Gå til innhold

4 åring som biter og river negler, mani.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 4 åring som har vært kronisk til å bite negler og stadig går med plaster på fingertuppene fordi han biter for langt ned så de blir såre og vonde. Kjøpte go negl på apoteket, det smaker helt grusomt. Men han brydde seg ikke, beit likevel, forstå det den som kan. Nå biter han ikke noe særlig lenger, men river av neglene så de er helt flisete og så klart river han for langt ned. 

Prøver å forklare at han ikke må gjøre det, men la det vokse også kan vi klippe med saks når de blir lange. Men det hjelper ikke, han får noia av å skulle få lengde på neglene. Har aldri latt de gro lange på han så er ikke sånn at problemet kom etter det. Virker som om det er er en mani, noe han bare må gjøre. 

Han har diverse tics, men aner ikke om dette med neglene også er tics. 

Trenger råd for hvordan få han til å slutte? 

Anonymous poster hash: a673f...e54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen råd?

Skrevet

Prøv vanlig negllakk?

Også klippe og ikke minst file neglene når du ordner dem. Og bruk heller go-negl k ny og ne. Så det ikke blir en vane å bare spise bort den stygge smaken.

Anonymous poster hash: 59078...aeb

Skrevet

Vanlig negllakk kan jeg prøve, men kan være greit med en hvit eller blank siden det er gutt jeg har. File neglene kan jeg og prøve, klippe de får jeg ikke gjort før jeg får han til å slutte med å bite og rive de, er ikke noe å klippe på. 

Skrevet

Kanskje han er nervøs av seg og det ville vært bedre å finne årsaken til at ahn gjør det?

Jeg er en kronisk neglebiter, og uansett hvor mye min mor prøvde, fikk hun aldri meg til å slutte. Men hun fokuserte på symptomet, nemlig neglebiting, fordi hun syntes det var stygt, og ikke på årsaken som var at jeg er fryktelig sensitiv for mye og blir lett stresset. Og grublete.

Nå er jeg nesten 40 og har bitt/revet neglene så lenge at jeg misliker å ha lange negler. Jeg slutter gjerne å bote de når jeg er på ferie, men det føles helt feil når neglen kommer bort i fingertuppen.

Anonymous poster hash: 4a837...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...