Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Har slitt med dårlig bekken lenge, og går til kiropraktor for det. Kan få innmari vondt av en feil bevegelse så smerten blir akutt, men det går over i løpet av dagen. Lå med omgangssyken forrige uke og hadde mye vondt, så lå å spant meg. Da fikk jeg samme akutte smerten, men det har enda ikke gått over, blir bare verre. Det sitter nederst i ryggen og er som en kniv som hogger i hver gang jeg reiser meg. Når jeg har gått litt så er det greit. Men det stråler nedover i foten, jeg har krampefølelse i leggen og hele låret verker. så begynte jeg å tenke at det kanskje er noe annet?? Som ikke er muskulært? Noen som har opplevd det samme? Streifa innom blodpropp, men jeg har hatt akutte tilfeller av dette før som går over, og en propp ville vel ikke kommet og gått sånn på samme plass i flere år? Anonymous poster hash: 117d2...44e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Det der høres ut som et klassisk tilfelle av isjas. Anonymous poster hash: 75425...3bf
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Det der høres ut som et klassisk tilfelle av isjas. Anonymous poster hash: 75425...3bf Aha. Det burde jeg jo skjønt.... hva hjelper?;-) Setter seg jo opp i rygg /nakke og gjør hverdagen lite funksjonabel... Anonymous poster hash: 117d2...44e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Ta en tur til kiropraktoren så tenker jeg det ordner seg. Pass også på å tøye setemuskler og muskulatur i lyske og i hele benet (ta med andre siden også når du er i gang). Vent med å tøye bakside lår og bakside legg til du har vært hos kiropraktoren, de andre kan du tøye. Anonymous poster hash: 50146...b46
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Det der høres ut som et klassisk tilfelle av isjas. Anonymous poster hash: 75425...3bf Aha. Det burde jeg jo skjønt.... hva hjelper?;-) Setter seg jo opp i rygg /nakke og gjør hverdagen lite funksjonabel... Anonymous poster hash: 117d2...44e Kiropraktor eller fysio vet nok om gode øvelser, siden du allerede går der. Anonymous poster hash: 75425...3bf
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Ta en tur til kiropraktoren så tenker jeg det ordner seg. Pass også på å tøye setemuskler og muskulatur i lyske og i hele benet (ta med andre siden også når du er i gang). Vent med å tøye bakside lår og bakside legg til du har vært hos kiropraktoren, de andre kan du tøye. Anonymous poster hash: 50146...b46 Hun har jo forsøkt å behandle dette x antall ganger, men så ille som det er nå har det aldri vært. Tøyer hver dag, som seg hør og bør;-) Anonymous poster hash: 117d2...44e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 Ta en tur til kiropraktoren så tenker jeg det ordner seg. Pass også på å tøye setemuskler og muskulatur i lyske og i hele benet (ta med andre siden også når du er i gang). Vent med å tøye bakside lår og bakside legg til du har vært hos kiropraktoren, de andre kan du tøye. Anonymous poster hash: 50146...b46 Hun har jo forsøkt å behandle dette x antall ganger, men så ille som det er nå har det aldri vært. Tøyer hver dag, som seg hør og bør;-) Anonymous poster hash: 117d2...44e Vanlig å omtale seg selv som "hun"? Tøyer du lyske og piriformis i setet? Spesielt hoftebøyeren (lyske) kan gi slike smerter du beskriver du får når du reiser deg. Anonymous poster hash: 50146...b46
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Ta en tur til kiropraktoren så tenker jeg det ordner seg. Pass også på å tøye setemuskler og muskulatur i lyske og i hele benet (ta med andre siden også når du er i gang). Vent med å tøye bakside lår og bakside legg til du har vært hos kiropraktoren, de andre kan du tøye. Anonymous poster hash: 50146...b46 Hun har jo forsøkt å behandle dette x antall ganger, men så ille som det er nå har det aldri vært. Tøyer hver dag, som seg hør og bør;-) Anonymous poster hash: 117d2...44e Vanlig å omtale seg selv som "hun"? Tøyer du lyske og piriformis i setet? Spesielt hoftebøyeren (lyske) kan gi slike smerter du beskriver du får når du reiser deg. Anonymous poster hash: 50146...b46 Hun, som i kiropraktoren;) Aner ikke hva jeg tøyer, gjør som jeg har fått beskjed om. Tøyer lysken hvertfall, det andre vet jeg ikke hva er Anonymous poster hash: 117d2...44e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Vanlig å omtale seg selv som "hun"? Tøyer du lyske og piriformis i setet? Spesielt hoftebøyeren (lyske) kan gi slike smerter du beskriver du får når du reiser deg. Anonymous poster hash: 50146...b46 Hun, som i kiropraktoren;) Aner ikke hva jeg tøyer, gjør som jeg har fått beskjed om. Tøyer lysken hvertfall, det andre vet jeg ikke hva er Anonymous poster hash: 117d2...44e Aha... kiropraktor-hun, ja Spør kiropraktoren. Det er mulig å fjuske når man tøyer lysken, flere fjusker enn de som ikke fjusker, så dobbelsjekk det. Ryggen skal være helt (lodd)rett hele tiden og du skal tenke at du prøver å få halen mellom beina (altså tipper bekkenet bakover). Spør kiropraktoren om du har fått tøyning for piriformis også, da den muskelen om den blir for stram kan klemme av på ischiasnerven. Tøy resten av setemusklene, fremside lår, innside lår også. Anonymous poster hash: 50146...b46
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 En annen årsak kan være CRPS, relatert til dine tidligere blodpropper. Anonymous poster hash: 75425...3bf
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 26. januar 2015 #11 Skrevet 26. januar 2015 En annen årsak kan være CRPS, relatert til dine tidligere blodpropper. Anonymous poster hash: 75425...3bf Synes du at symptombildet passer?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #12 Skrevet 26. januar 2015 En annen årsak kan være CRPS, relatert til dine tidligere blodpropper. Anonymous poster hash: 75425...3bf HI skriver da ikke at hun har hatt blodpropper, så crps høres ikke ut som en sannsynlig årsak til hennes smerter. Unødvendig! Anonymous poster hash: 50146...b46
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #13 Skrevet 26. januar 2015 En annen årsak kan være CRPS, relatert til dine tidligere blodpropper. Anonymous poster hash: 75425...3bf Synes du at symptombildet passer? Det må du nesten spørre Hi om. Men hun har hatt blodpropper i beinet, noe som er ganske smertefult. Det er ikke uvanlig at CRPS oppstår etter blodpropper. Kjenner iallefall ei som har det etter blodpropper. Derfor nevnte jeg CRPS. Anonymous poster hash: 75425...3bf
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #14 Skrevet 26. januar 2015 En annen årsak kan være CRPS, relatert til dine tidligere blodpropper. Anonymous poster hash: 75425...3bf HI skriver da ikke at hun har hatt blodpropper, så crps høres ikke ut som en sannsynlig årsak til hennes smerter. Unødvendig! Anonymous poster hash: 50146...b46 Les hovedinnlegget en gang til du. Anonymous poster hash: 75425...3bf
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #15 Skrevet 26. januar 2015 En annen årsak kan være CRPS, relatert til dine tidligere blodpropper. Anonymous poster hash: 75425...3bf HI skriver da ikke at hun har hatt blodpropper, så crps høres ikke ut som en sannsynlig årsak til hennes smerter. Unødvendig! Anonymous poster hash: 50146...b46 Les hovedinnlegget en gang til du. Anonymous poster hash: 75425...3bf Ha ha, JEG leste det en gang til, og det var lett å misforstå i siste avsnitt. Lol... Anonymous poster hash: 75425...3bf
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 26. januar 2015 #16 Skrevet 26. januar 2015 En annen årsak kan være CRPS, relatert til dine tidligere blodpropper. Anonymous poster hash: 75425...3bf Synes du at symptombildet passer? Det må du nesten spørre Hi om. Men hun har hatt blodpropper i beinet, noe som er ganske smertefult. Det er ikke uvanlig at CRPS oppstår etter blodpropper. Kjenner iallefall ei som har det etter blodpropper. Derfor nevnte jeg CRPS. Anonymous poster hash: 75425...3bf Jeg har aldri hørt om at dvt kan utløse crps. Uansett så passer ikke symptomene hun beskriver med dette.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 26. januar 2015 #17 Skrevet 26. januar 2015 Hva med posterior pelvic tilt?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #18 Skrevet 26. januar 2015 Hva med posterior pelvic tilt? Det burde kiropraktoren egentlig ha fikset siden hi har vært der flere ganger etter hun fikk disse smertene. Men det kan jo henge igjen. Derfor jeg heller til det muskulære som trolig årsak til at det leddmessige ikke stabiliserer seg. Spesielt med tanke på at hi var syk og sengeliggende/-sittende da hun fikk dette. Veldig typisk med måten hi beskriver at smertene kommer når hun reiser seg. Nettdiagnostiering Snakk med kiropraktoren din igjen og spør, hi. De fleste kvier seg til å spørre behandlerne sine direkte spørsmål. Ikke alltid det er mulig å gi konkrete og sikre svar, men som terapeut bør man i hvert fall ha en formening om hvorfor pasienten ikke blir bra, hva som henger igjen. Anonymous poster hash: 50146...b46
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 26. januar 2015 #19 Skrevet 26. januar 2015 Hva med posterior pelvic tilt? Det burde kiropraktoren egentlig ha fikset siden hi har vært der flere ganger etter hun fikk disse smertene. Men det kan jo henge igjen. Derfor jeg heller til det muskulære som trolig årsak til at det leddmessige ikke stabiliserer seg. Spesielt med tanke på at hi var syk og sengeliggende/-sittende da hun fikk dette. Veldig typisk med måten hi beskriver at smertene kommer når hun reiser seg. Nettdiagnostiering Snakk med kiropraktoren din igjen og spør, hi. De fleste kvier seg til å spørre behandlerne sine direkte spørsmål. Ikke alltid det er mulig å gi konkrete og sikre svar, men som terapeut bør man i hvert fall ha en formening om hvorfor pasienten ikke blir bra, hva som henger igjen. Anonymous poster hash: 50146...b46 Min terapeut fikset det ikke hos meg. Men hvilke muskulære årsaker tenker du på?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #20 Skrevet 26. januar 2015 Hva med posterior pelvic tilt? Det burde kiropraktoren egentlig ha fikset siden hi har vært der flere ganger etter hun fikk disse smertene. Men det kan jo henge igjen. Derfor jeg heller til det muskulære som trolig årsak til at det leddmessige ikke stabiliserer seg. Spesielt med tanke på at hi var syk og sengeliggende/-sittende da hun fikk dette. Veldig typisk med måten hi beskriver at smertene kommer når hun reiser seg. Nettdiagnostiering Snakk med kiropraktoren din igjen og spør, hi. De fleste kvier seg til å spørre behandlerne sine direkte spørsmål. Ikke alltid det er mulig å gi konkrete og sikre svar, men som terapeut bør man i hvert fall ha en formening om hvorfor pasienten ikke blir bra, hva som henger igjen. Anonymous poster hash: 50146...b46 Min terapeut fikset det ikke hos meg. Men hvilke muskulære årsaker tenker du på? Nei, det er jo forskjell på terapeuter også. Min erfaring er at hvis muskulatur i nedre del av korsrygg, sete, lyske og ev. lår har stivnet - noe den ofte gjør når man har vært syk - så kan det av og til være problemer med å få tøyd opp denne igjen, kommer an på hvor stiv muskulaturen har blitt. I de tilfellene så kan det være vanskelig for kiropraktoren å få den leddmessige justeringen til å stabilisere seg, fordi musklene rundt altså er for stramme og gjerne i ubalanse ift. hverandre også. I HIs tilfelle tenker jeg spesielt iliopsoas, piriformis og ev. quadratus lumborum, men alt av setemuskler og også lårmuskulatur kan spille inn. Latissimus kan også være medvirkende hos enkelte, selv om det ikke er så vanlig. Det hender at det er lyske på ene siden og setemuskulatur på smerteside som er årsaken også. Men, blir jo bare spekulasjoner uansett... Anonymous poster hash: 50146...b46
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #21 Skrevet 27. januar 2015 takk for svar damer! :-) Ikke meningen å skrive forvirrende, men jeg har altså ikke hatt noe propp. Men smertene er sånn at om jeg ikke slet med bekkenet ville jeg mistenkt det Skal til henne i dag så får jeg spørre da. Noe må gjøres, jeg har gått altfor lenge i behandling Anonymous poster hash: 117d2...44e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #22 Skrevet 27. januar 2015 Jeg ble ikke forvirret, det skal godt gjøres å bli forvirret av det du skrev i hovedinnlegget, er nok noen her som har hatt noe innabords... Eller evt. er ekstremt surrete. Dersom det hadde vært blodpropp, hadde du idag hatt så vondt at du lå og gråt, så. Hvis du ikke er gravid, sykelig overvektig, helt dehydrert eller har Leiden mutasjon er sjansen for blodpropp ekstremt liten. Anonymous poster hash: c384b...a08
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #23 Skrevet 27. januar 2015 Jeg ble ikke forvirret, det skal godt gjøres å bli forvirret av det du skrev i hovedinnlegget, er nok noen her som har hatt noe innabords... Eller evt. er ekstremt surrete. Dersom det hadde vært blodpropp, hadde du idag hatt så vondt at du lå og gråt, så. Hvis du ikke er gravid, sykelig overvektig, helt dehydrert eller har Leiden mutasjon er sjansen for blodpropp ekstremt liten. Anonymous poster hash: c384b...a08 Ja, det er jo det jeg har tenkt og. En propp vil ikke gi så langvarige smerter. Men, nå er jeg henvist videre til mr og ct og hele pakka da hun mistenkte en prolaps. Anonymous poster hash: 117d2...44e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå