Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 La oss kalle mine venninner for Oda og Emma. Emma og jeg har vært venninner i over 10 år og jeg og Oda venninner siden vi var små. Oda og Emma ble kjent for ca 7 år siden, gjennom meg. Etter at Oda og Emma ble venninner, har det endret seg en del mellom vennskapet med meg og Emma. Jeg og Oda bor på samme plass mens Emma bor på en annen plass, en kort flytur unna. Når Emma skal komme hit hvor jeg og Oda bor, spør hun aldri meg om hvorvidt det passer. Hun spør alltid Oda først og de planlegger "alltid" sammen før du begynner å planlegge med meg. Forrige gang møtte jeg begge sammen. Det er liksom slutt på at jeg og Emma møtes alene. Oda må "alltid" slenge seg med. De to får mye alenetid sammen. Fikk SMS fra Emma nylig, er 4 mnd siden sist vi møttes. Da skrev hun "Hei. Hvordan går det? Jeg hørte dere skal reise bort den helga jeg kommer til byen, det er jo bare typisk uflaks. Neste gang får vi sees! Klem". Hun har helt klart snakket med Oda, derfor vet hun at jeg ikke er hjemme den helga. Hun har ikke en gang sjekket om jeg er hjemme den helga hun kommer og så kaller hun det "typisk uflaks". Har ikke svart henne på SMS enda. Jeg føler meg som "andrevalget" og det er jeg lei av, men det er tydelig at Oda har "trollbundet" henne og at jeg ikke er like viktig lengre. Hva ville DU gjort? Jeg vet ikke om jeg skal la være å svare på SMS, eller "sette ned foten"? Hva kan jeg i så fall skrive/si til Emma? Anonymous poster hash: 643df...1e5
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Hev deg over det, skriv noe med at du håper de får en fin helg, at hun kanskje kan høre med deg neste gang hun vurderer en tur. Eller hva om du tar en tur til Emma? Er det alltid hun som reiser? Noen venner er dessverre bare der for en periode av livet, jeg hadde ikke orket å bruke for mye energi på det. Snakker dessverre av erfaring. Det blir litt som med menn, mener jeg. Ønsker man et "forhold" så gjør man noe for det, man uteblir ikke, men kutter ikke kontakt og man planlegger ikke alle møter uten å involvere deg. Det er vondt å føle det slik, men best for deg selv er trolig å legge minst mulig i det, selv om det er enklere sagt enn gjort. Anonymous poster hash: f10b1...97e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Hva er dilemmaet? Være fjorten eller la være? Anonymous poster hash: b3cc0...e49
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Hva er dilemmaet? Være fjorten eller la være? Anonymous poster hash: b3cc0...e49 Er meget lei over å føle meg som "andrevalget". Skal jeg ta det opp med henne eller heve meg over det? Hva ville DU gjort? Anonymous poster hash: 643df...1e5
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Hva er dilemmaet? Være fjorten eller la være?Anonymous poster hash: b3cc0...e49 Er meget lei over å føle meg som "andrevalget". Skal jeg ta det opp med henne eller heve meg over det? Hva ville DU gjort? Anonymous poster hash: 643df...1e5 Ta deg en tur til HENNE kanskje?? Anonymous poster hash: 64997...6a9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Hva er dilemmaet? Være fjorten eller la være? Anonymous poster hash: b3cc0...e49 Er meget lei over å føle meg som "andrevalget". Skal jeg ta det opp med henne eller heve meg over det? Hva ville DU gjort? Anonymous poster hash: 643df...1e5 Vært sammen med mennesker jeg trivdes med når vi begge/alle ønsket. Gitt blaffen i drama og fjortisfakter. Ignorert hvem andre var sammen med når de ikke var sammen med meg. Anonymous poster hash: b3cc0...e49
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 Har opplevd noe liknende selv. Det er nesten som en kjæreste som "gjør det slutt", så skjønner at du synes det er trist. Jeg valgte å kutte kontakten og heller satse på andre mennesker i livet mitt. Et vennskap skal gi meg noe og være (stort sett) positivt. Anonymous poster hash: 4cb3b...092
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Har opplevd noe liknende selv. Det er nesten som en kjæreste som "gjør det slutt", så skjønner at du synes det er trist. Jeg valgte å kutte kontakten og heller satse på andre mennesker i livet mitt. Et vennskap skal gi meg noe og være (stort sett) positivt. Anonymous poster hash: 4cb3b...092 Ikke noe særlig med slike opplevelser. Det jeg glemte å skrive er at denne venninna "Emma" er veldig hyggelig å være sammen med, men samtidig vet jeg ikke om det er verdt å gå rundt og "irritere" seg og føle seg som "andrevalget", da det er en dårlig følelse å ha. Er så ambivalent på hva jeg skal gjøre Anonymous poster hash: 643df...1e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå