Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Og de enda ikke har tatt kontakt, en uke at de sa de skulle, kan man da ta kontakt selv? Jeg forstår jo at jobben ikke ble min, men det er vel vanlig med muntlig tilbakemelding? Anonymous poster hash: 15197...425
ostepop123 Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Ja, det kan du. Du kan sende en mail for eksempel, det er kanskje litt enklere og litt mindre konfronterende enn å ringe. Det KAN jo være forsinkelser som gjør at du ikke har hørt noe, eller at den som er innstilt har tatt betenkningstid. Du kan innlede med å spørre om hva status er for tilsetting i den aktuelle jobben. Og om du får beskjed om at noen er tilsatt (som ikke er deg) kan du spørre litt hyggelig om å få tilbakemelding på intervjuet. Jeg gjorde det en gang jeg følte at jeg var veldig kvalifisert for en jobb, og da fikk jeg et fint svar tilbake om at jo, de hadde fått et godt inntrykk av meg, men at det var dukket opp en person som hadde enda mer relevant bakgrunn (de beskrev dette, og jeg var enig). Uansett vil din vennlige kontakt være positivt, spesielt om de ikke har bestemt seg ennå. Det betyr at du er interessert! Jeg er altså både vant med å ansette og å bli ansatt, så jeg har vært med på dette noen ganger - og dette synes jeg er en grei måte å gjøre det på for alle involverte.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Takk for svar Jeg regner med at det er noen med betenkningstid har fått tilbudet og at det er derfor jeg ikke hører noe. Jeg er godt kvalifisert, men likevel så er det sikkert noen som er enda bedre kvalifisert. Dette er drømmejobben, så jeg hadde svart ja med en gang. Tror jeg venter til onsdag med å kontakte dem, men har så lyst til å få det avklart nå! Anonymous poster hash: 15197...425
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Du kan fint tak kontakt hvis du ønsker det. Det er slett ikke vanlig at man tar kontakt med alle som ikke fikk jobben. Vi gjør alefall ikke det. Når vi er ferdig med tilsetting, går det ut brev/mail til alle kandidatene om at stillingen er besatt. Anonymous poster hash: c5754...113
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Du kan fint tak kontakt hvis du ønsker det. Det er slett ikke vanlig at man tar kontakt med alle som ikke fikk jobben. Vi gjør alefall ikke det. Når vi er ferdig med tilsetting, går det ut brev/mail til alle kandidatene om at stillingen er besatt. Anonymous poster hash: c5754...113 Gjør dere ikke det med de som har vært på intervju for gang? De sa at de ville ta kontakt for å informere om avgjørelsen. Da bør de vel gjøre det til alle? Anonymous poster hash: 15197...425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå