Gå til innhold

4 åring som tusser hver natt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rundt 2.30, hva gjør man? Har gjort det over en uke nå, jeg blir gal av søvnmangel!

Før gikk han på Do.

Anonymous poster hash: 67b67...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?? Desperat! Han drikker ikke etter 15.00

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Får ikke ungen din drikke etter klokken tre? :o Når legger han seg?

Pass på at han tisser rett før han legger seg, evnt ta på nattbleie for en periode!? :)

Skrevet

Ta ham på do rett før du legger deg.

Skrevet

Vi prøvde etter tips å ikke gi han drikke etter tre men det hjalp ikke, legger seg 6.30 og tisser alltid først.

Jeg legger meg 9, vet ikke om det hjelper å vekke han da?

Skrevet

Ungen må da få lov til å tusse. Tussing er koselig, jeg elsker tussete unger.

Anonymous poster hash: f5f82...1e7
Skrevet

Om barnet bare går å tisser og deretter i seng er det vel ikke noe problem? 

Anonymous poster hash: 967f7...bce
Skrevet

Om barnet bare går å tisser og deretter i seng er det vel ikke noe problem?

Anonymous poster hash: 967f7...bce

Han tisser ut hele sengen, FØR gikk han på Do og la seg igjen.

Skrevet

Drikker ikke etter kl tre? Stakkars unge.

Anonymous poster hash: e92c8...f4a

Skrevet

Ikke drikke etter 1500?!!?!!! Det er for meg nesten barnemishandling.. Han må jo være tørst.. Ikke drikke til kveldsmaten engang?!

Tisser han på seg, eller på do? prøv å ta han på do når du legger deg. Lær han til å gå på do, så legge seg igjen. Helt normalt at de må på do. Kanskje han er tørst og..

Anonymous poster hash: a01f7...a4f
Skrevet

Ikke drikke etter 1500?!!?!!! Det er for meg nesten barnemishandling.. Han må jo være tørst.. Ikke drikke til kveldsmaten engang?!

Tisser han på seg, eller på do? prøv å ta han på do når du legger deg. Lær han til å gå på do, så legge seg igjen. Helt normalt at de må på do. Kanskje han er tørst og..

Anonymous poster hash: a01f7...a4f

Vi prøvde i to dager etter tips fra barnehage fru hysterisk, og det virket ikke! Lær deg å les!

Tidligere har han stått opp om natten, gått og tisset så lagt seg igjen, NÅ tisser han i senga.

Hva er vitsen med å svare hvis du ikke leser tidligere svar..?

Skrevet

1) Jeg forutsetter at gutten din er frisk og ikke har urinsveis infeksjon eller noe annet som kan føre til økt tissing.

2) Han er kanskje ekstra sliten for tiden, og søver for dypt til å våkne av tissebehovet.

3) Kanskje han går gjennom en utviklingsfase eller en endring i livet sitt som fører til et midlertidig tilbakefall.

Samme hva, er søvn viktigst, og tisser han seg ut sover han sikkert ikke så godt, og da blir han mer sliten, det øker sannsynligheten for at han tisser seg ut, osv...

Mitt råd som mor til en kjøttekte sengevæter er: ta på bleie noen dager, prøv igjen når både du og han er uthvilt og ikke stress. La han for all del drikke når han har behov for det, men sørg for god dovaner (tisse før legging).

Vi har 3 basale behov: vann, mat og søvn. Først når alle 3 er ivaretatt kan man ta seg av detaljene.

Anonymous poster hash: f374e...f47

Skrevet

1) Jeg forutsetter at gutten din er frisk og ikke har urinsveis infeksjon eller noe annet som kan føre til økt tissing.

2) Han er kanskje ekstra sliten for tiden, og søver for dypt til å våkne av tissebehovet.

3) Kanskje han går gjennom en utviklingsfase eller en endring i livet sitt som fører til et midlertidig tilbakefall.

Samme hva, er søvn viktigst, og tisser han seg ut sover han sikkert ikke så godt, og da blir han mer sliten, det øker sannsynligheten for at han tisser seg ut, osv...

Mitt råd som mor til en kjøttekte sengevæter er: ta på bleie noen dager, prøv igjen når både du og han er uthvilt og ikke stress. La han for all del drikke når han har behov for det, men sørg for god dovaner (tisse før legging).

Vi har 3 basale behov: vann, mat og søvn. Først når alle 3 er ivaretatt kan man ta seg av detaljene.

Anonymous poster hash: f374e...f47

Takk :)

Skrevet

Vi prøvde etter tips å ikke gi han drikke etter tre men det hjalp ikke, legger seg 6.30 og tisser alltid først.

Må du vekke ham? Jenta mi sov så tungt at jeg kunne bære henne inn på badet, sette henne på do, si:"nå må du tisse" , hun tisset og jeg bar henne inn igjen der hun sov videre.

Skrevet

Må du vekke ham? Jenta mi sov så tungt at jeg kunne bære henne inn på badet, sette henne på do, si:"nå må du tisse" , hun tisset og jeg bar henne inn igjen der hun sov videre.

Gjorde det akkuratt, han var i halvsøvne. Spent på natten....

Skrevet

Kan du lære deg klokken før du skriver innlegg? Du skriver at han ikke får drikke etter kl 15. Men så legger han seg kl 6.30 og du klokken 9. Du er klar over at det heter 18.30 og 21.00 når det foregår på kveldstid? Hvis ikke får du skrive det i bokstaver så det går an å skjønne ihvertfall litt av det du skriver..

Anonymous poster hash: f76e4...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...