Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Jeg er redd for Ä ta med barnet ut Ä kjÞre. Det er glatt og det er endel snÞ ute Ä jeg er redd for Ä krasje. Redd for at det kommer en trailer med dÄrlige vinterdekk som kjÞrer inn i oss Ä skader/dreper barnet mitt. Jeg kjÞrer derfor minimalt med bil om dagen.  - innimellom nÄr jeg lÞfter barnet ser jeg for meg at jeg mister barnet i gulvet. At barnet faller pÄ flisene pÄ badet eller tregulvet. Har ogsÄ sett for meg at barnet detter ut av sengen.  Kjenner jeg fÄr helt vondt nÄr disse tankene/bildene dukker opp Ä jeg mÄ bare holde rundt babyen min for Ä beskytte henne. Barnet er forresten 3uker.  Flere som sÄ for seg slike forferdelige ting da dere ble foreldre? Noen som vil dele noen tanker?  Anonymous poster hash: 98a58...2c3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Hei! Min er 4 mndr og jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg opplever ogsÄ at jeg plutselig ser for meg fÊle bilder av ting som kan skje. Ofte hvis baby sitter i stolen sin eller ligger pÄ gulvet og jeg beveger meg rundt over barnet, f.eks pÄ kjÞkkenet, ser jeg for meg at jeg mister ting ned pÄ han. At jeg bare helt ut av det blÄ plutselig mister glasset jeg har i hÄnden akkurat idet jeg passerer baby.. Tar alltid meg selv i Ä klamre fast i ting nÄr jeg er i nÊrheten av han. Har ogsÄ sett for meg at jeg mister han i bakken. Veldig rart ja.. Aldri sett for meg sÄnne bilder fÞr.    Anonymous poster hash: baafb...0cf
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 NÄr jeg fikk sÞnnen min sÄ prÞvde jeg hele tiden Ä fÄ andre til Ä bÊre han for meg,for jeg var sÄ livredd for Ä holde han feil eller Ä miste han i golvet. Men det gikk jo helt fint,jeg mistet han aldri golvet Tror mange mÞdre er redd for det.. Anonymous poster hash: b63e0...f55
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Vet ikke om det er vanlig, men jeg var ogsÄ livredd, sÄ for meg alt mulig rart. Hadde tanker om at noen kom gjennom vinduet mens han lÄ og sov og tok han med seg uten at jeg oppdaget det, jeg sÄ for meg at han falt bak vaskemaskinen under stell, at jeg glapp han mens jeg badet og at han svelget sÄ mye vann at han ikke klarte Ä overleve, sÄ for meg at biler ikke stoppet for oss nÄr vi skulle krysse gaten mens jeg gikk pÄ trilletur, at biler skulle kjÞre av veien og kjÞre pÄ oss mens vi gikk pÄ gangveien, SÄ for meg at han brakk bÄde armer og bein av Ä fÄ de inn mellom sprinklene i sengen, at han skulle slutte Ä puste fordi jeg hadde satt teppet for nÊrt ansiktet, at han ble sÄ varm at han ble hjerneskadet, at jeg kom til Ä dette mens jeg bar han og at han kom til Ä ta av for fallet mens jeg ikke fikk en eneste skade. Trapper var skikkelig ekle, turte sjelden Ä gÄ i de mens jeg bar han, sÄ for meg at jeg mistet han ned trappen eller over rekkverket.... Med andre ord, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, det var helt forferdelig! Var konstant redd for at han skulle skade seg, og at jeg skulle vÊre Ärsaken til det... Anonymous poster hash: 3b966...86b
Keiserpingvin Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Jeg var livredd for Ä miste babyen i gulvet eller i bakken. DrÞmte ofte at jeg mistet han ut av vinduet av alle ting, sÄ ansiktet hans mens han falt og vÄknet helt gjennomvÄt av svette og mÄtte ta han inntil meg og sjekke at alt var bra.  Tror det er helt normalt. Det er et lite liv vi plutselig har fÄtt ansvar for og det er klart vi er livredde for at noe skal skje Heldigvis er det bare tanker, det gÄr nok bra med de smÄ babyene vÄre
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Mine er 4, 6, 8 og 15 Är, og jeg HATER fortsatt Ä kjÞre med dem i bilen. Sommer som vinter. Men nÄ hater jeg ogsÄ at de sitter pÄ med andre, for da har jeg I HVERT FALL ikke kontroll. SÄ da er det bedre Ä kjÞre dem selv  Jeg har ikke hatt disse tankene dine ang Ä miste babyen i bakken osv, men jeg bekymrer meg daglig for dem. Spesielt om de blir syke! Farget av erfaringer tenker jeg det verste med en gang  Men jeg er nÞye pÄ Ä ikke vise denne frykten ovenfor ungene. Jeg vil jo ikke at de skal vokse opp og bli engstlige slik som jeg.  Anonymous poster hash: 1a34a...478
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 Er du deprimert ??  I mine verste perioder med depresjon Blir jeg utrolig redd for barna mine Og tilogmed katten vÄr    Anonymous poster hash: e1f9a...6ce
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Er du deprimert ??  I mine verste perioder med depresjon Blir jeg utrolig redd for barna mine Og tilogmed katten vĂ„r    Anonymous poster hash: e1f9a...6ce Utrolig godt Ă„ lese at flere har det slik đ. Dette med Ă„ falle med barnet i trappen er ogsĂ„ noe jeg har sett for meg. DrĂžmt at jeg har lagt meg oppĂ„ babyen min i sengen ogsĂ„. I tillegg ser jeg for meg at jeg slĂ„r hodet til babyen inn i dĂžra nĂ„r jeg har henne liggende i armkroken min. Det siste er nok fordi det er noe jeg kan gjĂžre da jeg er distrĂ© og noe klĂžnete av meg đ±.  Nei jeg fĂžler meg ikke deprimert. FĂžler meg ikke trist, grĂ„ter ikke og fĂžler meg generelt glad og fornĂžyd. Katten har vĂŠrt min store bekymring i mange Ă„r, nĂ„ har babyen tatt over den biten.  Hi    Anonymous poster hash: 98a58...2c3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #9 Skrevet 27. januar 2015 Min erfaring er: katastrofetanker kan oppstÄ, og det kan du ikke bestemme. Men om du vil dyrke dem eller ikke, det er noe du bestemmer over. Anonymous poster hash: 09789...0a6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #10 Skrevet 27. januar 2015 Det her er nok instinktivt helt normalt, sÄ lenge det ikke overskygger gleden og kosen du har med baby. Min opplevelse er at det blir bedre etterhvert som de blir gamlere, men at det er andre faktorer igjen som spiller inn. Min mor sier alltid at Ä fÄ barn betyr bekymringer resten av livet; fÞrst at de skal skade seg som smÄ, bli syke, nÄr de skal pÄ fest, nÄr de skal kjÞre bil selv ect. Men som sakt det er morsinstinktet, bare ikke la det ta overhÄnd :-)  Anonymous poster hash: c532f...e69
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #11 Skrevet 27. januar 2015 Jeg er bare 26 uker med mitt fÞrste barn og jeg har allerede all verdens bekyrmringer om barnet. Om hele svangerskapet kommer til Ä gÄ bra FÞder jeg en sunn baby Tenk om jordmor mister babyen fra henda nÄr han/hun kommer Har ogsÄ mange tanker som du har og har enda ikke fÞdt en gang, som f.eks nÄr Barnet kommer og jeg skal kjÞre bil tenk om j krasjer, tenk om man blir pÄkjÞrt av en buss nÄr man er ute Ä triller. Hoff du er ikke alene jente!  Anonymous poster hash: 7ef61...08d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #12 Skrevet 27. januar 2015 Dette er helt normalt:) man er utstyrt med et ekstremt beskyttelsesbehov. Jeg kan ikke si jeg fÞlte en rus av forelskelse rett etter fÞdsel som mange gjÞr, men behovet for Ä beskytte var tilstede fra fÞrste sekund. Dette er normalt og mÄ ikke sykeliggjÞres, sÄ ikke vÊr redd:)  Anonymous poster hash: 19f1c...7dc
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #13 Skrevet 27. januar 2015 Utrolig godt at det ikke bare er jeg som tenker disse tankene đ. Â Anonymous poster hash: 98a58...2c3
skinnfilla Skrevet 27. januar 2015 #14 Skrevet 27. januar 2015 (endret) Oh yeah! Katastrofetanker, det er helt utrolig hvilke situasjoner man ser for seg. Husker jeg ble redd nÄr det tordnet for lyn kan jo komme ut av stikkontakter, skumle mordere kunne jo lirke opp vinduet og stikke oss med kniv. SnÞ var farlig , is , sol , vann , insekter osv  Men, man mÄ jo selvfÞlgelig ikke la disse tankene styre hverdagen! Det gÄr gjerne greit ? Men det er bare det at disse smÄ byltene fucker opp hjernen fullstendig ! Man er sÄ inderlig glad i de , en fÞlelse man aldri har hatt fÞr. SÄ sterk og overveldende , at det eneste vi tenker, er Ä beskytte de, passe pÄ og verne om.  NÄr de blir eldre er det andre ting man er redd for, fÄr de venner pÄ skolen? Klarer de det teoretiske? Det sosiale? StÄr det noen med bil og tar de med? GÄr de seg bort ( pÄ vei til naboen) , lÞper de i veien. Og enda eldre, moped, bil, utdannelse og jobb? KjÊrester, venner ,lÊrere . Endret 27. januar 2015 av skinnfilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ