Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Det startes opp her til høsten, men da over 4 år. Er alene på fulltid med barn så må jobbe ved siden av så passer meg utmerket. Ønsker ikke ta opp studielån da jeg har mye igjen fra tidligere utdannelse- vet faktisk ikke om jeg ville fått det engang. Hvordan er denne utdannelsen? Er det vanskelig pensum? Anonymous poster hash: 33fc1...773
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Utdannelsen er helt overkommelig og ikke så vanskelig. Utfordringen kan kanskje bli lengre praksis iløpet av studiet når du har jobb i tillegg. Anonymous poster hash: 7bfaa...5fd
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Mye oppgaveskriving og kollekviearbeid på fulltidsstudiet, hvertfall. Anonymous poster hash: dc022...09c
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Jeg tar vernepleier studiet på 4 år, er helt alene med barna. Og da helt alene, ikke far eller familie. Vi har ekstremt mye krevende gruppearbeid. Så vi må møtes en dag ekstra i uken. Så har vi to fulle dager med undervisning. Etter hvert mye praksis og. Det ene året veldig mye praksis. Jeg må selv jobbe for å få det til å gå rundt, men klarer bare 2 dager i uken, mer i ferier. Ellers må jeg ta opp stipend og studielån. De som jobber fult og har barn på studiet, har også en partner som tar seg av det meste av barna og hjemmet. Og de sliter med logistikken i å få det til å gå opp. Jeg hadde aldri klart en fulltidsjobb ved siden av studiet, da jeg er alene med barna. Anonymous poster hash: 63260...771
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Det er som å spørre "Hvor tung er en fisk..?" ;-)Det kommer an på hvor smart du er (altså skolesmart), hvor fort du tar ting, og hvor god du er til å strukturere hverdagen din og multitaske. Jeg tenker at det er et helt overkommelig studie om du er litt over midt på treet skolemessig, er effektiv og klarer å bli ferdig med ting uten altfor mye dikkedarier (som f.eks. å bruke mye tid til å gruble på om det du har gjort er bra nok - som vi jenter er flinke til..). I tillegg må du kunne strukturere deg til en viss grad så ikke det går for mye ut over familielivet. Det er absolutt overkommelig, men er du ikke så skoleflink og synes hverdagen er strevsom nok ville jeg ventet til barna var litt eldre. Masse lykke til :-) (PS: I tillegg er jo sterk motivasjon en suksessfaktor ;-) Anonymous poster hash: 61faf...c85
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Mye oppgaveskriving og kollekviearbeid på fulltidsstudiet, hvertfall. Anonymous poster hash: dc022...09c Det varierer nok. Vi hadde lite oppgaver (dvs. 1 arbeidskrav i semesteret + eksamen, og bacheloroppgaven). Ingen skriftlige oppgaver i gruppe, men hadde 2 muntlige fremlegg i gruppe. Anonymous poster hash: 7bfaa...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå