Gå til innhold

Ringer man 113 hvis man trenger ambulanse i forbindelse med fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ringer man føden og de ordner med ambulanse?

Anonymous poster hash: b6887...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det haster ringer du 113. hvis du har litt tid ringer du føden.

Anonymous poster hash: e37d5...b8a

Skrevet

Haster det veldig eller du har risikosvangerskap/ fare for komplikasjoner og fødselen starter så ringer du 113. Hvis ikke ringer du føden, de kan sende ut ambulanse ved behov de også. 

Anonymous poster hash: 8988b...ba0
Skrevet

Haster det veldig eller du har risikosvangerskap/ fare for komplikasjoner og fødselen starter så ringer du 113. Hvis ikke ringer du føden, de kan sende ut ambulanse ved behov de også. 

Jeg hadde forresten risikosvangerskap og seteleie, og fikk beskjed om at hvis vannet gikk så skulle jeg legge meg rett ned på ryggen uansett hvor jeg var og ringe 113. 

Skrevet

du får ikke det,uten at du er i risikogruppen.. venninne mi måtte føde hjemme pga de ikke ville sende en ambulanse pga det var ingen risikosvangerskap

Skrevet

Jeg hadde ambulanse og jordmorfølge da jeg fikk minstemann. Hadde en rask førstefødsel og en lang reisevei denne gangen. Siden det var planlagt med transport ringte jeg vakthavende jm som rekviderte ambulanse for meg. Hadde ringt ambulanse om jeg følte jeg ikke rakk frem og burde ha helsepersonell i nærheten.

Anonymous poster hash: 7a327...d4e

Skrevet

Jeg fikk plutselig pressrier hjemme i stua. Ringte 113. Burde ringt føden. Alt gikk fint, men ingen av ambulanser rakk fram.

Anonymous poster hash: 797ec...670

Skrevet

Jeg fikk plutselig pressrier hjemme i stua. Ringte 113. Burde ringt føden. Alt gikk fint, men ingen av ambulanser rakk fram. Anonymous poster hash: 797ec...670

Altså: jeg burde ringt føden fordi de hadde vært raskere til å sende avgårde ambulanse.

Anonymous poster hash: 797ec...670

Skrevet

Jeg ringte føden, og de prøvde å sette meg over men de lyktes ikke. Da sa de at jeg selv måtte ringe 113.

Skrevet

du får ikke det,uten at du er i risikogruppen.. venninne mi måtte føde hjemme pga de ikke ville sende en ambulanse pga det var ingen risikosvangerskap

Hæh? Mens fødselen var i full gang? Sendte de jordmor hjem til henne da?

Skrevet

Javel.... Jeg fikk ambulanse fordi jeg ikke kunne kjøre selv fordi jeg hadde rier. Null problem :)

Anonymous poster hash: 87730...7df

Skrevet

Dette er det dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig får en ambulanse, selv om en ikke har et risikosvangerskap. 

Men, det kan nok skje at jordmor vurderer at det ikke trengst ambulanse, men at de kan kjløre selv. Slike feilvurderinger er det flere av. 

Jeg jobber på AMK sentral (113) , og vi sender ut ambulanse til mange fødende damer som ikke har et risikosvangerskap. 

Anonymous poster hash: 8950c...b35

Skrevet

Hæh? Mens fødselen var i full gang? Sendte de jordmor hjem til henne da?

faren tok imot babyen

Skrevet

Dette er det dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig får en ambulanse, selv om en ikke har et risikosvangerskap. 

Men, det kan nok skje at jordmor vurderer at det ikke trengst ambulanse, men at de kan kjløre selv. Slike feilvurderinger er det flere av. 

Jeg jobber på AMK sentral (113) , og vi sender ut ambulanse til mange fødende damer som ikke har et risikosvangerskap. 

Anonymous poster hash: 8950c...b35

så hun juger for meg da?

Skrevet

Hva med de som ikke har førerkort og er alene da?

Anonymous poster hash: 5ec59...334

Skrevet

Eller ringer man føden og de ordner med ambulanse?

Anonymous poster hash: b6887...c1a

Man ordner seg vel transport til føden selv dersom det ikke er risiko eller ting går i rakettfart.

Hvorfor lurer du på dette? Er det risiko har du vel fått beskjed av jordmor hvordan du skal gjøre? :-)

Anonymous poster hash: ca2d9...f39

Skrevet

Hva med de som ikke har førerkort og er alene da?

Anonymous poster hash: 5ec59...334

Bestille taxi eller få noen til å kjøre seg.

Anonymous poster hash: 1907b...7e2

Skrevet

Hos meg gikk fødselen ganske fort og jordmor dro med ambulanse fra sykehuset.. Men vi skjønte fort at hun ikke ville rekke frem og en ambulanse i nærheten ble også sendt ut. Dette var ikke et risikosvangerskap.. Noen få min etter at den første ambulansen kom var lillemor ute og ikke lenge etter kom jordmor.. Så man kan få opp til flere ambulanser uten å være i risikogruppen😊

Skrevet

Vi ringte som du sikkert skjønte føden først.. Men da vi skjønte at det gikk så fort ringte vi 113 og de sendte ut ambulanse nr 2.

Skrevet

En hjemmefødsel er jo en risikositusjon i seg selv tenker jeg. Nå er jeg en treig føder, men hadde jeg ligget på gulvet og presset og ambulansen hadde nektet å komme, skulle jeg nok sørget både for en klagesak og oppslag i lokalavisa. Vi lever tross alt ikke på 1800-tallet.

Skrevet

Hvis du trenger det får du taxirekvisisjon fra jordmor/lege, så du kommer deg alltids til sykehuset.

Anonymous poster hash: ec9e4...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...