Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Jeg er en person som lenge har lekt med tanken på en hund. Spesielt som turkompis. Jeg går ofte lengre turer og det hadde vært fint med en hund ved min side. Jeg tror jeg ville gitt den et godt hjem. Men det måtte vært en familiehund, da vi har barn på 4 og 7 år. Så dere som har peiling - hvilken rase kan passe? En familiehund som er kosete, leken og glad i å gå turer Anonymous poster hash: 9a26d...71e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Mitt råd...lån en hund i en uke-eller to, og se hvordan det går. En hund er et enormt ansvar, nesten mer enn et barn, for de "vokser aldri opp", og det er langt vanskeligere å få pass er min erfaring Hilsen en som har brent seg Anonymous poster hash: 07200...c6f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Enig med anonym c6f om å låne deg en hund over en tid for å få føle hvordan dette er. Men, både portugisisk vannhund og toller er flotte hunder som passer godt inn i familier og er gode turkammerater. De er ikke for store, men heller ikke så små at du trakker på de... Men, uansett så bruk god tid på å les deg opp. Og for Guds skyld ikke gå etter utseende, gå heller etter egenskapene dere ønsker på hunden. Gi dessuten beskjed til oppdretterne om at dere er uerfarne så kan dere få hjelp til å plukke rette hvalpen. Anonymous poster hash: 162ab...72f
sug lut Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Kan du låne en hund vil nok det være smart, ja, lån den nå når været er på sitt gufneste og vurder om du faktisk er klar for tre-fire turer hver dag, hvorav minst en lang, og for å få våt og skitten hund inn, og måtte regulere aktivitetene i døgnet etter at hunden finnes. Er det plass i døgnet og du fortsatt har lyst kan du gå på Canis.no og finne rasevelger, som kan gi en god pekepinn.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Les mye! Så finn en størrelse som passer dere, er dere mye i fjellet, skal hunden bruke kløv, drege etc. Tenk godt gjennom slike ting også Såfremst dere ikke jakter, så ikke velg en hund som er avlet på jakt, i alle fall ikke løshunsjakt. Vi har en golden, dette var 1. Hunden vår. Han er nå 7år, veldig rolig, det har han bestandig vært, lettlært, lojal, sterk, og helt utrolig snill og omsorgsfull! Men myyye pelsstell! Har vi vist det var såååå mye, har vi kanskje valgt en annen rase. Men, verdens beste hund. Så har vi en jämthund, jakthund. Også veldig lettlært, snill og omsorgsfull, og utrolig rolig inne i huset. Men dette er en hund vi ikke kunne ha hatt hvis han ikke får brukt jakthunden i seg. Dette er også en hund vi må ha i bånd hele tiden, hvis ikke kan vi risikere at vi får en sint telefon fra en sauebonde.. Hehe.. Det vil vi ikke risikere. Golden km vi sende ut uten bånd, da går han løs på tomta, og søker aldri ut. Så det er mye å tenke over. Snakk mye sammen i familien om alt fra turgåing til mating, pass i ferier og pelsstell. Slik at ikke en i familien plutselig blir sittende på hele ansvaret når valpetiden er over og det ikke er like mye nytt og spennende.. Anonymous poster hash: e2d34...9fe
sug lut Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå