Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Jeg har klart å gått ned 11 kg fra april til nå. Var aldri direkte skikkelig overvektig men lubben på 70 kg med mine 168 cm. Alikevel føler jeg ofte at jeg fortsatt ser tjukk ut. Klarer på en måte ikke å finne gleden over de kiloene jeg har kvittet meg med og vil ned mer for å klare å føle at jeg har forandret meg. Ser meg i speilet at jeg har jo blitt smalere i det ene øyeblikket men etter jeg har spist synes jeg at jeg er like tjukk som jeg var. Noen som kjenner seg igjen eller vet hvordan jeg kan snu dette? Anonymous poster hash: 4c2a4...8fb
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Den følelsen sitter i hodet ditt og det vil ikke hjelpe hvor mye du går ned i vekt. Du må lære deg å være glad i deg selv uansett hvor mye du veier. Anonymous poster hash: 6d270...9e3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Kanskje du kan kjøpe deg en helt ny garderobe, med klær som fremhever din nye slanke figur? Få deg litt veiledning av en som har greie på mote og slikt? Hvordan klarte du å gå ned alle de killoene? Du har vært superflink! Anonymous poster hash: 29856...76d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Kanskje du kan kjøpe deg en helt ny garderobe, med klær som fremhever din nye slanke figur? Få deg litt veiledning av en som har greie på mote og slikt? Hvordan klarte du å gå ned alle de killoene? Du har vært superflink! Anonymous poster hash: 29856...76d Har planer om det. Men vi har så trangt økonomisk nå at det lar seg dessverre ikke gjøre. Så går med de samme klærne som jeg har hatt noen år. Begynte bare å trene fast 3-4 ganger i uka foran tven med et spill på playstation med sånne sensorer, en matte på gulvet hvor jeg bruker vekt av min egen kropp og små vekter. Og jeg har sluttet å gomle godis hver kveld. Spiser mindre og generelt sunnere enn jeg gjorde Før. Droppet cola som jeg var avhengig av. H.i Anonymous poster hash: 4c2a4...8fb
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Kjære deg, du har vært super flink. Vær stolt av deg selv! du har lagt om livsstilen, begynt å trene OG du harlyktes! Dette er noe de aller fleste ønsker og har planer om, dessverre er det fåtallet som greier det. Men du, du greide det du. Og det står det respekt av! Når det kommer til den delen der du fortsatt føler deg feit så er nok dette helt normalt, selv om kroppen minker og vekten raser så er dette kun en fysisk endring. Vektnedgang består også av en psykisk del som ikke alle tenker over. Og det er den du må jobbe med nå! Jeg har ei venninne som har vært i akkurat samme situasjon som deg. Hun raste ned 15 kilo i vekt og så helt fantastisk ut! Dessverre evnet hun ikke å se det selv, hele livet har hun kritisert seg selv og hatet kroppen sin. Selv om hennes største ønske gikk i oppfyllelse greide hun ikke å legge vekten bak seg. Det endte med at hun gikk på en mega smell! Hun var overbevist om at hun ville godta seg selv om vekta minket, men slik ble det ikke med det første, det er en lang prosses! Det tok henne godt over ett år + x antall samtaler med psykolog før hun innså hvor mye hun hadde forandret seg. nå i ettertid når hun tenker tilbake sier hun at en av grunnene til at det tok så lang tid å innse, var rett og slett fordi forandringen var så fjerne fra virkeligheten og rett og slett for god til å være sann! Hun ville ikke ta forandringene inn over seg siden hun forventet at vekten ville øke fort igjen. Gi deg selv tid til å akseptere og bli vant med forandringene kroppen din går igjennom. Dette er ikke gjort på et blunk så det beste du kan gjøre er å stresse ned ett hakk og legge forventningene litt til side, fortsett med trening og sunt kosthold slik som nå. Plutselig en dag før du vet ordet av det så våkner du å føler deg fantastisk! Lykke til! Du har vært fantastisk flink. Jeg heier på deg Anonymous poster hash: 5a75d...ef9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Kjære deg, du har vært super flink. Vær stolt av deg selv! du har lagt om livsstilen, begynt å trene OG du harlyktes! Dette er noe de aller fleste ønsker og har planer om, dessverre er det fåtallet som greier det. Men du, du greide det du. Og det står det respekt av! Når det kommer til den delen der du fortsatt føler deg feit så er nok dette helt normalt, selv om kroppen minker og vekten raser så er dette kun en fysisk endring. Vektnedgang består også av en psykisk del som ikke alle tenker over. Og det er den du må jobbe med nå! Jeg har ei venninne som har vært i akkurat samme situasjon som deg. Hun raste ned 15 kilo i vekt og så helt fantastisk ut! Dessverre evnet hun ikke å se det selv, hele livet har hun kritisert seg selv og hatet kroppen sin. Selv om hennes største ønske gikk i oppfyllelse greide hun ikke å legge vekten bak seg. Det endte med at hun gikk på en mega smell! Hun var overbevist om at hun ville godta seg selv om vekta minket, men slik ble det ikke med det første, det er en lang prosses! Det tok henne godt over ett år + x antall samtaler med psykolog før hun innså hvor mye hun hadde forandret seg. nå i ettertid når hun tenker tilbake sier hun at en av grunnene til at det tok så lang tid å innse, var rett og slett fordi forandringen var så fjerne fra virkeligheten og rett og slett for god til å være sann! Hun ville ikke ta forandringene inn over seg siden hun forventet at vekten ville øke fort igjen. Gi deg selv tid til å akseptere og bli vant med forandringene kroppen din går igjennom. Dette er ikke gjort på et blunk så det beste du kan gjøre er å stresse ned ett hakk og legge forventningene litt til side, fortsett med trening og sunt kosthold slik som nå. Plutselig en dag før du vet ordet av det så våkner du å føler deg fantastisk! Lykke til! Du har vært fantastisk flink. Jeg heier på deg Anonymous poster hash: 5a75d...ef9 Takk for oppmuntrende ord. Saken er at jeg har vært tynn hele livet. Egentlig altfor tynn. Ble mobbet for det også. Men jeg var bare sånn fra naturens side. Men for 4 år siden begynte jeg sakte men sikkert å legge på meg og fikk da masse komplimenter for hvor bra jeg så ut, så jeg fortsatte å spise dritt(som jeg alltid har gjort før uten å legge på meg). Men så ble det litt for mye, og jeg fikk da kommentarer fra venner, familie og samboer på at nå var det kanskje på tide å ta tak i vekten. Jeg ble da riktignok lei meg, så meg i speilet å så at jeg hadde jo lagt meg skikkelig ut. Derfor tok jeg tak i det.........men nå sier folk at jeg ikke må gå ned mer, for jeg begynner å skrangle. Jeg blir så oppgitt... jeg klarer tydeligvis ikke å se normal ut. Enten er jeg for tjukk eller så er jeg for tynn. Selv ser jeg den kvapsete dama i speilet, men andre ser vel noe annet. Dette er vanskelig. H.i Anonymous poster hash: 4c2a4...8fb
*Nøtta* Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 Du er jo kjempeflink! Jeg tror at det er klærne dine som gjør det. Det at du går i de samme klærne du gjorde da du var tyngre, gjør nok at du ikke føler den forandringen du har gjennomgått på samme måte som du ville gjort om du hadde klær som var mer tilpasset din nye figur. Men det sitter nok MYE i hodet ditt, HI. Du ser jo selvsagt bra nok ut uansett hva de andre i familien din måtte mene. Det er DU som må finne trivselsvekten din. Du skal ikke tekkes familien din og deres syn på hvordan din kropp skal se ut.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Jeg sliter litt med det samme som deg, HI. Var først litt for tynn, så i litt for godt hold, men de siste årene har jeg vært helt normalvektig men føler meg likevel aldri helt vel. Andres kommentarer om vekten min i tenårene har tydeligvis gjort mer skade enn jeg vil innse selv. Jeg burde sikkert fått profesjonell hjelp til å bedre på mitt kroppslige selvbilde. Anonymous poster hash: bab93...5d8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Jeg er gått ned 35 kg, men hodet henger fortsatt ikke med..... Jeg ser at jeg er slank, men likevel føler jeg meg tjukk.Kjøper S i butikkene, men likevel henger ikke hue med. Anonymous poster hash: 520f9...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå