Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Hvor lenge hadde du gått med vondt i halsen før du dro til lege? Har skikkelig vondt i halsen, masse hvite prikker/flekker rundt mandlene, vondt å svelge (gjør vondt helt inn mot øret). Men det går vel over av seg selv? Anonymous poster hash: 57d4e...1e9
Gjest Trulte med to små Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Det høres ut som halsbetennelse som trengs behandling. De hvite flekkene er nok pusspropper pga infeksjon så du bør ta en tur til legen. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Ok! Har gått sånn i fem dager, men får vel ringe lege i morgen. Anonymous poster hash: 57d4e...1e9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Med så åpenbare symptomer på bakteriell infeksjon bruker jeg å gå til legen påfølgende arbeidsdag. Anonymous poster hash: 0be8f...7aa
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Har bestilt legetime, er det antibiotika som er greia da? Hva hvis crpen ikke er forhøyet? Anonymous poster hash: 57d4e...1e9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 De tar streptest. Halsprøve. Om den er negativ og crp er normal er det antagelig viralt og du får beskjed om å vente og se. Mest sannsynlig har du en strepinfeksjon og får Apocillin e.l. Anonymous poster hash: 0be8f...7aa
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 De stikker en pinne ned i halsen? Liker å forberede meg, har litt legeskrekk men er det noe smertestillende jeg kan få hvis det er virus? det gjør jo sykt vondt.. Prøvde sånn "zyx" som liksom bedøver litt, men hjelper ikke. Hjelper litt å drikke iiiskald væske. Anonymous poster hash: 57d4e...1e9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Ja. Litt som en ekstra lang q-tip som strykes bak i ganen for å ta bakterieprøve fra "slimet" der. Det er ikke vondt, men litt ubehagelig fordi det utløser brekningsrefleks. Om det er virus kan du sikkert få noe lette smertestillende (ikke noe sterkere enn du kjøper reseptfritt på apoteket), men det du beskriver er som sagt trolig streptokokker. Det er veldig typisk med de hvite flekkene i halsen ved bakteriell halsbetennelse. Anonymous poster hash: 0be8f...7aa
honningtre Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Høres ut som en streptokokkinfeksjon, og den går IKKE over av seg selv. Her må det nok til Apocillin 660 mg - antibiotika. Den lille prøven de tar med den lange q - tipsen går helt fint!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 Ok ungen min er nettopp ferdig med antibiotikakur, så sikkert det samme jeg har fått.. Anonymous poster hash: 57d4e...1e9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #11 Skrevet 27. januar 2015 Eller ikke tok CRP og pinne i halsen, og satt ca 30 sekunder på legens kontor. Ingen bakterier, det er virus. Det var godt betalt for 30 sek og en pinne i halsen, over 230kr Anonymous poster hash: 57d4e...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå