Gå til innhold

Har du vært på noen kjipe jobbintervjuer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt noen merkelige jobbintervjuer:

- Han som intervjuet satt og jobbet mens han intervjuet meg, tok innkommende telefoner og ansatte føk inn og ut av kontoret. Fikk heller aldri beskjed om at stillingen var besatt.

- Han som intervjuet meg sa til meg rett ut at jeg var uaktuell i jobben fordi jeg mest sannsynlig snart ville bli gravid. 

- Ble sendt til firmaets hovedkontor i Frankrike, hentet med privatsjåfør på flyplassen. Men måtte sitte fire timer i et knøttlite rom og vente på at en person skulle snakke med meg i tyve minutter før jeg ble dumpet av på togstasjonen uten noen instruksjoner hvordan jeg skulle finne flyplassen. Tok tog i feil retning og endte opp med å miste flyet hjem. Det hele ble en dyr og svært stressende opplevelse.

Hva er dine verste jobbintervjuopplevelser?

Anonymous poster hash: d4347...797
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så syke som dine opplevelser. Men har hatt ett mindre hyggelig intervju. Det var tre personer tilstede. En av de var tillitsvalgte som satt henslengt på en stol i et hjørne fra første sekund. Hun himlet med øynene og pustet tungt hele tiden. Fikk aldri øyekontakt med henne og hun var veldig urolig på stolen. De to andre var selvfølgelig veldig hyggelige så prøvde å ikke la meg distrahere av 3 åringen i hjørnet som tydeligvis var lei.

Utenom den opplevelsen har jeg kun hatt ålreite intervjuer.

Anonymous poster hash: 14b18...ac1

Skrevet

Dette var egentlig et relativt normalt intervju, men det som skjedde etterpå var litt spesielt.

Var på intervju til en stilling som mellomleder i et ganske stort firma. Jeg hadde veldig lyst på denne jobben, men han som da skulle bli min sjef car totalt useriøs og egentlig ganske usmakelig. Da han ringte meg dagen etter for å tilby meg jobben så takket jeg pent nei, men lykke til videre i prosessen. Det er jo like mye de som skal gi ett godt inntrykk.

Han ble så inmari sur og sa at dette var respektløst. At det var veldig useriøst av meg for nå hadde han først ringt de andre som var på intervju og sagt at de ikke fikk jobben. Så nå måtte han ringe en av de andre og si h*n fikk jobben allikevel....

Anonymous poster hash: 3bb39...0f6

Skrevet

Jeg fikk spm om jeg trente 30 min hver dag, slik det er anbefalt. (Jeg er ikke overvektig eller lubben!!)

Anonymous poster hash: e0294...2ba

Skrevet

Jeg ble spurt om hvordan DiFi sin digitale satsning ville komme til å påvirke deres bedrift fremover...

Ehhh nei jo altså atte øhhh....

Anonymous poster hash: 90ec8...e96

Skrevet

Var på ett intervju med en mann. Han var skikkelig overlegen og spurte veldig private spørsmål, samtidig var han skikkelig gravende om alt fra middagsvaner til hvordan ungene hadde det i bhg... Ikke noe som var relevant til jobben. Dette var da hans måtte å teste på. Syns igrunn det hele var ganske merkelig..

Hadde søkt på en jobb. De ringte og ville ha meg på intervju. Fyren ble skikkelig muggen når jeg spurte etter adressen slik at jeg kunne finne frem på gps.. Prøvde å forklare at jeg visste ca. hvor det var, men ville finne rett frem, og ikke surre. Han var fortsatt muggen, og spurte om jeg visste noe om firmaet osv, noe jeg visste, og da ble han mer muggen. Jeg takket nei til ntervju, og da ble han skikkelig gretten..

Anonymous poster hash: ae642...1f2
Skrevet

Jeg var på et intervju der jeg ble litt satt ut. Jeg ble geleidet inn i et digert møterom, og rundt bordet satt det 9 stykker som skulle være med på intervjuet. Det var leder, flere avdelingsledere, andre ansatte, tillitsvalgte og verneombudet (!). Jeg ble nærmest bombardert med spørsmål fra flere kanter, når jeg svarte på noe en hadde spurt om, så kunne et par andre sitte og hviske sammen. Jeg holdt maska, svarte godt for meg, og stilte noen spørsmål selv på slutten, men hadde i grunnen allerede bestemt meg for at et sted der de holdt intervjuene sine på den måten, noe som faktisk også er deres første mulighet for å selge seg inn hos potensielle nye ansatte, så hadde jeg ikke lyst til å jobbe der. Det ga jeg også beskjed om da de ringte og tilbød meg stillingen.

Skrevet

Hadde et tredjegangsintervju som rett og slett var en oppgave jeg skulle løse over en helg. Så mailen om oppgaven først søndag kveld fordi jeg var bortreist på fjellet. Synes det var en uting å få dette med så kort varsel, over en helg og via email. Fikk selvfølgelig ikke jobben.

Anonymous poster hash: 95ea8...87e
Skrevet

Hadde et tredjegangsintervju som rett og slett var en oppgave jeg skulle løse over en helg. Så mailen om oppgaven først søndag kveld fordi jeg var bortreist på fjellet. Synes det var en uting å få dette med så kort varsel, over en helg og via email. Fikk selvfølgelig ikke jobben.

Hjemmelekse rett og slett.....spesielt. Kan jeg spørre hva slags oppgave det var?

Anonymous poster hash: bbf41...90c

Skrevet

Var til intervju hos en av de store aktørene i kosmetikkbransjen. Stillingen var i markedsavdelingen, men de hadde også utlyst salgsstillinger. Som del av intervjuet ble jeg i forkant briefet på en oppgave som skulle løses og presenteres under intervjuet. Jeg syntes oppgaven var litt merkelig og utenfor stillingsoppgavene, men tenkte de ville se hvordan jeg taklet en utfordring.

Vel, det gikk IKKE bra. Skjønte med en gang at jeg hadde bommet fullstendig, og stemningen under intervjuet var heller trykket. Senere har det slått meg at personen som ga meg oppgaven antagelig hadde surret og gitt meg feil oppgave. Oppgaven jeg fikk passet nemlig bedre til en salgsstilling......

Anonymous poster hash: 8bb53...5b9

Skrevet

Dette var egentlig et relativt normalt intervju, men det som skjedde etterpå var litt spesielt.

Var på intervju til en stilling som mellomleder i et ganske stort firma. Jeg hadde veldig lyst på denne jobben, men han som da skulle bli min sjef car totalt useriøs og egentlig ganske usmakelig. Da han ringte meg dagen etter for å tilby meg jobben så takket jeg pent nei, men lykke til videre i prosessen. Det er jo like mye de som skal gi ett godt inntrykk.

Han ble så inmari sur og sa at dette var respektløst. At det var veldig useriøst av meg for nå hadde han først ringt de andre som var på intervju og sagt at de ikke fikk jobben. Så nå måtte han ringe en av de andre og si h*n fikk jobben allikevel....

Anonymous poster hash: 3bb39...0f6

Han skal vel strengt tatt ringe nr 1 på innstillingslista først og tilby jobben, for SÅ å ringe til alle andre/sende brev. Har vært på mange intervjuer og hatt flere jobber i løpet av livet, har aldri opplevd det på annen måte, enn det som jeg beskrev over.

Her var den teiteste opplevelsen vikarjobb i barnehage mens jeg studerte. Dama som intervjuet meg (daglig leder) spurte spesifikt om det var noen helseforhold de måtte vite om, slik at de kunne tilpasse arbeidet disse. Jeg sa så sant det var, at jeg 1 dag i måneden hadde svært store smerter ved første dag mens (var sengeliggende), da sa hun at hun ikke ønsket å ansette kronisk syke folk. Hvorfor spørre hvis du ikke ønsker svar? De endte opp med å ansette meg likevel, siden de andre ikke passet til jobben i det hele tatt, men hele inntrykket av daglig leder var ødelagt.

Skrevet

Opplevde noe av det samme som #2 .

Var tre stykker der, tillitsvalgt fra arbeidssted, leder fra arbeidssted og tillitsvalgt fra arbeidsgiver. Den ene hadde var totalt uinteressert og kroppspråket formelig ropte "UT! NESTE! "

Vi hadde ikke kjemi og jeg fikk ikke jobben :)

Anonymous poster hash: 40b1c...0d3

Skrevet

Hjemmelekse rett og slett.....spesielt. Kan jeg spørre hva slags oppgave det var?

Det er vel ganske vanlig. Alle stillingene jeg har søkt i det private (3 stillinger) har hatt en "case" etter førstegangsinyervjuet som skal løses innen en viss tid og sendes inn for at du deretter skal presentere den på neste intervju.

På en av disse andregangsintervjuene så ble jeg litt satt ut da direktøren hadde invitert hele avdelingen til å høre på presentasjonen min. Hadde jeg visst det på forhånd så hadde nok nervene vært mye mer ute av kontroll i forkant.

Skrevet

Jeg var i intervju til en salgsjobb, og fikk spørsmål om jeg kunne bli med å "prøvejobbe" noen dager så de kunne se hvordan jeg fungerte i jobben. Jeg var i full jobb som det var, og syns det var litt merkelig at jeg skulle være nødt til å ta fri fra jobben for å jobbe gratis for dem noen dager. 

Daværende arbeidsgiver visste jo heller ikke at jeg søkte jobber, så hvordan skulle jeg forklare det plutselige behovet for fri? 

Anonymous poster hash: 1481b...999
Skrevet

Det er vel ganske vanlig. Alle stillingene jeg har søkt i det private (3 stillinger) har hatt en "case" etter førstegangsinyervjuet som skal løses innen en viss tid og sendes inn for at du deretter skal presentere den på neste intervju.

På en av disse andregangsintervjuene så ble jeg litt satt ut da direktøren hadde invitert hele avdelingen til å høre på presentasjonen min. Hadde jeg visst det på forhånd så hadde nok nervene vært mye mer ute av kontroll i forkant.

Oi, er det vanlig altså.

Glad jeg tydeligvis jobber i et helt annet yrke, for det høres skummelt ut :)

Skrevet

Det er veldig vanlig i mange bransjer. Har hatt case flere ganger selv.

Skrevet

Det er veldig vanlig i mange bransjer. Har hatt case flere ganger selv.

Jeg har hatt case før, men syntes det var spesielt å gi meg oppgaven over en helg (som jeg uheldigvis var bortreist) og kun sende det som mail. Hadde han ringt meg først, så kunne jeg ha tatt med meg laptopen på fjellet iallefall. Denne opgaven dreiet seg om å lage en markedsplan for en av firmaets produkter, så ikke noen 5 minutters oppgave. 

Caset jeg hadde for noen år siden var skikkelig kleint, jeg måtte spille et skuespill som viste mine evner i kjedeforhandlinger. Veldig unaturlig og pinlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...