Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Hadde andre det også? Jeg har så lyst på at barn til, men tør ikke ta sjangsen. Synes det er så trist :-( Anonymous poster hash: 1c97d...641
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Ja. Nummer to hadde også kolikk, men det var mye enklere med andremann. For det første ga det seg med skrikingen i ett-totiden på natta, som regel. Så vi fikk faktisk noen timer søvn. For det andre taklet vi det mye bedre. Vi slappet mer av, ble ikke stresset og hadde fokus på eldstemann også. Det går då fint så! Anonymous poster hash: 8202b...5b4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Nei, heldigvis ikke. Hadde det vært omvendt hadde jeg nok stryki med Haha. Nr to sov døgnet rundt og har enda ikke skriki i en alder av 7. Anonymous poster hash: b29d5...c9f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Nei. Har fire barn og det var bare første og fjerde som hadde kolikk. Det gikk likevel mye lettere med nr fire enn med første, jeg ble ikke satt helt ut selv på samme måte og taklet det mye bedre. Anonymous poster hash: e3729...e5e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Hadde kolikk med første, men ikke andre... Anonymous poster hash: e4251...e78
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Vi hadde ikke kolikk med første, men har det nå med andre. Men det er lettere å takle kolikken denne gangen enn det var å takle den generelle søvnløsheten forrige gang, og det på tross av at vi nå må opp med storesøster om morgenen. Vet at det ikke var det du spurte om, men jeg tror det aller meste er vesentlig lettere med nr 2, selv om det kanskje objektivt sett er en vanskeligere baby. 😊 Anonymous poster hash: bf6b5...345
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 Kolikk med første men ikke med andremann. (Var tidlig til kiropraktor med andremann da, etter at symptomene begynte å komme etter 3-4 uker. Hjalp raskt, ingen videre behandling nødvendig. Til sammenligning "oppdaget" vi ikke kiropraktor med første før det var gått 2,5 mnd så trengte flere behandlinger der før problemet forsvant.) Anonymous poster hash: df91d...3e9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Hadde andre det også? Jeg har så lyst på at barn til, men tør ikke ta sjangsen. Synes det er så trist :-( Anonymous poster hash: 1c97d...641 Men det er jo snakk om 4 måneder av ditt liv. Skal du la være å få barn fordi du ikke tør ta sjansen på 4-5 mnd med skriking og lite søvn? Jeg har som sagt 4 barn, første og fjerde hadde kolikk, andre hadde andre søvnproblemer og sov ikke noe greit før han var 1,5 år. Det er jo slitsomt akkurat når det står på, men det er jo en veldig kort periode av livet. Nå er yngste barnet her 5 år og har sovet som en stein om natta siden hun var 5-6 mnd gammel (nattammet en gang hver natt til hun var 15 mnd). Den perioden av livet vi slet med nattesøvnen var tross alt ganske kort, og resten av livet med mange barn er jo virkelig verdt det. I den store sammenheng er det en liten pris å betale... Anonymous poster hash: e3729...e5e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Hadde andre det også? Jeg har så lyst på at barn til, men tør ikke ta sjangsen. Synes det er så trist :-( Anonymous poster hash: 1c97d...641 Men det er jo snakk om 4 måneder av ditt liv. Skal du la være å få barn fordi du ikke tør ta sjansen på 4-5 mnd med skriking og lite søvn? Jeg har som sagt 4 barn, første og fjerde hadde kolikk, andre hadde andre søvnproblemer og sov ikke noe greit før han var 1,5 år. Det er jo slitsomt akkurat når det står på, men det er jo en veldig kort periode av livet. Nå er yngste barnet her 5 år og har sovet som en stein om natta siden hun var 5-6 mnd gammel (nattammet en gang hver natt til hun var 15 mnd). Den perioden av livet vi slet med nattesøvnen var tross alt ganske kort, og resten av livet med mange barn er jo virkelig verdt det. I den store sammenheng er det en liten pris å betale... Anonymous poster hash: e3729...e5e Hehe...vår skrek døgnet rundt de første 4 mnd (sov maks 6 timer i døgnet) og fortsatte med 6-12 timers skriking til det var 9 mnd. Så var hardt rammet. Ikke bare bare da altså!! HI Anonymous poster hash: 1c97d...641
DramaMama Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 Vår første hadde kolikk, vår andre hadde ikke - heldigvis! Vi var redde for at nr 2 også skulle ha det, og var forberedt på det verste, men lettelsen var stor da vi innså at vi faktisk slipper unna kolikk denne gangen!
Sint naken biltyv Skrevet 26. januar 2015 #11 Skrevet 26. januar 2015 Første hadde kolikk og de to neste sov natta gjennom fra de kom ut
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #12 Skrevet 26. januar 2015 Andremann var en skikkelig sovebaby, han gråt max. 30 minutter i døgnet. (helt fantastisk å få en slik rolig baby etter førstemann med kolikk). Nå var jeg skikkelig foreberedt på at andremann også skulle skrike døgnet rundt, jeg tror det er lurt å "innstille" seg på det slik man ikke blir skuffet. Det er ufattelig tøft når det står på, men heldigvis går det over en dag. Om du skulle få enda et kolikkbarn vil jeg råde deg til anskaffe en brystpumpe (hvis du skal amme) og lage til noen måltider slik du får sammenhengende søv noen timer, mens far (eller noen andre) har ansvaret for babyen. Husk ørepropper Det er utrolig hva noen timer søv kan gjøre for å "overleve" en slik periode! Anonymous poster hash: 8ca97...f0b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #13 Skrevet 26. januar 2015 Ja, det var et hel**** med begge to dessverre. Men det bedret seg etter de rundet 3 mnd Minstemann er ett år og sliter fremdeles med nattesøvnen, men håper det går seg til snart. Anonymous poster hash: 97fd7...845
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #14 Skrevet 26. januar 2015 Nei. Nr 2 var en skikkelig sovebaby:) noe annet enn nr 1 som sov dupper på 20 min frem til hun var 4 mnd. Ble kvitt kolikken da hun var 1,5 mnd (2 behandlinger hos kiropraktor). Anonymous poster hash: 9c1ae...830
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #15 Skrevet 26. januar 2015 Alle tre har hatt kolikk. Men det går jo over:) Samtlige skrek i 6 mnd, og vi har fått de tett også. Tre år mellom første og siste. Kvinn deg opp dame! Makan til ubetydelige bekymringer. Du kan heller bekymre deg for om neste barn blir friskt, det er ikke noe garanti der heller.. Anonymous poster hash: 2a5be...452
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #16 Skrevet 26. januar 2015 Ja? Alle mine 3 hadde det! Helt grusomt! Men verdt der tross alt! Det går over så ikke la det stoppe deg! Anonymous poster hash: 8582f...e11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå