Gå til innhold

Redd for å starte nytt forhold etter exen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet for meg selv for 3 mnd siden, hadde et mildt sagt grusomt forhold og det går bare mer og mer opp for meg hvor ille det faktisk var. I perioden rundt støttet jeg meg mye spesielt til en, og vi begynte etterhvert å styre sammen. Han er verdens snilleste, han viser stor forståelse og respekt for meg som person, og det jeg har vært igjennom med eksen. Han er flink med barnet mitt (møtt ham tidligere, da jeg har kjent ham ei stund) han har en haug med flotte egenskaper jeg aldri hadde trodd et mannfolk kunne ha (No offence!) Men merker at det er noe som holder meg igjen. Jeg er regelrett redd for å bli sammen med noen igjen. Jeg er redd for at drømmeprinsen viser seg å ha to personligheter, og jeg er redd for at det er noe i meg som trigget eksen (Han var voldelig og hadde en rekke psykopatiske trekk)

Noen som har opplevd lignende? Går dette bare over av seg selv om jeg gir det mer tid? Før har jeg alltid blitt hodestups forelsket og hoppet med huet først. Nå er jeg ikke i nærheten en gang, noe jeg nesten syns er urettferdig for ham - For jeg liker han jo veldig godt, og trives med å ha ham i livet mitt.Det er uten tvil følelser men jeg er faktisk redd for at de skal utvikle seg mer fra min side. What should I do?

Anonymous poster hash: 6cf57...a82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 mnd alene er ingenting da , er du i tvil venter du. Sikkert lurt for deg å barnet å ha en ny i livet enda, selv om dere kjenner han. Virker som du føler takknemlighet og føler du Bør bli sammen han pga han er snill, det er jo feil grunnlag. Gi deg selv litt tid og er han fantastisk så venter han på dere så dere får landa litt etter bruddet.

Anonymous poster hash: 0752b...c59

Skrevet

Jeg flyttet for meg selv for 3 mnd siden, hadde et mildt sagt grusomt forhold og det går bare mer og mer opp for meg hvor ille det faktisk var. I perioden rundt støttet jeg meg mye spesielt til en, og vi begynte etterhvert å styre sammen. Han er verdens snilleste, han viser stor forståelse og respekt for meg som person, og det jeg har vært igjennom med eksen. Han er flink med barnet mitt (møtt ham tidligere, da jeg har kjent ham ei stund) han har en haug med flotte egenskaper jeg aldri hadde trodd et mannfolk kunne ha (No offence!) Men merker at det er noe som holder meg igjen. Jeg er regelrett redd for å bli sammen med noen igjen. Jeg er redd for at drømmeprinsen viser seg å ha to personligheter, og jeg er redd for at det er noe i meg som trigget eksen (Han var voldelig og hadde en rekke psykopatiske trekk)

Noen som har opplevd lignende? Går dette bare over av seg selv om jeg gir det mer tid? Før har jeg alltid blitt hodestups forelsket og hoppet med huet først. Nå er jeg ikke i nærheten en gang, noe jeg nesten syns er urettferdig for ham - For jeg liker han jo veldig godt, og trives med å ha ham i livet mitt.Det er uten tvil følelser men jeg er faktisk redd for at de skal utvikle seg mer fra min side. What should I do?

3 mnd er alt for tidlig til å starte noe nytt, du trenger tid til å finne deg selv etter et dårlig forhold før du kan gå inn i et nytt.

Barnet trenger også tid til å venne seg til at mamma og pappa ikke bor sammen og alle disse forandringene i livet før det skal dras inn en stefar.

Vær gjerne venn med denne personen men hold det der i en lang periode i hvertfall,og ikke minst vær ærlig med denne mannen om hvor du står.

Anonymous poster hash: 11aa7...f72

Skrevet

3 mnd er alt for tidlig til å starte noe nytt, du trenger tid til å finne deg selv etter et dårlig forhold før du kan gå inn i et nytt.

Barnet trenger også tid til å venne seg til at mamma og pappa ikke bor sammen og alle disse forandringene i livet før det skal dras inn en stefar.

Vær gjerne venn med denne personen men hold det der i en lang periode i hvertfall,og ikke minst vær ærlig med denne mannen om hvor du står.

Anonymous poster hash: 11aa7...f72

Takk:-) Barnet er ikke introdusert for ham på den måten, annet enn at vi har møttes tilfeldig i butikken eller andre sammenhenger. Ikke hjemme altså. Det hadde nok enda gått noen måneder før barnet hadde blitt involvert, da det også er viktig for meg.:-)

Skrevet

Hei HI,

Jeg har det akkurat som deg. Men jeg var alene i fire år før jeg traff en mann jeg følte jeg kunne stole på og som ville ha meg for den jeg er. Men jeg blir ikke kvitt usikkerheten. Det er akkurat som om alt er for bra til å være sant - og jeg venter liksom litt på at han skal vise den sanne jeg. 

Vi har bare vært sammen i åtte måneder og planlegger ikke å flytte sammen. Hver gang jeg tar meg selv i å tenke at han har to sider av seg selv, så bestemmer jeg at jeg ikke får lov til å tenke sånn. Jeg observerer han og analyserer han uten at han aner noe som helst og jeg er ikke trygg på han. Det er fordi jeg vet at manipulerende egoister som min eks har en nese for slike som meg....la oss karakterisere meg som godtroende naiv og fantastisk hyggelig menneske som gir av seg selv til de grader. 

Jeg analyserer vennskapene hans, fortiden hans, nær familie osv. Og er ganske så usikker på meg selv. Men jeg brukte fire hele år på å bygge meg opp og vet at jeg er rustet til å håndtere en slik situasjon om den skulle oppstå. Jeg kan ikke leve livet mitt alene i frykt for å treffe på nok en narsisisst - selv om jeg vet at det er mange av dem :(((( . 

Det synes jeg du også skal gjøre. Ikke være redd og ikke ta bekymringene på forskudd men heller ta en dag av gangen for det det gir deg og så være oppvakt og med slik at du ikke blir fanget i et slags spill igjen.

Når det er sagt så synes jeg tre måneder er aaaaaaaltfor kort etter slike forhold. Du trenger tid til å bli trygg på deg selv og bli klar over at du ikke trenger noen andre enn deg og finne ut av hva du vil ha og hva du ikke vil ha. Så ville jeg beholdt den mannen på avstand i hvert fall noen måneder til...er han glad i deg så forstår han det...garantert!!

Lykke til

Anonymous poster hash: 49cc7...d1b
Skrevet

Vær alene, finn deg selv!!

Eks'en din har prøvd å ødelegge deg, men du kom deg unna!! HURRA!! Og d er TØFT gjort!!

Er redd denne nye mannen er mer en slags "livbøye", enn ditt livs store kjærlighet!!... Men vit at de fleste menn ER trygge og skikkelige! D er bare du som har vært uheldig!

Så tør å være alene, tør å bli DEG, så tenker jeg andre ting faller på plass etterhvert! Men gi d TIIIIIIIID ;)

Anonymous poster hash: e99ce...9d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...