det er det at jeg er totalt utslitt, hvorfor skulle det først begynne og vise seg i det jeg endelig begynner å få mer søvn? Er nå siste tiden i forbindelse med avvenning at far tar barnet på natten, så nå får jeg jo sove i motsetning til før! Forstår ikke hva som foregår, men er helt grusomt å gå som dette. Fungerer ikke i hverdagen lenger. Mulig årstiden har innvirkning den og, men tror ikke det er der det ligger. Aldri opplevd maken. Hi Anonymous poster hash: d6e78...214
SuperFries Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Jeg gikk på det som vel egentlig var et totalt minus av søvn da mine små var babyer. Kunne fort gå 36 timer mellom hver gang jeg sov, og da fikk jeg som regel bare et par timers søvn. I den perioden var jeg utslitt, men jeg holdt ut og gjorde det jeg skulle. Da jeg endelig fikk sove tilnærmet normalt, altså 6-7 timer pr natt, falt jeg fullstendig i grus. Var dødsliten, sovnet mens jeg laget middag, sovnet mens jeg lekte på gulvet med ungene osv. Tror da kroppen min endelig sa ifra at den var fullstendig nedkjørt. Tidligere hadde jeg holdt meg våken av ren pur vilje. Når jeg så endelig kunne sove, tok kroppen igjen hodet. Om det er forståelig. Gi det litt tid og se om du blir bedre. Blir du bare verre, så til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå